Oletko asioinut koskaan kauppa-autossa
Kommentit (59)
Kysyjä asuu Tuusulassa vissiin, tiedetään jo.
Mökin lähellä kävi 6 päivänä viikossa kauppa-auto. Ne oli eri firmojen autoja. Enää ei käy yksikään.
Asioitu on molemmissa, kivat muistot. Oli edullisia tarjouksia.
Kun olin lapsi, kävi meidän pihalla myös karkkiauto. Sinne pakettiautoon kömmittiin ja ostettiin karkkia. Kai ihan luvallisilla asioilla, en muista et yksikään lapsi ois kadonnu.
Voiko kirjastoautoon tilata kirjan, jos ei jaksa raahautua kirjastoon saakka.
Oletteko käyneet punkkibussissa tai magneettirekassa.
Kauppa-autossa 1980-luvulla kahdesti. Kirjastoauto pysähtyi kotikadulla, mutta kävin isossa kirjastossa.
Kyllä, mökkilomalla Liperissä 70- luvulla, jäi mieleen kun oli voimassa keskikaljan myyntikielto.
Kauppa-autossa muutamankin kerran. Kirjastoautossa muistaakseni vain yhden kerran.
Kauppa-auto kävi vielä 2000-luvun puolella, olikohan 2011 Suomen toiseksi suurimman kaupungin ison kerrostalolähiön pihassa aina välillä. Muistaakseni kerran kävin lasten kanssa ostamassa jotain pientä, jäätelöpaketin tms.
Olen! Lapsena mummolassa syrjäkylillä kävi kauppa-auto.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, kävi meidän pihalla myös karkkiauto. Sinne pakettiautoon kömmittiin ja ostettiin karkkia. Kai ihan luvallisilla asioilla, en muista et yksikään lapsi ois kadonnu.
Pari lasta katosi, et vain muista niitä.
Kauppa-autossa muutaman kerran teininä landella. Kyllä lapsena kirjastoautossa.
Lapsena maalla asuessa usein, kävi 2 kaupan myymäläauto(meilläpäin sanottiin) Kivoja muistoja.
Meillä kävi 90-luvulla jopa Vantaan peräkylillä kauppa-auto Vankkuri 😁 Kirjastoautoja kulkee vieläkin. Niissä tuli asioitua lapsena. Kauppa-autossa oli tunnelmaa!
Minä olen ollut myös poliisiautossa. Siellä pahojen poikien osastollakin...
Lainasin elämäni ensimmäisen kirjastokirjan kirjastoautosta 60-luvun lopussa. Se oli 101 dalmatialaista. Arvostan kovasti kirjastolaitosta, vaikka käynkin nykyään siellä vain tulostamassa tai kopioimassa.
Myymäläautossakin olen käynyt 70-luvulla mumman ja paapan kesäpaikassa eteläpohjalaisessa maalaispitäjässä. Kesän tunnelmaa lapsen silmin, ihanaa!
Joo pentuna mummolassa tai oikeastaan mummolan mökillä. Myös puolisoni lapsuuden mökillä kävi kauppa-auto. Ja siskon lähellä maalla kävi ihan vielä 80-luvulla.
Kirjastoauto, usko tai älä, kulkee edelleen pitkin Helsinkiä. Satunnaisesti palauttelen sinne jotain. Silti tästä on ehkä kolmisen kilometria Töölön kirjastoon ja nelisen kilometriä Oodiin. On loistavaa että maassa on hyvä kirjastolaitos! Arvostan!