Lauluja, joissa mainitaan miehen nimi
Eri nimisille naisille on omistettu lukemattomia lauluja. Entä miehille? Ei tule heti mieleen kuin Rosvo-Roope ja Josef, Josef.
Kommentit (280)
Oskari Olematon Nollakatu nolla
Vierailija kirjoitti:
Musamaailmassa lavalle on perinteisesti päästetty vain niitä kitaraa tiluttavua heteromiehiä, jotka ovat kirjoittaneet biisejä lähinnä nuorista naisista. Ehkä jos naisille olisi annettu enemmän tilaisuuksia julkaista omaa musiikkiaan, tätäkään ongelmaa ei olisi.
Hauskaa uhriutumista.
Mitäs jos naiset osatisivat niitä naisten naisille tekemiä levyjä?
Vähän sama kun urheilu... yhyy, naisille maksetaan vähemmän. Mutta katsomot ovat tyhjiä pelipäivänä. Mistä ne rahat otettaisiin?
Tule Gabriel takaisin, sulle kaikkeni antaisin, käsilläni kantaisin
Vierailija kirjoitti:
Tule Gabriel takaisin, sulle kaikkeni antaisin, käsilläni kantaisin
Tässä taas yksi humoristinen laulu, missä huijatut vanhatpiiat kaipaavat naistennaurattajaa. Samaa kategoriaa kuin "Mua lemmitkö vielä, oi Kustaa".
Eikö löydy aitoa rakkauslaulua suomalaiselta naiselta suomalaiselle miehelle? Ovatko miehen perään itkevät naiset vain naurettavia ja taas naisen vuoksi kärsivät miehet traagisia?
Andre ja El Bimbo ovat kyllä rakkauslauluja, mutta paremminkin lyhyitä lomaromansseja.
Saija Tuupanen: Daniel
Irwin: Veijo, nuori eläkeläinen
Irwin: Manu, vippaa muutama markka
Lapinlahden linnut: Tero ja minä
Jani Petteri: Teron murot
Antti Tuisku: Mikko vaan paketoi (Mikko, Jesse)
Hector: Eki-setä
Aarne Tenkanen: Hannu Karpo, Jani
Vesku Loiri: Kohtalokas samba (Kalle Tappinen)
Laulussa Tango ruohikolla kerrotaan arkipäivän rakkaudesta, mutta siinä ei mainita aviomiehen etunimeä, vaan pelkästään Virtanen.
Elon lahjoista suurin on siinä
Että vierelläs olla mä saan
Lauluissa Daniel ja Terveiset Ollille on sama teema. Niissä pyydetään kolmatta henkilöä viemään terveisiä menetetylle rakkaudelle ja kertomaan hänelle, että hyvin menee. Samalla kielletään kertomasta, että nainen kuitenkin vielä kaipaa entistä rakastettuaan.
Näitä kai voisi sanoa rakkauslauluiksi?
Vierailija kirjoitti:
Saija Tuupanen: Daniel
Irwin: Veijo, nuori eläkeläinen
Irwin: Manu, vippaa muutama markka
Lapinlahden linnut: Tero ja minä
Jani Petteri: Teron murot
Antti Tuisku: Mikko vaan paketoi (Mikko, Jesse)
Hector: Eki-setä
Aarne Tenkanen: Hannu Karpo, Jani
Vesku Loiri: Kohtalokas samba (Kalle Tappinen)
Monta aivan ennestään tuntematonta laulua minulle, esim. Veijo nuori eläkeläinen ja Eki-setä. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Andre ja El Bimbo ovat kyllä rakkauslauluja, mutta paremminkin lyhyitä lomaromansseja.
Näitä on kyllä todella vähän, siis miehelle omistettuja rakkauslauluja. Yleensä laulun mies ei ole rakastettu, vaan joku hahmo, josta muuten vain kerrotaan. Mutta missä ovat laulut, joiden nimi olisi vaikkapa "Markulleni", "Kaipaan sua vain, Hannu" tai "Missä oot, mun rakkain Pasi" ?
Olisi luullut, että ainakin sota-ajan lauluista olisi löytynyt jonkinlaisia omaa miestä tai poikaystävää kaipaavia lauluja. Varmasti on kaivattu kuitenkin!
Kolmas Nainen- Hyvää ja Kaunista. "Jartsa istuu yöhuoltamolla puoli kolmelta..."
Dr. Feelgood- Going back home. "Old Johnny Green, he askel me in..."
Iggu Pop, Lust for Life
Here comes Johnny Yen again...
Tervetuloa länteen, Andrej,
Hanttihommiin meidän landeen.
Tämä on tie taivaankanteen,
Tämä on tie vapauteen.
Dire Straits- Sultans of Swing. " You check out guitar George..." ja "...and Harry doesn't mind..."
Kaarlo, sinun kalossisi jäivät...
Pikku-Matin autosta on kumi puhjennut