Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iho on niin kuiva, että silmäkulma repesi auki :(

Vierailija
17.01.2024 |

Mikä hitto tähän auttaa? Näköjään ei ainakaan mikään voide tai ilmankostutin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen Bepanthen 

Vierailija
2/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho.

Apteekin ohut rasva päivittäin, monta kertaa. Sinkkivoidetta. 

Myös maustamatonta ja hajustamatonta huulirasvaa voi levittää varovasti rikkoutuneelle iho-alueelle.

Muista ottaa vitamiinit.

T: tuntematon 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, muista C-vitamiini. Ja muista öljyt, siemenet, pähkinät, avokado jne (myös porkkana!)!ruokavaliossa. Juo tarpeeksi vettä.

Ihan ensihätään punaista Bepanthenia.

T. Atoopikon äiti

Vierailija
4/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljy sisäisesti nautittuna ja voit myös sekoittaa sitä kasvovoiteeseen ainakin niin kauan aikaa kunnes kuivuus iholta on hävinnyt. Itse käytän paljon oliiviöljyä ruuan  laitossa ja olen laittanut sitä myös jo pitkän aikaa muutamia tippoja kasvovoiteeseen jota käytän yöllä ja ihoni on todella hyvässä kunnossa ja melko rypytönkin (ikä 68 v.).

Vierailija
5/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla talvella myös tätä ongelmaa, esim. vartalon iho on niin hauras, että jos vähän kovempaa sormella (ei kynnellä edes) sipaisee ihoa, siihen ratkeaa "katkoviivamainen" pieni haava. 

Naaman saan pidettyä kunnossa kerrostamalla kosteuttavaa kasvovettä, hyaluronihapposeerumia, paksua voidetta ja kasvoöljyä, mutta eihän tuollaista settiä koko kehoon voi laittaa, tulisi mielettömän kalliiksikin, ja pelkkä tuhtikaan voide ei oikein auta. Mulla aina ollut talvisin kuiva iho, jopa hilseilevän kuiva, mutta näin vaihdevuosi-iässä mennyt ihan uusiin sfääreihin tämä kuivuus, ei ennen sentään haavoja tullut ja iho repeillyt.

Vierailija
6/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä terveys asuu suolistossa. Minulla on ollut atooppinen iho. Nykyään se ei vaivaa niin paljon kuin aikaisemmin. 

Lisää monipuolisesti kasviksia, marjoja, hyviä, laadukkaita rasvoja. Vähemmän viljoja, sokeria. 

Iho joutuu syömään iholle levitetyt voiteet. Mieti mitä levität iholle. Valitse luonnollisia voiteita. Suosin kylmäpuristettuja kookosöljyä, kaakaovoita ja oliiviöljyä. Käytän myös Fransilan voidetta.

Bepanthessa on jokin minulle sopimaton aineosa. Karheutta ja pykimiä joita se vain pahentaa.

Tsemppiä ja toivottavasti saat ihon kuntoon 🌻 

Vierailija
7/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojobaöljyä iholle ja kasviksia + kalaöljyä elimistölle

Vierailija
8/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä terveys asuu suolistossa. Minulla on ollut atooppinen iho. Nykyään se ei vaivaa niin paljon kuin aikaisemmin. 

Lisää monipuolisesti kasviksia, marjoja, hyviä, laadukkaita rasvoja. Vähemmän viljoja, sokeria. 

Iho joutuu syömään iholle levitetyt voiteet. Mieti mitä levität iholle. Valitse luonnollisia voiteita. Suosin kylmäpuristettuja kookosöljyä, kaakaovoita ja oliiviöljyä. Käytän myös Fransilan voidetta.

Bepanthessa on jokin minulle sopimaton aineosa. Karheutta ja pykimiä joita se vain pahentaa.

Iho ei syö mitään. 

Vierailija
9/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iho ei syö mitään. 

Hohhoijaa, lähes kaikki mitä iholle laitat imeytyy elimistöön, nykyään on lääkkeitäkin joita annostellaan ihon kautta. 

Vierailija
10/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää pari tippaa öljyä sen kaiken päälle tai alle mitä ihollesi käytät. 

Vierailija
11/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista ihmevoide Eucerin Aquaphor, ainoa mikä auttaa.

t. toinen erittäin kuivasta ihosta kärsivä

Vierailija
12/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostuttimesta ja voiteesta voi aloittaa, sillä ilman niitä olisi vielä pahempi iho.

Weledan Skin Food (haisee voimakkaalle, on rakenteeltaan tarttuvaa ja tahmeaa kuin pihka, mutta on rauhoittanut jopa punaisiksi kuivuneiden yläluomieni ihon). Levitä heti suihkun ja ihon painelukuivauksen jälkeen yläluomille ja muualle kuivuviin kohtiin,  vaikka koko kasvoille, ennen kuin poistut kylpyhuoneesta kuivempaan huoneilmaan.

Huoneilmankosteus on kovillakin pakkasilla pidettävä vähintään noin 30 RH%.ssa.

Vierailija
13/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös huolehtia riittävästä veden juonnista. 

Vierailija
14/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista ihmevoide Eucerin Aquaphor, ainoa mikä auttaa.

t. toinen erittäin kuivasta ihosta kärsivä

On koostumukseltaan hyvin lähellä tavallista vaseliinia. Eli vaseliini kerroksena kosteuttavan voiteen päällä muodostaa kerroksen, joka pitää kosteuden iholla.

Vierailija
15/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuontyyppistä silloin kun en vielä osannut epäillä herkistymistä kosmetiikan raaka-aineille, vaikka ei se selvittäminenkään ollut kovin yksinkertaista.

Vierailija
16/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan myös D-vit, B12-vit sekä foolihappoa ja syön paljon kasviksia, kalaa, hyviä ruokaöljyjä ja kananmunaa. Ravitsemuksen sisäinen vaikutuskin on tärkeä osa ihonhoitoa ja näillä keinoin ihoni on kunnossa, ei edes hilseile.

Rasvaan vartaloni perusvoiteella aina suihkun jälkeen. Jalkateriin, käsiin ja kasvoihin laitan ravitsevampia voiteita.

12.

Vierailija
17/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Locopase repair. Et tarvitse mitään muuta voidetta.

Vierailija
18/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista Locopase repair. Et tarvitse mitään muuta voidetta.

Kiitos muistutuksesta!

T. Atoopikon äiti

Vierailija
19/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, muista C-vitamiini. Ja muista öljyt, siemenet, pähkinät, avokado jne (myös porkkana!)!ruokavaliossa. Juo tarpeeksi vettä.

Ihan ensihätään punaista Bepanthenia.

T. Atoopikon äiti

Juuri näin.

T atoopikko

Vierailija
20/31 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Avene-soothing-eye-contour-cream-10-ml, hinta muistaakseni vähän päälle 20 €.