Onko Seinäjoki keskikokoisista kaupungeista kaikkein ankein?
Kommentit (104)
Ankean kolkko kaupunki ja täysin kuollut keskusta ideaparkin tulon jälkeen. Ei mitään tekemistä ja pohjalaisten jäyhän juro luonne täydentää kokemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Olen käynyt monta kertaa Rytmikorjaamossa keikalla ja Seinäjoella on todella vaikea keksiä mitään tekemistä päivällä, kun on luppoaikaa. Olen sitten istunut siinä hotellin terassilla ottamassa drinksua ja tuijottamassa Lakeuden Ristiä, kun ei muutakaan ole 😳
Älä nyt, siellä on sentään keikkapaikka, ja hyvä onkin. Naapurissa, Vaasassa ei ole edes sitä ja kehtaavat vielä nimittää kaupunkia kulttuurikaupungiksi.
Vaasan kulttuurikaupunki tarkoittaa, että paljon etnistäkulttuuria katukuvassa. Seinäjoella ulkomaalaisetkin töissä, ei ole ideparkissa läpsyttelijöitä tai muutenkaan katukuvassa tummaa.
milavida kirjoitti:
Jyväskylä oli ankeudessaan itselleni järkytys.
Jyväskylä on paljon isompi kaupunki ja paljon mielenkiintoisemman oloinen kuin joku aakee laakee: on korkeuseroja ja vesistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoki on kuitenkin muuttovoittokaupunki, kaikista Suomen kunnista sijalla 12, ja kun kuntia ja kaupunkeja on monta sataa, on se aika hyvä tulos.
En tiedä, keitä nuo Seinäjoelle muuttajat ovat. Olen kuullut huhuja, että Seinäjoen muuttovoitto muodostuu Etelä-Pohjanmaan pikkukuntien eläkeläisistä. Se voi hyvinkin pitää paikkansa, itsekin tiedän leskeytyneen eläkeläisen, joka muutti parintuhannen asukkaan eteläpohjalaiskunnasta Seinäjoelle.
Seinäjoki kasvaa ja kehittyy, täällä on tekemisen meininki.
Siksikö kaikki on niin kallista Seinäjoella? Asunnoista palveluihin kaikesta saa maksaa ylihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ankean kolkko kaupunki ja täysin kuollut keskusta ideaparkin tulon jälkeen. Ei mitään tekemistä ja pohjalaisten jäyhän juro luonne täydentää kokemuksen.
Mitä jos sinäkin menisit töihin? Seinäjoella ihmisillä on sellainen tapana, ei ole aikaa notkua keskustassa.
Seinäjoki on tylsempi kuin Kouvola, Kouvola ei ole oikeastaan kovin paha paikka. Kerran olen käynyt Seinäjoella, oli tylsän oloinen. Olenkin Järvi-Suomessa syntynyt. Tasaisuus on tylsää.
milavida kirjoitti:
Jyväskylä oli ankeudessaan itselleni järkytys.
No ei ole, kyllä Seinäjoki vie voiton ankeudessa 100-0.
Vierailija kirjoitti:
Olen jonkun verran viettänyt Seinäjoella aikaa ja minusta tuntuu, että se on vahvasti omakotitaloasujien kaupunki. Varmasti hyvä sellaista elämää haluavalle lapsiperheelle, muille lienee hyvinkin tylsä mesta.
Omakotiasujan jolla on perheessä yksi tai mielellään useampi auto kuten landella on välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoki on kuitenkin muuttovoittokaupunki, kaikista Suomen kunnista sijalla 12, ja kun kuntia ja kaupunkeja on monta sataa, on se aika hyvä tulos.
En tiedä, keitä nuo Seinäjoelle muuttajat ovat. Olen kuullut huhuja, että Seinäjoen muuttovoitto muodostuu Etelä-Pohjanmaan pikkukuntien eläkeläisistä. Se voi hyvinkin pitää paikkansa, itsekin tiedän leskeytyneen eläkeläisen, joka muutti parintuhannen asukkaan eteläpohjalaiskunnasta Seinäjoelle.
Siksikö kaikki on niin kallista Seinäjoella? Asunnoista palveluihin kaikesta saa maksaa ylihintaa.
Kertoo, että on kysyntää jolloin hinnat nousee. Seinäjoella Suomen pienin työttömyys ja taitaa olla suhteellisesti muuttovoittoisin kaupunki.
Kokkola on ankeampi. Ja joku Raahe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Olen käynyt monta kertaa Rytmikorjaamossa keikalla ja Seinäjoella on todella vaikea keksiä mitään tekemistä päivällä, kun on luppoaikaa. Olen sitten istunut siinä hotellin terassilla ottamassa drinksua ja tuijottamassa Lakeuden Ristiä, kun ei muutakaan ole 😳
Älä nyt, siellä on sentään keikkapaikka, ja hyvä onkin. Naapurissa, Vaasassa ei ole edes sitä ja kehtaavat vielä nimittää kaupunkia kulttuurikaupungiksi.
Olen Itä-Suomesta ja reissuhommissa reissannut jonkin verran molemmissa kaupungeissa. Kyllä Vaasa on varsinkin kesällä ihan eri luokkaa Seinäjoen kanssa. Meren ranta ja se eksoottisuus kun kuulee ruotsia joka paikassa ja kaupassakin saatetaan palvella ensin ruotsiksi on itselleni eksoottinen kokemus :D jännä miten näinkin pienessä maassa on niin paljon eroja riippuen siitä missä elää. Vaasalaisille suomenkielisille tuo on ihan normi jokapäiväinen juttu, mutta Itä-Suomessa porukka tuijottaisi suu auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo, että on kysyntää jolloin hinnat nousee. Seinäjoella Suomen pienin työttömyys ja taitaa olla suhteellisesti
E-P:n kunnista Kuortaneella on pienin työttömyys, joten ei voi olla Seinäjoella Suomen pienin, mutta ehkä tarkoitat pelkästään kaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoki on tylsempi kuin Kouvola, Kouvola ei ole oikeastaan kovin paha paikka. Kerran olen käynyt Seinäjoella, oli tylsän oloinen. Olenkin Järvi-Suomessa syntynyt. Tasaisuus on tylsää.
Kerran oot käynyt. Käy nyt edes toisen kerran ennen kuin esität mitään kovin väkeviä mielipiteitä.
Asun Kuortaneella, ja meiltä on Seinäjoelle reilu 40 km. Harvoin tulee käytyä. Tänään kävin, ja totesin taas, että kuka täällä haluaa asua ja kuka tänne muuttaa. Uusi matkakeskus on rakenteilla, ja toivon, että kun se lopulta valmistuu, se piristää. Keskusta on todella ankea paikka, ja Ideapark yhtä masentava kuin kaikki muutkin ostoskeskukset. Kirjasto on tosi jees Seinäjoella, ja Alvar Aallon arkkitehtuuri on kaunista. Mutta kyllä kaupunkikin kaipaa vesistöä lähelleen. Laakeuteen ja tasaisuuteen taas olen tottunut, koska olen asunut pian 15 vuotta Etelä-Pohjanmaalla.
Hakkaa Kouvostoliitonkin kevyesti eli on. Kurakauppala ja sellaisena pysyy. Tilannetta ei muuta pari 6-kerroksista taloa. Lantapullien kaupunki.
Seinäjoki on keskikokoisista kaupungeista paras!
Seinäjoella on kiva uimahalli, höyrysaunakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Täältä on suora hyvä tie Tampereelle ja Helsinkiin. Ei tarvi edes kääntyä missään muualla kuin Seinäjoella.
Tämä on jokaisen kusisen kunnan tärkein ominaisuus: Miten nopeasti ja kätevästi pääsee oikeaan kaupunkiin.
Myös Oulu on ankeudessaan aivan omaa luokkaa. Miten nuo Pohjanmaalaiset kylät ovat kaikki niin epäonnistuneita?
Järvenpää maailmankaikkeuden p e r s e r e i k Ä - siinä yhdistyy sisäänpäinkääntyneen junttipersulan ja slummin huonot puolet. Se on kuin pk- seudun nukkuimalähiö jota pk-seutu ei halua tunnustaa omansa.
Suosikkini on Jyskylä jossa on yliiopistoksupungin hienoinen sivistyksen lehahdus sekoittuu opiskelijakaunokaisten vienoon parfyymin.