Mitä tehdä kun inhoaa pojan tyttöystävää?
Ovat seurustelleet pitkään, mutta viimeinen puoli vuotta ollut kamalaa, eroamista, palaamista, vaatimuksia, toisen seuraamista ja nuo vaatimukset on olleet aika kovia, en viitsi tässä avata mutta ei mitään mukavaa vaan todella sellaista että toinen joutuu muuttumaan kuin toiseksi ihmiseksi.
Koko suku on pojalle puhunut, mutta hän vain roikkuu tytössä ja puolustelee tätä. Me emme enää halua nähdäkään, mikä on kamalaa, koska pojalle tämä on kova paikka. Toki, tytön vanhemmat ei ole ikinä halunneet nähdä poikaa ja me sentään näimme hyvin mielellämme kunnes alkoi tapahtua kurjia asioita.
Voi olla että poika laittaa välit poikki meihin tämän vuoksi, mutta emme hyväksy tytön vaatimuksia ja kohtelua emmekä myöskään miten hänen perhe kohdellut poikaa.
Harmi kun poika on jo täysi-ikäinen ja silti ihan tossu. Joku voi tuomita meidät mutta itse olen oikeudenmukaisen kohtelun kannalla.
Muilla samaa tai mitä tekisitte?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla kommentoijista ei ilmeisesti ole kokemusta epäterveestä, mielenterveyden tuhoavasta parisuhteesta. Hyvä heille. Minulla on kokemusta, sekä itse sellaisessa olleena että läheltä seuranneena. Näiden kokemusten perusteella kaikki myötätunto sulle ap, pojallesi ja tyttöystävälleenkin (vaikeeta taitaa hänelläkin olla).
Ikävä kyllä, et oikeen voi tehdä asialle mitään muuta, kuin olla pojalle tukena. Ja odottaa, että poika on valmis päästämään irti tuosta suhteesta. Ulkopuolinen ei siihen valitettavasti voi juurikaan vaikuttaa, pojan on saatava tehdä päätöksensä itse. Teillä on kuitenkin täysi oikeus päättää, ketä ihmisiä tapaatte ja kotiinne kutsutte.
Ei tässä oikeen mitään sen lohdullisempaa sanottavaa keksi. Toivottavasti poikasi ja tyttöystävänsä tajuavat erota lopullisesti, ennen kuin tilanne menee vielä pahemmaksi.
Ja niin, tossuksi en välttämättä poikaa kutsuisi. On vain oikeasti ra
Kiitos tästä ymmärtäväisestä viestistä. juuri näin on asiat. ap
Ensinnäkin pitää lakata ajattelemasta mitään oikeaa ja väärää ja vääryyksiä. Kyse ei ole nyt mistään oikeudenkäynnistä tai moraalisesta filosofiakeskustelusta, vaan nuorten tunne-elämästä.
Toisekseen pitää ymmärtää tyttöäkin. Jos hän tulee vahvasti uskonnollisesta taustasta, se tarkoittaa, että hänellä on vahva suhde uskonnollisuuteen. Ei hänkään sitä kykene olan yli heittämään sen vuoksi, että tapasi poikanne.
Kolmanneksi ikävä kyllä ei ole vanhempien asia päättää täysi-ikäisten ihmisten suhdetta mihinkään uskontoon. Se on oikeasti kamalaa, mutta niin se on. Jos poika haluaa kääntyä, ei motiiveilla ole merkitystäkään, vaan sen hän myös tekee. Nyt voi sitten vanhemmat kiukutella mielessään, että on se niin väärin, mutta ei siinä mikään auta.
Eikä tarvitse ymmärtää sinällään, vaan voi ihan sanoa, että olen tuosta uskonnosta mieltä zyx, kritisoin sitä perusteilla abc ja lisäksi ajattelen, että jos aidosti rakastaa jotakuta, ei häntä pakota mihinkään isoihin muutoksiin. Voi kertoa suoraan mielipiteensä, pitääkin kertoa. Mutta toisaalta ei kyllä itselläkään ole oikeutta pakottaa poikaa mihinkään. Toisin sanoen: mielipiteen kertomisesta on hyötyä tai sitten ei.
Ja kyllä, mitä vanhemmaksi lapset tulevat, sen isompia virheitä heillä on mahdollisuus tulla. Vanha sanonta siitä, miten ensin polkevat syliä ja sitten sydäntä on aivan totta. Mutta semmoista se vanhempana on, joskus joutuu vaan vierestä virheitä seuraamaan. Silloin yritän jaksaa vain sanoa, että tänne voi tulla aina, keskusteluyhteys ei ainakaan minun takia katkea.
Tuolla käytöksellä menetät välisi poikaan. Ja kun silmät jossain vaiheessa avautuvat tytön ja uskonlahkon suhteen, poika jää yksin.
Tai sitten poika elää elämänsä onnellisena uskonlahkossa ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Suvun mies puolinen alfa voisi käydä juovuksissa lähentelemässä tyttöä. Se auttaisi.
Känninen ei ole "alfa", vaan poloinen.
Ap on tuohon keksinyt syitä, mutta oikea syy on se, että pojan tyttöystävä on nuorempi ja kauniimpi kuin ap ja ap:lla on viidenkympin kriisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvun mies puolinen alfa voisi käydä juovuksissa lähentelemässä tyttöä. Se auttaisi.
