Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan kotiäidit eivät käy enää ulkona lastensa kanssa.

Vierailija
09.01.2007 |

Miksi? Kertokaas nyt, laiskat äidit?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan hulluks tulee sekä mä että lapset. vuoronperään joku kuumeessa =/ Mutta aikalailla perää tussa ap. meidän talossa asuu paljon kotiäitejä joita ei juuri koskaan näe ulkoilemassa. toki on niitäkin, itseni mukaan lukien, jotka ulkoilee päivitäin, lähes säällä kuin säällä

Vierailija
2/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa pihalla. Varustukset vaan pitää miettiä huolella. Lapset tykkäävät säästä kuin säästä. Aikuisten keksintöä on, että joku sää on muka liian huono ulkoiluun. Sadesäät ja kuralätäköissä pomppiminen ovat lapsille juhlaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LApset 2v ja 8kk ovat mielellään ulkona ja iltapäivällä mahdollisuuksien mukaan on toinen ulkoilu kerta.

Minä äiti 24v

Vierailija
4/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hiljaista pihalla, kun on ollut näin kauan näin kamalat ilmat. Itsekin olen jättänyt joinain päivinä menemättä ulos, mutta lapsi kyllä nukkuu ulkona päiväunet. Kyllä se kevätaurinko taas kaivaa mammat koloistaan!

Vierailija
5/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun kysyin että käyttekö koskaan ulkona kun ei olla nähty, niin se katsoi minua ihan ihmeissään ja vastasi että ei tietenkään.

meilläpäin on puistot tyhjillää, aamuin, illoin ja päivin :(

Yksinään olen aina lasten kanssa ulkona.

Ap

Vierailija
6/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paasataan kotihoidon puolesta. varmasti koti ykkös vaihtoehto, mutta lapselle tarvii antaa muiden lasten seuraa, kun ikää on tarpeeksi ja ulkoilu on lapsille todella tärkeetä. monen mamman lapset saisi olla päiväkodissa, että lapset saisivat ulkoilla ja tapailla muita lapsia.

Vierailija
7/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ulkoillaan, lapset 2v5kk ja 8kk. Sisällä ei jaksa olla, en minä eikä esikoinen etenkään. Hän aloittaa joiskus jo ennen aamupalaa uloslähtö pyyntönsä.

Peesaan ap:ta mielipiteessään. Nykyään monet vanhemmat käyttävät tekosyinä nimenomaan " ettei lapsi keksi tekemistä" , " sää on kamala" tms. Lapsi kyllä keksii tekemistä ja luontainen mielikuvitus kehittyy ulkoleikeissä, kun hänen kanssaan vaan ULKOILLAAN. Olen työskennellyt päiväkodeissa sekä lastenhoitajana että opena ja voin kyllä sanoa, että lapsista näkee onko heidän kanssaan ulkoiltu vai ei. Ja tuo sää-tekosyy on vain pukeutumiskysymys, ihan meille aikuisillekin ;)

Kaikki raikkaaseen ilmaan vaan reippaasti päivittäin :)

Vierailija
8/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrallaan siellä ollaan tunti-kaksi. Kesällä " asumme" ulkona. Kyllä ap:llä nyt on väärä käsitys täysin... Tai sitten asut jossain tuppukylässä, jossa ei ihmisiä ole...

Vierailija
9/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein itseäkään huvittanut mennä pihalle. Käyty on 2-3 krt viikossa pihaleikeissä ja parina päivänä jollain lenkillä vaunuilla. Lapsi vajaa 2 v. Kesällä oltiin joka päivä kerran tai kaksi pihalla ja eiköhän olla ensi kesänäkin. Lumellakin varmaan olis mieluummin pihalla kun voisi tehdä jotain mielenkiintoista.

Tosin meidän pihalla ei tällä hetkellä ole kavereitakaan. Kaverien kanssa uloslähtö sujuu helpommin.

Vierailija
10/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi lapsilla ei ole tavetta kuravaatteille tms. Esim Ranskassa aivan vierasta tuollainen ajattelu ja ihan yhtä terveitä lapsia sielläkin on. Olen asunut siellä 2 vuotta.

Vierailija
11/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotiäotejä on runsaasti, kerhot on akikki täpötäynnä mammoja, mutta ulos eivät nokkaansa laita.

Käy noissa puistoissa pph:oita, onneksi niiden hoitolasten kanssa saa minunkin muksut leikkiä.

Ap

Vierailija
12/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pääsääntöisesti ulkoillaan päivittäin 2-vuotiaan kanssa, mutta kyllä tuolla pihalla on aika kurjaa! Lapsikaan ei aina haluaisi lähteä ulos, ja usein kinuaa sisälle vähän väliä ulkona ollessamme. Tätä on siis tapahtunut nyt tämän ikävän talven aikana, kun ulkona on märkää ja pimeää. Että kyllä se ilma vaikuttaa, oli vaatetus mikä tahansa!

Vierailija
13/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoissa ei juuri koskaan ole ketään.

Tosin en nyt ole siellä käynyt itsekkään kun ketään ei käy.

Vierailija
14/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso oma piha, jossa on kaikenlaista touhuttavaa. Myös kavereita löytyy omalta pihalta, kun kutsumme heitä viikottain kylään tai kyläilemme itse kaveriperheiden luona :)

Ehkä moni siis voi kuvtella meistäkin, että emme koskaan ole ulkona, vaikka tosiasiassa ulkona tulee oltua päiväsaikaan enempi kuin sisällä - satoi tai paistoi!

Vierailija
15/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ollaan enempi omalla takapihalla mekin, ja välillä kutsutaan sinne kavereitakin kauempaa leikkimään (isommat lapset naapurustosta on kaikki päivähoidossa). Mistä löytyy leikkipuistoja, joissa olisi yli 4-vuotiaita poikia?! Ei täältä ainakaan.

Vierailija
16/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ainakaan meidän naapurustossa ei äidit ulkoilleet. Lastenhoitajat sitten joskus ulkoilutti meitä lapsia.

Toisin on nykyään, äidit vievät lapsiaan ulos satoi tai paistoi. Minä vien omani ulos jos ei sada. Meidän puistossa ulkoilee lapsia myös sateella.

Vierailija
17/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli lunta, kiukkusi koko ajan kun ei paksujen hanskojen kanssa saanut otetta tavaroista ja lumi oli niin raskasta liikkumiseen (ei ole mitään kiipeilijätyyppiä). Nyt kun saa tehdä hiekkakakkuja ja pistää kiviä ja vettä traktorin peräkärryyn ja uittaa laivaa lammikossa, poika on ihan innoissaan. Pääsee hyvin liikkumaankin. Itse inohan näitä kelejä yli kaiken mutta pojan takia jaksan lähteä ulos joka ikinen aamu, säällä kuin säällä. Ne on ne vanhemmat jotka sanoo että ei voi mennä ulos kun sataa, lapsethan nauttii siitä!

Vierailija
18/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma tärkempää käydä kerhoissa kuin ulkoilla. Hyvähän se on yhden mussukan kanssa kiertää kaikki kerhot vaikka 5 päivää viikossa. Mutta kun lapsia on 3 joista yksi nukkuu aamupäiväunia, niin enpä lähde kerhoilemaan.

Meillä on leikkiseuraa omastakin takaa ja todellakin pidän ulkoilua tärkeämpänä kuin päivittäisiä perhekerhoja. Ja sitten näille sisälläolija mammoille sää on aina väärä.

Liian tuulinen, liian sateinen, liian kuuma (kesä), liian kylmä (talvi), liian kuraista (syksy), liian märkää ja koleaa (kevät). Mitkä ilmat jäivät jäljelle? Sama se mulle vaikka eivät veisi ulos lapsiaan koskaan, mutta älköön puuttuko mun tapaani tehdä asioita.

Vierailija:

ja kotiäotejä on runsaasti, kerhot on akikki täpötäynnä mammoja, mutta ulos eivät nokkaansa laita.

Ap

Vierailija
19/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukaspuistomme on teinien temmellyskenttä. Sieltä löytyy rikotut kaljapullot, käytetyt kortsut, pissaa, kakkaa, kaikki roskat heitellään pitkin, tyhjiä pulloja ja pullon korkkeja, rikottua lasia jne. Joten tästä syystä saa olla. Koko ajan ei ehdi vahtia juuri kävelemään oppinutta, kun on muitakin lapsia.

Perheen ulkopuoliset lapsikontaktit on minimissä, mutta silti ulkoilu on tärkeää, tärkeämpää kuin kerhoilu. 4-vuotiaalle puistot ei muutenkaan seuraa tarjoa. Siellä, samoin kuin perhekerhoissa on vain 1-2-vuotiaita pääasiassa.

Vierailija
20/41 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: äite 22v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi