Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työkokeilusta/kuntouttavasta työtodistuksen jälkikäteen

Vierailija
17.01.2024 |

Aikaa kulunut vuosia, viimeisin noin kymmenen vuotta sitten. Onko näitä mahdollista saada vielä noinkin pitkältä ajalta?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet 10v vanhalla todistuksella? 

Vierailija
2/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet 10v vanhalla todistuksella? 

No en noin vanhoja pyydä, ehkä viiden vuoden ajalta. Onko sulla vastausta kysymykseen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole noita koskaan kysellyt ja ilman kyselyä ei ole tullut. Ei noilla mitään tee. Ihan sama vaikka vaan saanot että olet käynyt. Ei varmasti tee mitään vaikutusta. 

Vierailija
4/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitse mihinkään. Työpaikka jota haet voi soittaa sinne. Antaa hyvän kuvan kun kaikki on kansiossa siististi. 10v vanhat työpaikat voidaan kohta poistaa cv:stä mikäli on tehnyt muutakin tämän jälkeen.

Vierailija
5/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole työsuhteessa, joten et saa työtodistusta.

Vierailija
6/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työkokeilu tai kuntouttava työtoiminta ole työtä eikä kumpaakaan tehdä työsuhteessa. Ei saa mitään työtodistuksia.

Vierailija
7/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat todistuksen jossa lukee että sinä idiootti suostuit orjaksi ja teit töitä palkatta.

Vierailija
8/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piruvie ku mitään muuta oo tehny ja olis se ny kiva todistaa tehneensä edes noita, jos kysytään papereita. Eli sen lisäksi että on joutunut tekemään sairauden vuoksi ilmaistöitä niin työhaastattelijat luulevat että keksinyt päästä kun todisteita ei ole, eli olen epärehellinen.

Taisi mun työelämä tai sinne edes yrittäminen olla tässä

Ap

Vierailija
9/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista

Ap

Vierailija
10/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada todistuksen, että ole osallistunut kuntouttavaan työtoimintaan. Tai mitä se on ollutkaan. Mutta ne kannattaa pyytää heti kun ko. homma päättyy.

Vierailija
11/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuntouttavasta kannata edes mainita missään työhaastattelussa - sehän heikentää mahdollisuuksia saada mikään työ. Jopa pitkäaikaistyöttömyys on parempi "meriitti" kuin kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
12/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit saada todistuksen, että ole osallistunut kuntouttavaan työtoimintaan. Tai mitä se on ollutkaan. Mutta ne kannattaa pyytää heti kun ko. homma päättyy.

Tiedän, mutta huono sitä nyt on voivotella kun ei heti pyytänyt todistuksia. Siksi kysyin jos joku olisi pyytänyt jälkikäteen, kokemuksia ihmisiltä. Toki ei varmaan kukaan feikkaisi noita muutenkaan että kai uskotaan ilman todistuksiakin. En voi pois jättää mitään, vai onko parempi näky tyhjä CV? Kokonaan tyhjä.

Ap

Vierailija
13/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa todistuksen, en nyt muista, mikä oli otsikkona, mutta kuitenkin todistus.

Itse sain kun pyysin. Mainittiin aika ja työtehtävät.

Sitä en osaa sanoa, kuinka kaukaa menneisyydestä noita voi tilata, mutta jos firma on vielä pystyssä onhan heillä tieto työntekijöistä, myös työkokeilussa tai kuntouttavassa olleista.

Mutta mitä olen kuullut, niin ainakaan kuntouttavia ei kannata cv:ssa mainita, ovat miinusta.

Vierailija
14/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en osaa sanoa, kuinka kaukaa menneisyydestä noita voi tilata, mutta jos firma on vielä pystyssä onhan heillä tieto työntekijöistä, myös työkokeilussa tai kuntouttavassa olleista.

Mutta mitä olen kuullut, niin ainakaan kuntouttavia ei kannata cv:ssa mainita, ovat miinusta.

Olin samassa paikassa ensin kuntouttavassa, työkokeilussa ja lopulta sijaisena. En voi tuossakaan kuntouttavaa jättää pois koska laillisesti työkokeilussa en ole voinut olla niin kauan.

Taitaa työnhaku kaatua liikarehellisyyteen:D

Ap

Vierailija
15/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuollaisesta todistuksesta ainakaan apua ole työllistymisen suhteen. Tietysti jos ei töitä edes halua niin moisen todistuksen näyttäminen työhaastattelussa varmaan edistää asiaa.

Vierailija
16/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtodistuksen saa työsuhteesta, kuntouttavasta saa läsnäolotodistuksen.

Vierailija
17/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin samassa paikassa ensin kuntouttavassa, työkokeilussa ja lopulta sijaisena. En voi tuossakaan kuntouttavaa jättää pois koska laillisesti työkokeilussa en ole voinut olla niin kauan.

Taitaa työnhaku kaatua liikarehellisyyteen:D

Ap

Pitääkö tosiaan todistuksessa mainita työkokeiluista ynm. Olen ajatellut, että työtodistukseen ei kirjoiteta ylimääräistä. Vain milloin työ alkoi, loppui ja työtehtävät. Jis ei pyydä arvosteluita.

Vierailija
18/59 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli turha niiden perään on kysellä. Täytyy toivoa että saa lottovoiton ja kelpaa töihin noista huolimatta

Ap

Vierailija
19/59 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin noita todistuksia saat, kun ei ole kyse työsuhteesta ja aikaa kulunut 

Vierailija
20/59 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka pitkään se kyseinen työnantaja tietoja säilyttää.

Kymmenen vuotta on kuitenkin raja työtodistusten suhteen. Sitä vanhemmilta ajoilta ei välttämättä saa mistään, eikä voi mjyöskään valittaa jos ei saa.

Työtodistuksissa ei pitäisi kertoa mitään muuta kuin työtehtävä, työn kesto ja pyydettäessä arvostelut.

Maininnat työkokeilusta tai jostakin tukityöllistämisestä, ovat laittomia työtodistuksessa.

Tosin minulla itselläni jo jostakin palkkatukityöstä annettu todistus, josta selkeästi käy ilmi, että kyse oli jostakin taloudellisesta tuella maksetusta työpaikasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi