Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exäni oli jopa minua innokkaampi siivooja,nyt uudessa suhteessa vaikea tottua kun mies istuu kuin toteemi passattavana

Vierailija
17.01.2024 |

Emme edes asu yhdessä ja pinnaa kiristää jo nyt.. esim. jos olemme katsoneet yhdessä elokuvaa niin mies jättäisi ne limsantahmeat lasit ja sipsimuruiset kipot vaan siihen olohuoneen pöydälle. Parvekkeelta löytyy joskus useampikin kahvimuki kun on mennyt aamukahvin kanssa tupakalle ja muki jäänyt siihen. Vessan lavuaarin reunalla on rivissä tyhjiä paperihylsyjä. Vaatteet roikkuvat kuivaustelineellä ja menevät suoraan käyttöön käymättä kaapin kautta.

Exäni oli,kuten jo otsikossa mainitsin minuakin kovempi siivomaan esim.sohvaa nosti ja minä imuroin alta,jos imuroin yksin se ei riittänyt koska en saanut sohvaa ylos. Ja pölyt piti pyyhkiä joka päivä. Siksi on hämmentävää kun uusi miesystäväni on niin toisenlainen!

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää omalla tavallaan. Moni mies puree hammasta ja hyväksyy sen, että kylppärin hajulukossa on hiuksia, joita nainen ei mitenkään saa sieltä poistettua tai että vessan peilikaappi on täynnä purkkia ja purnukkaa eikä hammasharja väliin mahdu.

Kylppärin hajulukko menee tukkoon meikkivoiteista. Sanoi tyttäreni, joka ei itse meikkaa, mutta hänellä on ollut kämppiksiä, joista jotkut ovat meikanneet, ja toiset eivät. Aina, kun on ollut meikkaava kämppis, on hajulukko mennyt vähän väliä tukkoon.

Vierailija
42/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen yhteen muutto pitäisi sopia pelisäännöt kotihommien suhteen. En tajua miksi se toisen tekemättämyys tai nipotus tulee yllätyksenä ja sit itketään ja tapellaan niistä seuraavat 10 vuotta.

Jokaisella oma tyyli siivota ja elellä. Kaksi erilaista eläjää voi olla haastava tilanne. Täytyy löytää kultainen keskitie ja molempien joustaa. 

Oli sitten mies tai nainen niin en tajua miten jotkut kehtaa jättää kaikki kotihommat kokonaan puolison harteille. Etenkin jos on kaksi työssäkäyvää ihmistä niin kyllä se kodinhoito kuuluu molemmille. 

Mun mies oli tosi siisti kun tavattiin ja seurusteltiin, vasta vuosien jälkeen yhdessä asuessa muuttui tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen yhteen muutto pitäisi sopia pelisäännöt kotihommien suhteen. En tajua miksi se toisen tekemättämyys tai nipotus tulee yllätyksenä ja sit itketään ja tapellaan niistä seuraavat 10 vuotta.

Jokaisella oma tyyli siivota ja elellä. Kaksi erilaista eläjää voi olla haastava tilanne. Täytyy löytää kultainen keskitie ja molempien joustaa. 

Oli sitten mies tai nainen niin en tajua miten jotkut kehtaa jättää kaikki kotihommat kokonaan puolison harteille. Etenkin jos on kaksi työssäkäyvää ihmistä niin kyllä se kodinhoito kuuluu molemmille. 

Eihän se sitä tarkoita, että kotityöt "jätetään toisen harteille", jos niitä ei tehdä välittömästi.

Vierailija
44/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä eksässä oli vikana?

Vierailija
45/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jo ottaa kiinni siisteyden eriparisuus niin se tulee ottamaan vielä pahemmin ajan kanssa.

Toimivia vaihtoehtoja on kaksi: erota tai asua erillään ja seurustella.

Seksikin muuten seurustelukumppanin kanssa pysyy aktiivisempaa, kun asutaan erillään.

Paitsi sitten kun asutaan erillään ja homma menee siihen, että ollaan vaan toisen asunnossa niin se toinen siivoaa aina ja toinen ei koskaan. Vaikka mitä sanot ja pyydät että oltaisiin välillä sullakin. Kokemusta on.

Kaikkeen sitä hölmöt naiset suostuvatkin. Ottavat saastaisen sikamiehen hengailemaan kotiinsa, mies saa kaikki palvelut ilman sitoutumista, mutta mitä jää käteen naiselle? Hedelmättömyys ja hermoromahdus, kun "seurustelu" sitten 5 - 10 vuoden päästä loppuukin ja mies häipyy uuden naisen passattavaksi.

Eipä se passuuta muttei teekkään.

Vierailija
46/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten katsoa kotia myös puolison silmin!

Sinua häiritsee kahvimukit ja sipsikulhot. Jotka mies siivoo sitten kun tiskaa (noin kerran viikossa) Miestä taas voi häiritä kylppärin tasolla olevat purkit ja purnukat, eteisen kukka-asetelma tmv., joiden "paikka" on siinä vuodesta toiseen. 

Kummankin täytyy joustaa, jos yhteiseloa rakennetaan. 

Kylppäriin voidepurnukoiden tilalle sipsikulhoja ja limsatölkkejä, niin mieskin on tyytyväinen. Eteiseen vaikka karkkiasetelma kukkien tilalle. Juupa juu.

Vierailija
47/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkään etukäteen sovitut "säännöt" ei ole minkäänlainen tae siitä, että asiat hoidetaan sovitusti. Ainoa realistinen tapa arvioida on kumppaniehdokkaan tämänhetkinen tapa hoitaa asiansa ja miettiä, riittääkö se sinulle.

Vierailija
48/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa, että ap valittaa nyt miehen omassa kodissa jättämistä astioista ja pyykeistä. Kukaan ei pakota ap:ta niitä siellä siivoomaan, mies hoitaa ne ajallaan. Ne nyt vaan sattuvat häiritsemään ap:tä. 

Vierailija
49/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä siinä eksässä oli vikana?

Eksä siivosi mun makuun jo liikaa.

Ap

Vierailija
50/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten löytänyt miehen, jonka äitinsä on opettanut passiiviseksi toljottajaksi. Älä vain lähde yksin reissuun. Kuolee nälkään sillä aikaa. Nyt sinun vuorosi on ottaa äidin vetovastuu sen miehen huoltamisesta. 

Tosin, aikaisempi neuroottinen hapsunsuoristaja ei kuulostanut yhtään terveemmältä caselta.

Mikä heissä oli se piirre, johon ihastuit?

Kyllä tuo laiskuus on miehen isältään omaksuma käytösmalli, älkää syyttäkö työjuhtaäitiä.

Asia on juuri noin. Toimii myös toisinpäin, että vastuunsa tuntevilla isillä yleensä vastuulliset pojat. Kannattaa katsoa anoppi- ja appiukkoehdokkaiden dynamiikkaa kun miettii millainen mies on ihmisiään. Jos ei mies selkeästi irtisanoudu lapsuudenkodin mallista, voi olettaa että hän tulee toistamaan sitä. 

Exällä oli veli, perheessä tyyli että äiti passasi ja isä makasi ja passuutti. Veljestä tuli reipas ja oma-aloitteinen ja exästä laiska passuuttaja.

Vierailija
51/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää omalla tavallaan. Moni mies puree hammasta ja hyväksyy sen, että kylppärin hajulukossa on hiuksia, joita nainen ei mitenkään saa sieltä poistettua tai että vessan peilikaappi on täynnä purkkia ja purnukkaa eikä hammasharja väliin mahdu.

Anteeksi vaan, mutta jos tässä yritetään antaa kuvaa että osapuolet tasaisesti jättäisivät jälkensä siivoamatta, niin yleensä se ei kyllä mene niin. Yleensä toinen on huolellisempi ja toinen suurpiirteinen eli huolellinen joutuu sopeutumaan useammin ja enemmän toisen sotkuisuuteen. Arkikokemus sanoo että miehissä on enemmän suurpiirteisiä ja naisissa tarkkoja, vaikka totta kai löytyy myös pariskuntia joissa tuo on toisin päin.

Ei, on tarkoitus kertoa, että erilaiset asiat ärsyttävät eri ihmisiä. Nainen saa raivareita miehen sirottelemista kahvimukeista ja miestä ärsyttää se, että wc:n kaappiin ei mahdu mitään, koska se on täynnä naiselle tärkeitä purnukoita. Hammasharja pitää jättää allastasolle ja nainen kiukkuaa, että täällä on sotkua. Tai päinvastoin, mutta arkikokemukseni mukaan naisissa on enemmän niitä, jotka haluavat toisen muuttuvan haluamakseen, miehet ovat suurpiirteisempiä ja hyväksyvät enemmän erilaisuutta.

Vierailija
52/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jo ottaa kiinni siisteyden eriparisuus niin se tulee ottamaan vielä pahemmin ajan kanssa.

Seksikin muuten seurustelukumppanin kanssa pysyy aktiivisempaa, kun asutaan erillään.

Paitsi sitten kun asutaan erillään ja homma menee siihen, että ollaan vaan toisen asunnossa niin se toinen siivoaa aina ja toinen ei koskaan. Vaikka mitä sanot ja pyydät että oltaisiin välillä sullakin. Kokemusta on.

Tuohan nyt ei ole oikeaa erillään asumista.

