Iho on niin kuiva, että silmäkulma repesi auki :(
Mikä hitto tähän auttaa? Näköjään ei ainakaan mikään voide tai ilmankostutin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä terveys asuu suolistossa. Minulla on ollut atooppinen iho. Nykyään se ei vaivaa niin paljon kuin aikaisemmin.
Lisää monipuolisesti kasviksia, marjoja, hyviä, laadukkaita rasvoja. Vähemmän viljoja, sokeria.
Iho joutuu syömään iholle levitetyt voiteet. Mieti mitä levität iholle. Valitse luonnollisia voiteita. Suosin kylmäpuristettuja kookosöljyä, kaakaovoita ja oliiviöljyä. Käytän myös Fransilan voidetta.
Bepanthessa on jokin minulle sopimaton aineosa. Karheutta ja pykimiä joita se vain pahentaa.
Tsemppiä ja toivottavasti saat ihon kuntoon 🌻
Iho ei syö mitään.
Hohhoijaa, lähes kaikki mitä iholle laitat imeytyy elimistöön, nykyään on lääkkeitäkin joita annostellaan ihon kautta.
Ihon läpi on itseasiassa todella haastavaa saada imeytymään mitään, ihon tehtävä kun on olla päästämättä vieraita aineita kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Voiteita tosin ei kannata edes ehdottaa, kun olen kokeillut jo kaiken. Täytyy tuota vitamiinipuolta selvittää tarkemmin.
Ap
Oletko jo kokeillut. kerrostaa eri tuotteita? Harvalle pelkkä voide riittää, mutta ihoon hyvin taputeltu kosteuttava kasvovesi + kosteuttava seerumi + voide + öljy usein jo toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Voiteita tosin ei kannata edes ehdottaa, kun olen kokeillut jo kaiken. Täytyy tuota vitamiinipuolta selvittää tarkemmin.
Ap
Oletko jo kokeillut. kerrostaa eri tuotteita? Harvalle pelkkä voide riittää, mutta ihoon hyvin taputeltu kosteuttava kasvovesi + kosteuttava seerumi + voide + öljy usein jo toimii.
Ei riitä. Laitan aamulla kahta eri kasvovettä, seerumin, silmänympärysvoiteen, yövoiteen ja silmänympäryksille vielä lisäksi skinfoodia. Illalla sama setti, mutta voiteen sekaan tai päälle vielä kasvoöljyä.
Ja iho on kirvelevän kuiva myös vartalolla enkä tiedä mistä tää oikein tulee.
Ap
Kosteutusta sisäisesti, täällä on jo kerrottu, miten. Lisäksi, tarkista sisälämpötila ja laske sitä ihan reilusti tuonne korkeintaan 20 asteeseen. Kuiva ja lämmin ovat iholle paha rasti. Varsinaisia ilmankostuttajia ei tarvitse, ottaa vaan pyyheliinan, kastelee sen ja laittaa vaikka tuolin selkänojalle kuivamaan. Kastele tarvittaessa. Ihmeesti se kosteuttaa huoneilmaa.
Älä pese ihoa vedellä tai kuivattavilla pesuaineilla. Esimerkiksi rasvapesu voi toimia. Älä nyprää ihoa, anna olla. Pesukerrat voi muutenkin jättää harvalleen, max kerran päivässä.
Ei auta heti, mutta jo muutaman päivän päästä iho alkaa rauhoittua.
Niin ja 25 jatkaa: täysin lisäaineeton Klover-vaseliini käyttöön silmänympärysiholle, laitat sitä ennen kuin rupeat nukkumaan. Imeytyy yllättävän hyvin. Unohda kaikki ihon tehohoitoaineet, joita nyt näköjään käytät ihan liikaa. Ihon tehtävä on suojata sen alaisia kerroksia, joten iho helposti tulkitsee liian hoitavat aineet haitalliseksi ja ryhtyy temppuilemaan yrittäessään poistaa niitä.
Aika huonosti on ihmisillä ihan perusasiat hallussa, mitä ihonhoitoon tulee.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja 25 jatkaa: täysin lisäaineeton Klover-vaseliini käyttöön silmänympärysiholle, laitat sitä ennen kuin rupeat nukkumaan. Imeytyy yllättävän hyvin. Unohda kaikki ihon tehohoitoaineet, joita nyt näköjään käytät ihan liikaa. Ihon tehtävä on suojata sen alaisia kerroksia, joten iho helposti tulkitsee liian hoitavat aineet haitalliseksi ja ryhtyy temppuilemaan yrittäessään poistaa niitä.
Aika huonosti on ihmisillä ihan perusasiat hallussa, mitä ihonhoitoon tulee.
Kokeilin olla ilman "tehoaineita" ja lopputuloksena oli ihottuma ja niin ärtynyt iho, että sen paranemiseen meni pari viikkoa. Tällä hoidolla kasvojen iho muuten pysyy edes jotenkin aisoissa, silmänympärykset vaan on rutikuivat, mutta ei enää hilseilevän ihottumaiset.
Älä tule pätemään.
Ap
Eli jätit tehoaineet mutta mitään muuta et tehnyt? Kokeilepa nyt kaikkia noita ehdotettuja toimenpiteitä ja tule sitten näpsimään 'pätemisestä'.
Vierailija kirjoitti:
Eli jätit tehoaineet mutta mitään muuta et tehnyt? Kokeilepa nyt kaikkia noita ehdotettuja toimenpiteitä ja tule sitten näpsimään 'pätemisestä'.
Mitäpä luulet. En näe kyllä yhtään syytä miksi laittaisin ilmankostuttimen kaappiin ja virittelisin jotain pyyhkeitä tuolien päälle. Käyttämäni pesuaineet ei ole kuivattavia enkä "näprää" kasvoja tai tee mitään muutakaan typerää. En ymmärrä miksi pitää tulla puhumaan kuin id iootille.
"Aika huonosti on ihmisillä ihan perusasiat hallussa, mitä ihonhoitoon tulee."
Mulla on viime vuosina auennut kuivuudesta iho kulmakarvojen alapuolelta. Siihen on auttanut, kun yöksi ja kotioloissa olen laittanut Labello huulivoidetta.
En myöskään syö mitään eläinperäisiä tuotteita, lihaa tms järkyttävää. Heti auttoi.
No, siis oletko vai et esimerkiksi laskenut sisälämpötilaa?
Otat ärtyisästi kantaa yksittäisiin asioihin, vaikka kuivan ihon hoidossa kyseessä on monien palasten muodostama kokonaisuus. Mutta eipä se multa ole pois, jos kiukuttelet ja temppuilet ihosi kanssa. Tulee se kesä sieltä muutaman kuukauden päästä. Voimia!
Ap