Saako työkokeilusta/kuntouttavasta työtodistuksen jälkikäteen
Aikaa kulunut vuosia, viimeisin noin kymmenen vuotta sitten. Onko näitä mahdollista saada vielä noinkin pitkältä ajalta?
Kommentit (59)
Päätin nyt etten kysele noiden perään. En halua naurunalaiseksi, kun jo muutenkin tämän työnhakuvelvoitteen myötä olen joutunut hakemaan työpaikkoja ja tiedän itsekin miten säälittävää edes näillä korteilla on hakea töitä. Olisin mieluummin halunnut että työkkäri laittaisi työtarjouksia sillä hävettää ajatus että omat tiedot on jo varmaan yli sadassa firmassa. No kävin poistamassa nyt niistä osasta CV:n kun mietin tämänkin keskustelun myötä miten noloa on nuo kokeilut mainita yms.
Ehkäpä lähden takaisin kuntouttavaan, kun sinne näytän kuuluvan. Tietääkseni jos on kuntouttavassa niin ei ole työnhakuvelvoitetta. En jaksa enempää häpäistä itseäni työmarkkinoilla
Ap
No mitäs hittoa, itselläkin ollut kokeiluja ja juuri kävin työhaastattelussa ja totesi että sulla on paljonkin kokemusta ja että olen hyvinkin potentiaalinen tekijä heille. Riippuu työnantajasta miten suhtautuu
Voihan niitä kysellä, eihän siinä menetä mitään. Olen itse ollut joskus kokeilussa ja pyysin jonkinlaista paperia. Mielestäni antaa hyvän kuvan haastattelussa että on tehnyt muuta kuin maannut työttömänä ja on myös todistuksia nätisti kansiossa mukana. Mulla on myös kesken jäänyt koulutodistuskin minkä olen näyttänyt kun suorittanut yhden osion. En näytttöä tästä ole tehnyt mutta se on silti ollut plussaa töitä hakiessa
Ei saa todistuksia jälkikäteen, ne pitää pyytää heti. Mutta kuten joku sanoi niin näkee ne päivät yms työkkärin sivuilta. Ehkä tulostaisit sellaisen itsellesi?
Minä ainakin sain kun pyysin silloin kun olin työkokeilussa. Mutta kuten yks kaveri sanoi ettei niillä tee mitään. Perseen voi pyyhkiä.
Höps, älä anna täällä olevien omaan elämäänsä kyllästyneiden ankeuttajien lannistaa sinua!
Sitkeästi vaan yrittämään kuten teetkin. Se vaatii sinnikkyyttä ja ei ole helppoa, mutta toivottavasti lopulta nappaa ja löydät töitä. Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Höps, älä anna täällä olevien omaan elämäänsä kyllästyneiden ankeuttajien lannistaa sinua!
Sitkeästi vaan yrittämään kuten teetkin. Se vaatii sinnikkyyttä ja ei ole helppoa, mutta toivottavasti lopulta nappaa ja löydät töitä. Tsemppiä sinulle!
Ihmiset puhuu totuuksia, en näe mitään lannistavia viestejä
Nauraisin räkäisesti jos joku pyytäisi tämmöistä lappua viiden vuoden jälkeen, tulisi mieleen että ei ole edennyt mihinkään kyseinen ihminen ja voisin todeta jopa että en kyllä muista häntä:D
Ehkä ei kannata mainita mitään kuntouttavasta työtoiminnasta. Kerrot vain, että olet ollut työttömänä ja hakenut koko ajan töitä. Jos mainitset kuntouttavan työn niin siitä tulee ensimmäiseksi mieleen päihdeongelmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata mainita mitään kuntouttavasta työtoiminnasta. Kerrot vain, että olet ollut työttömänä ja hakenut koko ajan töitä. Jos mainitset kuntouttavan työn niin siitä tulee ensimmäiseksi mieleen päihdeongelmaiset.
Ap kertoi että mitään muuta ei ole tehnyt ilmeisesti kymmeneen vuoteen. Aika iso aukko CV:ssä... Mutta joo totta, kuntouttava on kai pahempi kuin kymmenen vuoden työttömyys
Vierailija kirjoitti:
Päätin nyt etten kysele noiden perään. En halua naurunalaiseksi, kun jo muutenkin tämän työnhakuvelvoitteen myötä olen joutunut hakemaan työpaikkoja ja tiedän itsekin miten säälittävää edes näillä korteilla on hakea töitä. Olisin mieluummin halunnut että työkkäri laittaisi työtarjouksia sillä hävettää ajatus että omat tiedot on jo varmaan yli sadassa firmassa. No kävin poistamassa nyt niistä osasta CV:n kun mietin tämänkin keskustelun myötä miten noloa on nuo kokeilut mainita yms.
Ehkäpä lähden takaisin kuntouttavaan, kun sinne näytän kuuluvan. Tietääkseni jos on kuntouttavassa niin ei ole työnhakuvelvoitetta. En jaksa enempää häpäistä itseäni työmarkkinoilla
Ap
Yksi vaihtoehto olisi ollut että olisit laittanut hakemuksia muille paikkakunnille ja niin kauas kuin mahdollista. Sellaisiin hommiin mihin on paljon hakijoita. Kutsuja haastatteluihin ei olisi tullut eikä olisi niin haitannut vaikka tietosi on siellä jossain. Veemäistä varsinkin asua pikkupaikkakunnalla ja levitellä surkeaa elämäänsä ympäriinsä hakamuksien ja cv muodossa.
Jos on niin häpeällistä käydä kuntouttavassa työtoiminnass ettei palkata. Mites ne leikkaukset sit saa heidät töihin? Kuka heidät palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksi vaihtoehto olisi ollut että olisit laittanut hakemuksia muille paikkakunnille ja niin kauas kuin mahdollista. Sellaisiin hommiin mihin on paljon hakijoita. Kutsu
Tiedän tämän häpeän. On kyllä yksi vitsi tämä työnhakuvelvoite. Työkkäri painosti tekemään LinkedIniin profiilin ja kun menin työnhakukurssille niin tämä jopa vaadittiin ettei työmarkkinatukea evätä. No siellä se oli kaikkien näkyvillä työnantajien lisäksi. Ettei riitä se että työnantajat nauraa epäonnistuneelle elämälle sen lisäksi muutkin ihmiset nauraa.
Poistin profiilin samantien kun sai työttömyysrahat. Järkyttävää ihmisten kiusaamista
Ne ketkä häpeää CV:tä. No kannattaisko tehdä asialle jotain?? Koulutus esimerkiksi
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin häpeällistä käydä kuntouttavassa työtoiminnass ettei palkata. Mites ne leikkaukset sit saa heidät töihin? Kuka heidät palkkaa?
En kyllä ymmärrä. Ehkä hakevat sitten enemmän töitä? En kyllä edelleen ymmärrä, ei tämmöisiä kuin ap siltikään palkata vaikka hakisivat 400 paikkaa kuukaudessa. Menetettyjä tapauksia
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä häpeää CV:tä. No kannattaisko tehdä asialle jotain?? Koulutus esimerkiksi
Miten meinasit korjata esim. 10 vuoden aukon cv:ssä? Aikakoneelllako? Siinä vaiheessa kun se aukko/aukot on jo siinä niin ne myös pysyvät. Ellet sitten valehtele, suosittelen tätä vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meinasit korjata esim. 10 vuoden aukon cv:ssä? Aikakoneelllako? Siinä vaiheessa kun se aukko/aukot on jo siinä niin ne myös pysyvät. Ellet sitten valehtele, suosittelen tätä vaihtoehtoa.
Ei multa kyselty mitään aukkoja sen jälkeen kun oli tutkinto taskussa, muutuin kerralla kelpo työntekijäksi
Ainakin minä sain työkokeilusta. Olin yliopistolla.