Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylässä kävijä tuo omat tarjoilut mukanaan

Vierailija
17.01.2024 |

Minulla käy suht säännöllisesti yksi tuttavaperhe (4 hlö) kyläilemässä ja he tuovat aina kaikki omat tarjottavat mukanaan. Tulevat meille etukäteen sovittuun aikaan, ei siis yllätyksenä, ja mukana on suolaista ja makeaa kahvileipää, pieniä herkkuja yms. tarjottavaa. Ja kantavat ne tullessaan suoraan kahvipöytään tarjoiluastioissa.

Olen saattanut laittaa itse tarjolle täytekakkua, karjalanpiirakoita, keksejä, suklaata yms. ja silti hän tuo saman verran tai enemmänkin tarjoiluja mukanaan. Sitten meillä on esim. 2 suurta täytekakkua 6:lle hengelle. Kyseessä ei ole allergikkoperhe tai muu ruokarajoitteinen. Tuntuu epäkohteliaalta olla laittamatta heidän tuomiaan herkkuja tarjolle ja minun ostamani tarjottavat jäävät aina ylimääräisiksi. Nyt olen alkanut varautua etukäteen, enkä enää osta juuri muuta kuin keksejä tarjolle, kun he ovat tulossa. 

Olenko missannut jotain vai onko tämä muidenkin mielestä tökeröä käytöstä? Onko tämä jossain päin Suomea kohteliasta eli tuodaan omat tarjottavat mukana?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi