Vaikuttaako muilla ihan olennaisesti vireystilaan säätila?
Nyt kun paistaa aurinko, niin olen taas ihan pirteä ja energinen. Harmaat päivät menee ihan sumussa eikä tahdo saada mitään aikaan. Ja nimenomaan ulkoilmasta kyse,mitkään kirkasvalot ei auta. Onko muilla tällaista?
Kommentit (12)
On. Mäkin olen pirteämpi kun aurinko paistaa. Pilvisellä säällä väsyttää enemmän. Ja kylmä myös väsyttää.
Eniten vaikuttaa positiivisesti riittävät unet eli herään kun unet loppuvat.
Kyllä aurinko, mutta kesällä kuumuus ei.
Kyllä vaikuttaa, mutta päinvastoin kuin sinulla. Tällainen kirkas pakkaspäivä on pahin mahdollinen itselleni. Juuri ne harmaat päivät ja etenkin sade herättävät minut eloon.
Sellaisen ilmiön olen havainnut, että jos yöllä nukkuessani saapuu voimakas matalapaineen alue asuinseudulle, niin aamulla on sellainen tukkoinen pieni päänsärky heti herätessä. Useimmiten se poistuu parilla vahvalla kahvikupillisella, mutta joskus joudun ottamaan puolikkaan päänsärkylääkkeenkin.
Sitä olen miettinyt mistä tuossa voisi olla kyse. Ilmanpaineen vaihtelut kyllä vaikuttavat myös ihmiskehoon, mutta miksi ihmeessä vain unen aikana saapuva matalapaine tekee tuon, eikä herkeillä ollessa saapuva? Yksi mahdollisuus on se, että kun unen aikana siellä aivoissa tapahtuu melkomoinen huuhtelu ja puhdistusjakso, eli nesteet liikkuvat, niin voimakas ilmanpaineen muutos juuri tuon aivojen "pesun" aikana vaikuttaa siihen tavalla, joka tuon pienen päänsäryn tekee.
Toinen talvella havaitsemani asia on se, että vaikka kesällä aurinkolasit ovat ehdoton juttu, niin talvella ei tee mieli pitää aurinkolaseja auringon paistaessa, vaikka valo tulee hankalasti matalalta viistosta, koska harvoina aurinkoisina päivinä silmät oikein janoavat sitä auringonvaloa.
Kyllä, mutta toisin päin. Mulla on paljon energiaa sateella.
Sama kuin ap:lla.
Sumuisina, harmaina matalapainepäivinä en jaksaisi edes hengittää!
Auringossa ja auringosta elän!!!
Ei pahemmin, koska sisänen olo on se mikä ratkasee. Ulkona voi olla aurinkoista tai sateista, jos mulla on huono päivä niin mulla on huono päivä, sama toistepäin.
Toki talvella sen eron kyllä huomaa kun aurinko alkaa paistaa koska muuten on kokoajan pimeetä.
Jostain syystä kostealla kelillä luihin ja niveliin sattuu enemmän. Muuten ei niin vaikuta mutta sanotaan nyt niin että jos nyt sataa putkeen viikko kaupalla niin toivoo että voisihan sitä nyt välillä olla satamattakin. Sama helteen ja pakkasen kanssa että jos niitä on viikko tolkulla niin alkaa jotenkin veetyttämään.
No juu! Monet aina sanoo et tarvii kesän ja sen lämmön, mut mulle se on ehdottomaati se VALO. Ei lämpötilalla väliä, vaan auringonvalo vaikuttaa vireyteen. Mietinkin joskus et mä käyn aurinkoenergialla :)
Kova pakkanen vaikuttaa kun olen vain sisällä ja sitten laiskottaa. Inhoan pakkasta joten ei tee mieli ulos .
Kyllä, joka kerta kun on hellekausi ja ukkosta ilmassa, päätä särkee, kroppa menee veteläksi, turvottaa ja saatan nukahtaa istualteen. En saa mitään aikaiseksi helteellä ja kaikki toiminta tuntuu raskaalta. Helteessä ehdoton yläraja menee +27 hujakoilla, auringossa.