Onko sinusta noin 33000 asukkaan kaupunki pikkukaupunki?
Kommentit (41)
Pitäjä olisi varmaan osuvampi ilmaisu. Hallinnollisista keskuksista on vaan alettu käyttää tätä kaupuni sanaa, vaikka sellaiseksi en näin pientä asutuskeskittymää itse kyllä miellä.
Ei ole pikku kaupunki, virallisen luokituksen mukaan.
Pikku kaupunkeja ovat alle 20 000 asukkaan kaupungit.
On, varsinkin kun rajat on tyyliin 100km suuntaansa.
Globaalisti Helsinkikin on pikkukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tommosta kutsua edes kaupungiksi?
Kuinka paljon niitä kauppoja, ravintoloita ja muita palveluja pitää olla, jotta voidaan kaupunkiksi kutsua?
Itse asun muutaman kymmenen tuhannen asukkaan kaupungissa ja esim. ravintoloita täällä on reilusti yli 30 ja muutenkin hyvä valikoima liikkeitä ja palveluja.
Monesti taitaa olla niin niin, etteivät isommista kaupungeista tulevat viitsi ottaa selvää pienempien kaupunkien palveluista. Luulevat vain että keskustassa on pari-kolme kauppaa ja kaksi pubia.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tommosta kutsua edes kaupungiksi?
Kuinka paljon niitä kauppoja, ravintoloita ja muita palveluja pitää olla, jotta voidaan kaupunkiksi kutsua?
Itse asun muutaman kymmenen tuhannen asukkaan kaupungissa ja esim. ravintoloita täällä on reilusti yli 30 ja muutenkin hyvä valikoima liikkeitä ja palveluja.
Monesti taitaa olla niin niin, etteivät isommista kaupungeista tulevat viitsi ottaa selvää pienempien kaupunkien palveluista. Luulevat vain että keskustassa on pari-kolme kauppaa ja kaksi pubia.
"kaupunki"... no todellakin on pikkukaupunki. ei sitä kyllä todellisuudessa pitäisi edes kaupungisksi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan keskikokoinen kaupunki. Pikkukaupungissa ei ole tosiaankaan yli 660 000 asukasta.
Vierailija kirjoitti:
No on, todella pieni. Esim. Suur-Leppävaaran alueella on noin 80000 asukasta ja se on vain yksi Espoon osa-alue.
Onko Espoo muka kaupunki? Eikö se ole lähiö?
Ikaalinen tuntuu kaupunkimaiselta rakenteeltaan ja toiminnoiltaan, vaikka on pieni ja siellä ei erityisesti ole "mitään". Betonista, asfalttia ja ehkä liian pitkiä kävelymatkoja, ellei ole menopeli.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Globaalisti Helsinki on suurkaupunki.
On tietenkin pikkukaupunki. Itse asun vajaan 150 000 asukkaan kaupungissa, ja se on minusta osin pikkukaupunkimainen, osin oikea kaupunki. Tämä yhdistelmä minusta siis hyvällä tavalla, luonto, maaseutu ja palvelut kaikki helposti lähellä.
Suomessa on vain pikkukaupunkeja.
Helsinkiläisten ja tamperelaisten mielestä on. Sillä Vuosaaressa ja Hervannassa asuu jo pelkästään enemmän asukkaita.
Jos se on joku takahikiän ainoa kaupunki, niin juu, silloin on iso. Jos se on isomman kaupungin vieressä, niin silloin ennemmin isohko lähiö kuin kaupunki. Näitä löytyy ainakin Tampereen ja Turun vierestä, esim. Kaarina.
Köyhiä tukien saajia siellä ainakin on isosti.