Vierailija
53/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan nyt ei ole oikeaa erillään asumista.

Miksei muka jos toinen on kotonaan välillä, minä vaan en sinne mene.

Vierailija
54/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisia siisteyskäsityksiä eikä esim. minua haittaa ollenkaan, jos pöydillä on astioita. Kerään ne tiskikoneeseen, sitten kun kerään. Pingotat ihan liikaa..

Tätä ihmettelen kaikkein eniten enkä ymmärrä ongelmaa." Vaatteet roikkuvat kuivaustelineellä ja menevät suoraan käyttöön käymättä kaapin kautta." 

Näinhän se on, mutta tuo likaisten astioiden jättäminen mihin sattuu on pelkkää sikailua. Ap:n mies vaikuttaa näiltä jotka eivät edes ymmärrä miten paljon sotkevat, kun on totuttu siihen ettei itse tarvitse. Vaatteita vain on puhtaana siellä kaapissa jne

Vierailija
55/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse jaksais katella näin "sottapyttyä" kuin oon ite 😂 Onneksi oon onnellisesti sinkku. Ja itseäni omat sotkut ei luonnollisesti haittaa, ovat silti nopeasti siivottavissa eli ei mitään sen pahempaa.

Vierailija
56/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisia siisteyskäsityksiä eikä esim. minua haittaa ollenkaan, jos pöydillä on astioita. Kerään ne tiskikoneeseen, sitten kun kerään. Pingotat ihan liikaa..

Tätä ihmettelen kaikkein eniten enkä ymmärrä ongelmaa." Vaatteet roikkuvat kuivaustelineellä ja menevät suoraan käyttöön käymättä kaapin kautta." 

Näinhän se on, mutta tuo likaisten astioiden jättäminen mihin sattuu on pelkkää sikailua. Ap:n mies vaikuttaa näiltä jotka eivät edes ymmärrä miten paljon sotkevat, kun on totuttu siihen ettei itse tarvitse. Vaatteita vain on puhtaana siellä kaapissa jne

Ei todellakaan ole sikailua. Roskien heittely ympäri kämppää ja jarrujälkien pesemättä jättäminen on sikailua. Astiat pöydällä ei ole sikailua.

Vierailija
57/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suoraan sanottuna näe mitään ongelmaa tuossa ap:n miehen toiminnassa. Pidän itseäni ihan siistinä ihmisenä, eli siivoan joka päivä jotain ja vähintään kerran viikossa kunnolla. Mutta kyllä voin leffaillan jälkeen jättää sipsikulhon pöydälle ja yleensä varmaan jätänkin. Me varmaan siirrytään sohvalta sänkyyn enkä ala siinä välissä tiskaamaan kulhoa vaan sen voi tehdä aamulla. Jos partsille on jäänyt kahvikuppi niin so what? Ja nuo pyykit ihmetyttää eniten, tuohan on vain järkevää jos telineeltä saa vaatteet suoraan käyttöön. Miksi pitäisi tehdä välissä aikaavievä viikkausoperaatio? Mikä sen konkreettinen hyöty on?

Siisteyskäsityksiä tosiaan on erilaisia ja mulle tärkeää on se ettei ole likaa tai paljoa pölyä. Joku sipsikulho pöydällä taas ei haittaa tippaakaan. Ahdistaisi asua ihmisen kanssa jonka mielestä kaiken pitää olla joka sekunti ennalta määrätyllä paikalla.

Vierailija
58/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni tuo mies asuu yksin, niin miten hän on muka tottunut siihen, ettei itse tarvitse siivota? 

Vierailija
59/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nuo nyt mitään korjaamattomia asioita ole... Kenelläpä ei olisi joku lasi jäänyt lojumaan sohvapöydälle tms. Kannattaa keskustella sen miehen kanssa tästä asiasta. Ymmärrän kyllä, jos koti on kokoajan ihan sikolätti, että se ärsyttää.

Vierailija
60/79 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni tuo mies asuu yksin, niin miten hän on muka tottunut siihen, ettei itse tarvitse siivota? 

Sellainen käsitys minulle tuosta tuli, että niitä ruoanjämäisiä astioita on pitkin asuntoa ja kun jotain lasketaan kädestä se jää siihen. Tuosta pyykkäänis tavasta voisi olettaa saman tyylin koskevan myös tiskejä eli sitä mukaa kun tarvitsee jonkun astian se etsitään mihin nyt viime kerrasta sattuikaan likaisena jäämään ja pikaisesti pesaistaan uuteen käyttöön. Ei siinä mitään pahaa ole jos se kulho ja lasit siihen pöydälle yöksi jää, mutta kunhan eivät myös jää siihen lojumaan ja haisemaan vaan seuraavana päivänä tiskataan pois.