Miksi normaalipainoisillakin naisilla saattaa olla pömppistä jne
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Niinhän muuten hyvinkin laihoilla miehilläkin on usein.
Hyi, tuli mieleen Halla-aho saunassa. Yök
Munasarjassa voi olla jopa 10-senttinen kysta, hyvälaatuiset nestekystat eivät ole harvinaisia ja useimmiten tyhjenevät kuukautiskierron myötä itsekseen. Nestettä kertyy toisilla enemmän ennen kuukautisia, se ei liity kehon painoon vaan hormonitoimintaan. Kerran joku tällä palstalla arveli, että kohtu on peukalonpään kokoinen :D. Se on synnyttämättömilläkin naisilla yli 7 cm, synnyttäneillä isompi. Ja synnytyksen jälkeen toisille jää erkaantuneet vatsalihakset. Miehillä tuon ison vatsan aiheuttaa yleensä lähinnä liika ravinto, toki myös naisilla, mutta on paljon biologisiakin syitä. Kummallista, että naisten pömppövatsaa kohtaan ollaan niin ankaria ja miehille se hyväksytään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ylipainoisia, eivät normaalipainoisia. Suomalaiset ovat niin läskejä ja tänne on tullut joku merkillinen, amerikkalainen lihavuuden ihannointi, joka on saanut lihavuuden määritelmän nousemaan parikymmentä kiloa ylöspäin. Normaalipainoisella ihmisellä ei ole ylimääräistä vyötäröllä, eikä vatsalla. Se on vararavintoa, jos sitä on, ja sellainen ihminen on ylipainoinen l. hänellä on liikaa painoa.
Jaa mulla on bmi 21, mutta vatsa välillä pyöreä ja istuessa/kyyristyessä tulee makkara. Koska olen terve nainen normaaleilla elintoiminnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90% naisista omaa eteenpäin kallistuneen kohtdun.Sen päällä kuuluu olla myös hieman rasvaa suojana. Naiset ei ole miehiä. Miehen vatsan kuuluu olla litteä, ei naisen. Litteä vatsa naisella on poikkeus.
Höpön kukkua. Kinkku on maistunut liikaa ja siitähän tulee vyötäisille röllykkää.
Kukaan ei pysty lihottamaan itseään kinkulla. Kyllä ne on muut pöperöt, jolla röllykkää kasvatetaan.
Koska naisen elimistössä kuuluu olla rasvaa. Eikö sulle ole kerrottu, että nisäkäsnaaras kasvattaa jälkeläisen sisällään ja synnyttää sen sitten? Oletko yhtään perillä ihmisen hormonitoiminnasta?
Se mua hämmentää enemmän, miksi parikymppiset miehet näyttävät viisikymppisiltä ja viisikymppiset kahdeksankymppisiltä.
Naisilla voi olla kohdussa myös myoomia.Vaihdevuosien jälkeen myös naisilla alkaa rasva kerääntyä vatsaan.
Luulin että en ikinä pääse eroon pömppiksestä. No on se vieläkin olemassa mutta lähes hävinnyt kun olen ollut muutaman kuukauden vähähiilarisella ruokavaliolla. Söin viikonloppuna vähän hiilareita niin heti pömpötti kun söi sokeria ja vehnää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90% naisista omaa eteenpäin kallistuneen kohtdun.Sen päällä kuuluu olla myös hieman rasvaa suojana. Naiset ei ole miehiä. Miehen vatsan kuuluu olla litteä, ei naisen. Litteä vatsa naisella on poikkeus.
Höpön kukkua. Kinkku on maistunut liikaa ja siitähän tulee vyötäisille röllykkää.
Kukaan ei pysty lihottamaan itseään kinkulla. Kyllä ne on muut pöperöt, jolla röllykkää kasvatetaan.
Rasvainen liha on energiatiheintä ravintoa. Kasviksia ei pysty syömään niin paljon että läskistyy, kyllä se onnistuu vain ja ainoastaan eläinrasvoilla ja lihalla. Suomalaisten läskistyminen alkoi 1970-1980-luvuilla, kun lihasta tuli jokapäiväinen ruoka.
Entäs se kun sanotaan, että ihmisen pitää juoda päivässä X litraa vettä?
Vaikka olisit miten laiha / läskitön tahansa, niin kun juot esim. puolitoista litraa vettä, näkyy siellä keskivartalon suunnalla silloin jonkinlainen pömpötys ihan väkisinkin.
Ainakin siihen asti kunnes käy vessassa lirauttamassa osan pois.
Synnyttäneillä naisilla on usein vatsalihaksissa erkaumaa mikä näkyy pömpötyksenä, vaikka vatsalihakset olisi ihan ok kunnossa eikä ylimääräistä paimpa olisi. Ei kai se ihme ole ettei vatsa palaudu litteäksi, kun se on pitkään ollut äärimmilleen venytettynä. Toki vatsan turvotus on myös tavallista kuukautiskierron eri vaiheissa ihan synnyttämättömilläkin.
Olen liian laiha siis alle 50kg. Timmi kroppa koska harrastan tennistä, Pilates ja kuntosali. Silti vatsa on vähän naisellisen pömppä. Tosin notkoselkä ehkä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian laiha siis alle 50kg. Timmi kroppa koska harrastan tennistä, Pilates ja kuntosali. Silti vatsa on vähän naisellisen pömppä. Tosin notkoselkä ehkä vaikuttaa.
Notko selkä tulee siitä kun naiset työntävät pebaansa ulos päin ikään kuin korostaakseen takamustaan. Miehille ei notkoselkää tule, koska eivät ole niin perse keskeisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat ylipainoisia, eivät normaalipainoisia. Suomalaiset ovat niin läskejä ja tänne on tullut joku merkillinen, amerikkalainen lihavuuden ihannointi, joka on saanut lihavuuden määritelmän nousemaan parikymmentä kiloa ylöspäin. Normaalipainoisella ihmisellä ei ole ylimääräistä vyötäröllä, eikä vatsalla. Se on vararavintoa, jos sitä on, ja sellainen ihminen on ylipainoinen l. hänellä on liikaa painoa.
Jaa mulla on bmi 21, mutta vatsa välillä pyöreä ja istuessa/kyyristyessä tulee makkara. Koska olen terve nainen normaaleilla elintoiminnoilla.
Mun BMI on 17.4, rasvat jossain 16-17 % tietämillä ja mahani menee "makkaroille" kumartuessa, vaikka ylimääräistä ei olekaan. Ihmiskeho ei kuitenkaan ole mitään tasaista muovia, niin aika helkkarin rasvaton ja kireäihoinen saa olla, jos ei yhtään juomia tai makkaraa muodostu vatsan iholle istuessa tai kumartuessa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun BMI on 17.4, rasvat jossain 16-17 % tietämillä ja mahani menee "makkaroille" kumartuessa, vaikka ylimääräistä ei olekaan. Ihmiskeho ei kuitenkaan ole mitään tasaista muovia, niin aika helkkarin rasvaton ja kireäihoinen saa olla, jos ei yhtään juomia
No ei mulla tule makkaran makkaraa vaikka olisin kaksin kerroin allaskaapissa. BMI noin 25, lihasta löytyy.
Sen pömpiksen kohdalla on kohtu joka osalla naisista saattaa olla etupainotteinen. Hoikalla naisella se erottuu paremmin kuin pyöreämmällä. Pömppis on muuten merkki hedelmällisyydestä joten miehet älkää ihannoiko litteitä naisia.
T. Gyne