Dallas lentokenttä
Onko ketään käynyt dallasin lentokentällä siten että osaisi vähän auttaa ja hahmottaa mitä tehdä.
Meillä on helsinki-cancun matka tulossa jossa välilasku dallasissa ja alunperin oli plus 4 h aikaa mutta nyt näyttää muuttuneen että aikaa vaan 1,5 h.
Molemmat lennot operoi AA american airlines
Tuin kautta on koko reissu ja sieltä vaan kertoivat että laskettu on siten että tulisi kyllä ehtiä jos lento ei siis myöhässä
Huolestuttaa vaan koska sanoivat että laukut pitää chekata itse uudestaan jatkolennolle ja sitten kun oon lukenu että maahantulomuodollisuudet (jopa välilaskulla vaan) saattaa kestää älyttömän pitkään PLUS turvatarkastus uusiksi siinäkin jos paljon jonoa nii ei luoja. Enkä ymmärrä miten pitäs ehtiä kun täysin tuntematon lentokenttä ja vielä maailman toiseksi suurin?
JA eikai jatkolento voi olla jossain toisessa terminaalissa vai?
Apua
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuo itsetsekkaus on heti turvatarkastuksen jälkeen tyyliiin muutamia metrejä, eli ei tarvitse laukkuja roudata sinne normaaliin lähtötarkastukseen. Näin ainakin itsellä ollut, en tosin tiedä Dallasista.
Siis tarkoitin maahantulotarkastuksen jälkeen on tuo laukkujen vienti ja sitten taas turvatarkastus ja matka siitä omalle portille.
Mulle myös sattui olemaan tilanne missä jouduin pistotarkastukseen eli kuulusteltavaksi tuossa maahantulossa, lentokentän työntekijät tiesivät tämän ja kun pääsin sieltä poliisisedän luota pois ohjasivat koko ajan eteenpäin, koska tiesivät että jatkolento tulossa. Hienoa asiakaspalvelua ja hyvin kerkesin seuraavalle lennolle.
Äkkiä googlettamalla AA näkyy käyttävän kahta terminaalia ulkomaan lennoissa eli voi huonolla tuurilla olla eri terminaaleissa.
En ottais 1,5 vaihdolla lentoja. Tosi lyhyt aika. Kerran ollaan muistaakseni Pariisin kentällä pikakiidetty, niin lujaa kun jalat antoi myöten, terminaalista toiseen ja kun päästiin Hesaan menevään koneeseen kuului heti kuulutus, että boarding completed eli meitä odotettiin.
kirjoitinkin että kun otettiin paketti nii vaihtoaikaa oli 4h ja jtn 10min jonka takia se valittiin myös mutta muuttunut nyt noinkin rajusti
Kollega oli muistaakseni varannut vaihtoon Dallasissa 3 tuntia ja melkein oli tullut kiire. Itselläni ei ollut vaihtoa ja selvisin melko nopeasti maahantulotarkastuksesta, laukkukin oli muistaakseni saapunut hihnalle siinä vaiheessa.
Terminaalien välinen matka on pitkä - sitä ei voi kävellä - busseja saattaa joutua odottamaan ja itse siirtymämatka toiseen terminaaliin voi busseillakin viedä toistakymmentä minuuttia.
Tuo on aivan liian lyhyt aika. Maahantulotarkastuksessa menee aikaa, jono on pitkä! Laukut saa tsekattua nopeasti, siihen on hyvä systeemi heti maahantulotarkastuksen jälkeen. Jatkolento oli meillä toisessa terminaalissa, sinne pääsi hyvin junalla. Meillä vaihtoon oli varattu lähes neljä tuntia, lento Suomesta oli tunnin myöhässä ja kaikki aika meni noihin rutiineihin, ei ehtinyt syödä välissä tai käydä ostoksilla. Oltiin viimeiset koneeseen.
Jos ette ehdi, sitten vaan AA:n tiskille, eivätköhän järjestä seuraavalle lennolle. Nuo on ärsyttäviä nuo jatkolentojen aikojen muutokset, jos alunperin on ollut reilusti vaihtoaikaa ja lyhentynyt kohtuuttomasti. Mikä tuolla on minimivaihtoaika teidän lennoilla?
Olen katsomassa lippuja samalla aikataululla, suoraan Finnairin kautta. Dallasissa vaihto on 1,5 h mutta Finnairin varaussivusto näyttää että lennot lähtevät samasta terminaalista.
Mistä sait AP tiedon, että laukut pitää tsekata uudelleen? Nuo on saman allianssin lentoyhtiöitä ja jos liput ostettu samalla varauksella eli molemmat lennot samalla lipulla, olen käsittänyt että matkatavarat menevät suoraan jatkolennolle.
Ja koska lennot tuolla yhteydellä myydään, itse ajattelen että vastuu on AA:lla järjestää uusi lento jos tiukan vaihdon takia ei ehditä Dallas-Cancun lennolle. Samaa vaihtoaika tarjotaan muuten myös paluulennolle.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsomassa lippuja samalla aikataululla, suoraan Finnairin kautta. Dallasissa vaihto on 1,5 h mutta Finnairin varaussivusto näyttää että lennot lähtevät samasta terminaalista.
Mistä sait AP tiedon, että laukut pitää tsekata uudelleen? Nuo on saman allianssin lentoyhtiöitä ja jos liput ostettu samalla varauksella eli molemmat lennot samalla lipulla, olen käsittänyt että matkatavarat menevät suoraan jatkolennolle.
Ja koska lennot tuolla yhteydellä myydään, itse ajattelen että vastuu on AA:lla järjestää uusi lento jos tiukan vaihdon takia ei ehditä Dallas-Cancun lennolle. Samaa vaihtoaika tarjotaan muuten myös paluulennolle.
Yleensä tuo itsetsekkaus on heti turvatarkastuksen jälkeen tyyliiin muutamia metrejä, eli ei tarvitse laukkuja roudata sinne normaaliin lähtötarkastukseen. Näin ainakin itsellä ollut, en tosin tiedä Dallasista.