Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph kertoo: 3v hoidossa, äiti vauvan kanssa kotona :(

Vierailija
09.01.2007 |

Minulla on ollut n puoli vuotta hoidossa 3v tyttö. Hänen perheeseen syntyi vauva 3 viikkoa sitten. Äiti päätti, että tyttö jatkaa hoidossa kun itse on vauvan kanssa kotona. Ennen hoidossa meni hyvin, vaikka uhmaa toki olikin. Mutta tyttö tuli hoitoon iloisin mielin ja viihtyi. Nyt heti vauvan syntymän jälkeen tyttö vaan itkee joka asiasta ja on masentuneen, ilottoman oloinen. Ruoka ei maistu. Tänään ennen päiväunia itki, että kun äiti on vaan kotona vauvan kanssa ja hän joutuu pois.

Tuli hirvittävän paha mieli. Olen jo aiemmin yrittänyt puhua äidille, että ottaisi tytön kotihoitoon, mutta äiti on sitä mieltä, että tyttö tarttee " virikkeitä" .

Tässä ihan vaan tuohon yhteen hoitokeskusteluun näkökulma lapsen puolesta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksavat marista subjektiivisesta päivähoidosta.

Opettele ap empatiaa.

Vierailija
2/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti syyttää nyt minua ja tätä hoitopaikkaa siitä, kun kuulemma kotonakin iltaisin itkee ja heittelee tavaroita ympäriinsä. En kuulemma pidä tareeksi kuria.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonut, että lapsi on kovasti ikävöinyt kotiin äidin luokse? Jos et niin miksi et? Jos olet, niin mikä on ollut vanhempien tai äidin vastaus?

Vierailija
4/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tämänkin aloituksen uskoo.

Mitens ap itse suhtaudut asiaan, sinun tehtäväsi on esittää asia lapselle positiivisesti eikä niin että syyllistät äidin.

Vierailija
5/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti/isä on vastannut, että tyttö vaan kapinoi nyt aluksi ja tottuu kyllä.

ap

Vierailija
6/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamassa välipalaa lapsille? Pph tuskin ehtii pyöriä täällä päivällä mikäli tekee työnsä kunnolla.

Vierailija
7/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan teistä aiemmista vastaajista ole osannut asettua tuon pienen kolmevuotiaan asemaan? Oma äiti hoivaa vauvaa kotona ja vie isomman pois tieltä eli hylkää? Pois tieltä vaan, vauva on nyt tärkeämpi. Ei hoitaja omaa äitiä vastaa, vaikka kuinka paljon virikkeitä antaisi.

Osapäivähoidon tai pari päivää viikossa voin vielä ymmärtää, mutta täyspäivähoito menee liiallisuuksiin. Mites ne sisarussuhteetkaan pääsee kunnolla kehittymään, kun päällimmäiseksi jää hylkäämiskokemukset uuden vauvan tultua?

Vierailija
8/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät ettei tyttö ole itse halunnut hoitoon?

Vierailija
9/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mistäs tiedät ettei tyttö ole itse halunnut hoitoon?

Vierailija
10/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Just. 3 vuotiasko siitä hoitoon men..

Vierailija
11/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kohtaan hoitajan tulee olla empaattinen ensisijaisesti, lasta vai vanhempia. Minusta ehdottomasti lasta, eli hoitaja on tässä hyvin empaattinen, ja äiti melko outo, jos luulee että perhepäivähoitajan ryhmässä niitä virikkeitä tulee jotenkin olennaisesti hienommin kuin kotihoidossa.

Vierailija
12/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun oikea 3-vuotias ei osaa kertoa mistä kiikastaa ja itkeä että äiti on vauvan kanssa kotona. Oikea 3-vuotias vaan käyttäytyy kiukkuisesti ja itkee paljon. Siihen tämä provo kaatui kun 3-vuotias rupesi tilittämään mistä masennus johtuu.

Vierailija
13/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ajatus, ettei 3-vuotiaan kiukku ja itkuisuus johdu jostain tietystä syystä, vaan ihan vain siksi kun on 3-vuotias.

Meillä reilu vuoden ikäinen muuttui käytökseltään täysin pikkusisaruksen synnyttyä, vaikka kotiin jäikin ja huomioitiin niin hyvin kuin taidettiin. Hylkäämiskokemus oli kova jo ilman hoitoon vientiä.

Vierailija:

Mutta kun oikea 3-vuotias ei osaa kertoa mistä kiikastaa ja itkeä että äiti on vauvan kanssa kotona. Oikea 3-vuotias vaan käyttäytyy kiukkuisesti ja itkee paljon. Siihen tämä provo kaatui kun 3-vuotias rupesi tilittämään mistä masennus johtuu.

Vierailija
14/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pölyn laskeuduttatua n.3kk siskon syntymästä.

Ei olisi tullut mieleenkään viedä alkuviikkoina. Kovin oli lapsi tarkka siitä mitä vauvan kanssa tehtiin ja että jäikö hän mahdollisesti jostain paitsi.

Vierailija
15/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kyllä vauva-aika niin leppoisasti, että kotona isompikin lapsi sai aika lailla entiseen malliin huomiota. Mielellään hän meni aina hoitoonkin, eikä ollut mustasukkainen, ei hoidossa eikä kotona.

Voisitko ap ajatella ehdottavasi lapsen vanhemmille, että lapsi olisi hoidossa vain puolet kuusta? Silloin voisi korostua lapsellekin se, että hoitopäivinä pääsee leikkimään ja käymään tutuissa leikkipuistoissa tms. mutta lapsi saisi olla tarpeeksi kotonakin.

Vielä pitää sanoa, että kuka osaa analysoida, mikä lapsen reagoinnista johtuu hoidossaolosta, mikä siitä, että lapsesta on tullut isosisko. Tarkoitan, ehkä hän olisi samanlainen myös kotihoidossa. Joskus ajattelin, että meidän isompi lapsi oli välillä ihan tyytyväinen, kun sai hoidossa olla " kaikkein pienin" ilman että oli pikkusisarusta huomioon otettavana...

Vierailija
16/16 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tommosia. Sit ne jotka tarvis hoitopaikan, ei saa sitä tommosten takia.

Ja ihan väärin, ettei kouluikäiset saa hoitopaikkaa kesäksi! Ilmeisesti siis 7-8-vuotiaat pitää todellakin jättää yksin 8 tunniksi yhteiskunnan mielestä! Meillä kun ei edes kauppareissun ajaksi ole vielä jätetty.

Paitsi että me laskettiin miehen kanssa, että meidän tuloilla, me jatketaan yhä tätä kotihoitoa. Mä olen nyt osa-aikaisesti palaillut töihin äippäloman jälkeen kun pienin täyttää kohta 1,5 v. Isoin on ekaluokkalainen ja keskimmäinen siltä väliltä, eli siis 3. Mun työt saan sovittua miehen töiden mukaan, joten lapset on saanu vielä olla kotona. Nyt kesällä mut haluttas kokopäiväseks, joten ajattelin raaskia viedä sit hoitoon noi, mutta laskettiin, että EI KANNATA! Menee niin paljon rahaa hoitomaksuihin ja tuolle vanhimmalle ei ees saa hoitopaikkaa, joten toinen meistä sit jää kotiin. Luultavasti mies, koska hän haluaa välillä nauttia täyspäiväisesti lapsista ja mun ei kannata sanoo ei tolle työpaikalle, etteivät unohda sit mua ikuisiks ajoiks.

En siis ymmärrä miten jotkut on ees sitä mieltä, et kannattaa viedä lapset hoitoon? Onko se muutenkaan sen arvosta? Aamutappelut, aikaset herätykset, iltapäivällä väsyneen ja kiukuttelevan lapsen haku hoidosta ja sit ehtiihän siinä tosiaan olla jotai 2 tuntia lasten kans ku niitten pitää sit mennä taas jo nukkumaan. On siinäkin arki! Ja elämä!!!

Raha kakkoseks ja lapset edelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi