IL: Siru, 21, on aina ollut kova tekemään töitä.
Minäkin tein 13-vuotiaasta lähtien töitä, ja sain kesätyöpaikat helposti, Ärling kertoo.
Siru työskenteli Hangossa monenlaisissa töissä kesäisin.
Tein tavallaan ihan, mitä sain. Päiväni olivat sellaisia monena kesänä, että menin aamukuudelta palolaitosta siivoamaan. Sitten sieltä juoksin välivuoroon jäätelökioskille. Siitä juoksin vielä iltavuoroon pizzeriaan, Ärling kertoo.
Siru Ärling sanoo, että oli kova tekemään töitä, ja monesti häntä pyydettiin Hangossa työhön ilman, että hän itse edes haki.
Vanhemmat olivat tehneet hyvän pohjatyön. He ovat olleet minulle tosi hyvä esimerkki.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/25b42476-79b5-4c95-a712-578578077916
Kommentit (22)
Onko ostanut oikein itse hamekankaat eikä maksusitoumuksella? Wau.
Hän saa keskuskauppakamarin pronssisen kunniamerkin.
Mikä teitä vaivaa?!? Aina valitetaan sitä, ettei joku ihmisryhmä muka tee töitä, ja sitten kun tekee töitä ja on ahkera, niin siitäkin nillitetään 🙄
Ootte sairaita rasisteja!
Jäätelöä ei voinut enää laittaa myyntiin. Miksi ei? Jos noin kylmäperseinen tyyppi tunkee halogeeni jäätelön niin eihän se edes sula. Elin. Tarvike. Ihhihii.
Mulle sanottiin pentuna että noi varastaa lapsia.
Tämä on nykyisin uutisaihe. Että joku tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin pentuna että noi varastaa lapsia.
Niinhän ne ennen tekivät. Kuulemma Itä-Euroopassa tekevät vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa?!? Aina valitetaan sitä, ettei joku ihmisryhmä muka tee töitä, ja sitten kun tekee töitä ja on ahkera, niin siitäkin nillitetään 🙄
Samaa mieltä siitä, että suomalaiset ovat sairaita rasisteja!
Olen 41v ja aina kovasti tehnyt töitä pienen palkkani eteen.
Nykyään saa sitten näköjään 13 v siivota. 90- luvulla vielä vaadittin täysi-ikäisyyttä, että voidaan edes palkata siivoustöihin käyttämään siivouskoneita.
Miksi uutisoidaan kun romani tekee töitä? Siinäpä teille miettimistä.
Kiva juttu hänelle. Itsellä ei olisi mitään kiinnostusta tehdä koko päivää työtä kun vähemmälläkin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Ovat hyvinkin ahkeria, eräskin keräsi huoltamon baarin pöydistä astiat vaikkei ollut edes töissä siellä!
Sitä on hyvä ihminen kun tekee muille paljon rahaa
Siru oppii vielä, että kukaan ei siitä palkitse tai sitä hänen kuolinvuoteellaan muista. Saikohan päivässä edes 100 €?
Vierailija kirjoitti:
Miksi uutisoidaan kun romani tekee töitä? Siinäpä teille miettimistä.
Yleensä he ylläpitää auto"kauppaa", "löytötavaratoimistoa" ja jalometallien käsittely toimistoa lähinnä kuparin.
Aina kun viranomainen haluaisi tiedustella mm. veroista niin näitä tekijöitä ei tavoiteta.
Tämäkin on yhdenlaista rasismia.
Miksi uutisoidaan siitä, että nuori on tehnyt kesätöitä?
Se, että alleviivataan jotain vähemmistön tekemisiä, hyviä tai huonoja ei kuuluu monikulttuuriseen ja sivistyneeseen yhteiskuntaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8552eca3-20a8-4479-bb14-b54dec9111f9