Känninen ei ole "alfa", vaan poloinen.
jännät on alfoja. naiset tykkää niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tuohon keksinyt syitä, mutta oikea syy on se, että pojan tyttöystävä on nuorempi ja kauniimpi kuin ap ja ap:lla on viidenkympin kriisi
Sulla ei ole aivot vielä täysin kehittyneet ymmärtääksesi elämän monimutkaisuutta. Vanhemmuudessa ja elämässä voi olla muutakin ongelmaa kuin oma ikä ja ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Hidas tapa on eristää tyttö ja poika toisistaan kunnes kiinnostus lopahtaa. Nopeampi tapa on sitten mennä suvun naisten kanssa porukalla vähän kovistelemaan, että viesti menee perille. En minäkään kelpuuttaisi sukuumme ihan ketä tahansa epätasapainoista rotjaketta.
Sukuunne? Arvaanko oikein, jos arvaan että käytät päivittäin kansallispukua
Poika on varmaan oppinut pelkäämään ja myötäilemään naisia (äitiä) lapsena ja sama sitten toistuu tyttöystävän kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidas tapa on eristää tyttö ja poika toisistaan kunnes kiinnostus lopahtaa. Nopeampi tapa on sitten mennä suvun naisten kanssa porukalla vähän kovistelemaan, että viesti menee perille. En minäkään kelpuuttaisi sukuumme ihan ketä tahansa epätasapainoista rotjaketta.
Hoi Miranta ja Mariel! Nyt myö lähettää vähä haastammaa sit Raikun muikkelii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoi Miranta ja Mariel! Nyt myö lähettää vähä haastammaa sit Raikun muikkelii
Tästä sen huomaa, miten ihmiset ovat omassa kuplassaan! Minä näin päättäväisen naisryhmän etenevän nuorten asuntoa kohti Munsalan kansalaispuvuissa ja norppa kainalossa.
Mulla ON kokemusta huonosta suhteesta. Ja siitä kun oma lapsi on epätervessä suhteessa. Mutta se oma kokemus ei siinä auta, ketään aikuista ei voi elämässään määrätä, omien lastenkin täytyy antaa tehdä päätöksensä itse. Voi ohjata ja neuvoa ja etenkin kuunnella, mutta jos alkaa asiasta meuhtomaan aikuiselle lapselle ylenmäärin ja moneen kertaan ja vielä kuulemma koko sukukin värvätty asiasta paasaamaan, niin se ei ole oikein ja sillä työnnetään omaa lasta vaan kauemmas.
Aloittaja kirjoittaa: "Harmi kun poika on jo täysi-ikäinen ja silti ihan tossu. Joku voi tuomita meidät mutta itse olen oikeudenmukaisen kohtelun kannalla."
Sinä itse et kohtele aikuista poikaasi ollenkaan oikeudenmukaisesti, etkö huomaa sitä ollenkaan?? Tossuksi haukut ja ajattelet oikeudeksesi määrätä mitä hän tekee ja mitä ei.
Kasva aikuiseksi ap. Niin se lapseskin teki
Vierailija kirjoitti:
Pysyisin erossa koko jutusta. Kun toisena osapuolena on oma lapsi niin siinä ei pysty olemaan tasapuolinen ja kuuleekin usein vain toisen osapuolen tarinan.
Omaa lasta voi tukea jos hän haluaa puhua tai avautua asiasta mutta väliin ei kannata itse aktiivisesti tuppautua.
Tämä juuri, eksäni oli maalannut äidilleen sen kuvan, että minä olisin ollut se ongelma, mutta todellisuudessa se oli eksä joka valehteli, petti, biletti ja ryyppäsi ja jolla oli vihanhallintaongelmia. Ne meidän 'ongelmat' olivat todellisuudessa siis sitä, että minä en hyväksynyt hänen paskaa käytöstään. Toki jokaisen tilanne tietysti erilainen.
Mitä voi tehdä. Lopettaa inhon, unohtaa sen henkilön, ei tavata sitä ihmistä. Monta kertaa nuoret vielä eroavat, kaikille ei jää sama kumppani. Voit sanoa suoraan tytölle että päästää pojan menemään, poika kärsii liikaa ja asia ahdistaa jo muitakin. Aiotko kysyä saman kysymyksen kuinka monta kertaa vai aiotteko laittaa pisteen hommalle. Piipitys ei auta. Ei ole pakko olla myös pojan kanssa yhteyksissä joka hetki jos asia ahdistaa, hän eläkööt omaa elämää ja voitte maksaa terapeutin yksityiseltä jos hajoilee.
🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩
Suurimmalla osalla kommentoijista ei ilmeisesti ole kokemusta epäterveestä, mielenterveyden tuhoavasta parisuhteesta. Hyvä heille. Minulla on kokemusta, sekä itse sellaisessa olleena että läheltä seuranneena. Näiden kokemusten perusteella kaikki myötätunto sulle ap, pojallesi ja tyttöystävälleenkin (vaikeeta taitaa hänelläkin olla).
Ikävä kyllä, et oikeen voi tehdä asialle mitään muuta, kuin olla pojalle tukena. Ja odottaa, että poika on valmis päästämään irti tuosta suhteesta. Ulkopuolinen ei siihen valitettavasti voi juurikaan vaikuttaa, pojan on saatava tehdä päätöksensä itse. Teillä on kuitenkin täysi oikeus päättää, ketä ihmisiä tapaatte ja kotiinne kutsutte.
Ei tässä oikeen mitään sen lohdullisempaa sanottavaa keksi. Toivottavasti poikasi ja tyttöystävänsä tajuavat erota lopullisesti, ennen kuin tilanne menee vielä pahemmaksi.
Ja niin, tossuksi en välttämättä poikaa kutsuisi. On vain oikeasti rakastunut/kuvittelee rakastavansa tätä tyttöä. Sellaiset tuntemukset voi pistää fiksunkin ihmisen sekaisin. Yritä suhtautua myötätunnolla poikaasi ja tähän tyttöönkin, vaikka vaikealta voi tuntua. Ikävät tuntemukset voit käydä läpi läheisten ihmisten kanssa. Kaikkea hyvää teille!