Onko Seinäjoki keskikokoisista kaupungeista kaikkein ankein?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Kokkola on ankeampi. Ja joku Raahe.
Luulin, että Raahe olisi liian pieni tähän keskikokoisen kaupunkien sarjaan päästäkseen. Mutta jos asukasluku riittää niin sitten kyllä totta että sen ankeampaa paikkaa ei olekaan.
Tosi tyytyväinen olen elämääni Seinäjoella. Muutin tänne pääkaupunkiseudulta. Täällä on turvallista, rauhallista ja kaikkea mitä ihminen tarvii. Asumiskustannukset puolittuivat eikä elämässä ole sellaista älytöntä kiirettä koko ajan.
Seinäjoella on kyllä paljon tapahtumia, etenkin musiikkia ja muutakin kulttuuritarjontaa, sen kokoiseksi kaupungiksi. Harmi, että grynderit purkivat kaikki vanhat puutalokorttelit 70-80-luvuilla. Ei oo jäljellä muuta vanhaa ja historiaa, kuin Törnävällä kartano ja tienoon museoalueet, vanhan piirisairaalan alue sekä keskustan tuntumassa vanhan sairaalan rakennukset.
On siellä yritetty kunnostaa ja kehittää toimintoja näihin historiallisiin miljöihin ja muutakin. Muuten kaupunki on ulkonäöltään ankea. Eivät ne A. Aallon suunnittelemat rakennukstkaan nyt niin äärettömäst ilahduta. Tyhjensivät keskustan, kun antoivat tehdä Ideaparkin sinne kauemmas.
Vaikka olen asunut vuosikymmenet muualla, voisin kyllä muuttaa takaisinkin. Seinäjoelta löytyy kaikki perusasiat (liikkeet, palvelut, harrastusmahdillisuuksia, kulttuuria, terveyspalvelut) ja vähän ekstraakin. Negatiivisia puolia: ei isoa yliopistoa, maalta muuttaneita juntteja ja konservatiiveja paljon sekä uskovaisia. Kantaseinäjokelaiset ihan kivoja ja rentoja tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoella on kyllä paljon tapahtumia, etenkin musiikkia ja muutakin kulttuuritarjontaa, sen kokoiseksi kaupungiksi. Harmi, että grynderit purkivat kaikki vanhat puutalokorttelit 70-80-luvuilla. Ei oo jäljellä muuta vanhaa ja historiaa, kuin Törnävällä kartano ja tienoon museoalueet, vanhan piirisairaalan alue sekä keskustan tuntumassa vanhan sairaalan rakennukset.
On siellä yritetty kunnostaa ja kehittää toimintoja näihin historiallisiin miljöihin ja muutakin. Muuten kaupunki on ulkonäöltään ankea. Eivät ne A. Aallon suunnittelemat rakennukstkaan nyt niin äärettömäst ilahduta. Tyhjensivät keskustan, kun antoivat tehdä Ideaparkin sinne kauemmas.
Vaikka olen asunut vuosikymmenet muualla, voisin kyllä muuttaa takaisinkin. Seinäjoelta löytyy kaikki perusasiat (liikkeet, palvelut, harrastusmahdillisuuksia, kulttuuria, terveyspalvelut) ja vähän ekstraakin. Negatiivisia puolia: ei isoa yliopistoa, maalta muuttaneita juntteja
Olen asunut Seinäjoella 25 vuotta enkä ole uskovaisiin törmännyt. Jos jotkut mummot käy kirkossa niin ei mua häiritse. Seinäjoki ei todellakaan ole mikään uskovaisten kaupunki. Oulun l e s T a Di o laisuus sen sijaan ahdisti.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoki on kuitenkin muuttovoittokaupunki, kaikista Suomen kunnista sijalla 12, ja kun kuntia ja kaupunkeja on monta sataa, on se aika hyvä tulos.
En tiedä, keitä nuo Seinäjoelle muuttajat ovat. Olen kuullut huhuja, että Seinäjoen muuttovoitto muodostuu Etelä-Pohjanmaan pikkukuntien eläkeläisistä. Se voi hyvinkin pitää paikkansa, itsekin tiedän leskeytyneen eläkeläisen, joka muutti parintuhannen asukkaan eteläpohjalaiskunnasta Seinäjoelle.
Sy voi olla; lähialueiden täysin surkea ns. yleisöliikenne. Ja terveyspalveluiden keskittäminen S-joelle. (Tai Vaasaan).
onko seinäjoella paljon palleroita?
Käytiin kerran lauantaipäivänä ja täytyy sanoa että oli kyllä vähän sellainen mikä maalaiskylä tää on fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persujunttilat on ankeita.
Näin siinä käy jos ajatellaan että kulttuuri on luksustuote.
Jotkin kerrostalot täynnä huutavia häiriköitä! Muutenkin miksi täällä ihmiset huutaa kaiken, ihan tavallisetkin asiat. Voisi samalla vaivalla puhua ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Se mitään kasva eikä kehity. Ideapark askarreltu kauas keskustasta, minkä johdosta Seinäjoella on rumia matalia taloja, ei elämää eikä tosiaan mitään muuta nähtävää kuin joku kirkon risti. Jee. Suomen ankein kaupunki. Lapua tulee kyllä hyvänä kakkosena.Siellä oli viimeksi käydessäni keskustassa jotain kauppojakin.
Seinäjoen liiketilat on osittain autioina, mutta halpakrääsäkirppiksiä syntyy kuin sieniä sateella. Tylsää ja harmaata.
Suomi-neidon kyljessä avannepussi(Raahe, Oulu, Kemi) täynnä paskaa.
on seinäjoen keskusta kuitenkin virkeämpi kuin hesan keskusta nykyään mikä on täynnä palleroita
Mä en ole ikinä mieltänyt Seinäjokea kaupungiksi, vaan ylikasvaneeksi maalaiskyläksi. Ankea paikka on.
Ei ole. Siellä on Aalto-keskus. Sellaista ei ole missään muualla Suomessa.
Kuulin että Seinäjoelle ollaan suunnittelemassa ensimmäistä taloa jossa on hissi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin että Seinäjoelle ollaan suunnittelemassa ensimmäistä taloa jossa on hissi.
Meinaatko :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Olen käynyt monta kertaa Rytmikorjaamossa keikalla ja Seinäjoella on todella vaikea keksiä mitään tekemistä päivällä, kun on luppoaikaa. Olen sitten istunut siinä hotellin terassilla ottamassa drinksua ja tuijottamassa Lakeuden Ristiä, kun ei muutakaan ole 😳
Älä nyt, siellä on sentään keikkapaikka, ja hyvä onkin. Naapurissa, Vaasassa ei ole edes sitä ja kehtaavat vielä nimittää kaupunkia kulttuurikaupungiksi.
Vaasan kulttuurikaupunki tarkoittaa, että paljon etnistäkulttuuria katukuvassa. Seinäjoella ulkomaalaisetkin töissä, ei ole ideparkissa läpsyttelijöitä tai muutenkaan katukuvassa tummaa.
Niin on paljon etnistä ja aivan liikaa. tv uusvaasalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Olen käynyt monta kertaa Rytmikorjaamossa keikalla ja Seinäjoella on todella vaikea keksiä mitään tekemistä päivällä, kun on luppoaikaa. Olen sitten istunut siinä hotellin terassilla ottamassa drinksua ja tuijottamassa Lakeuden Ristiä, kun ei muutakaan ole 😳
Älä nyt, siellä on sentään keikkapaikka, ja hyvä onkin. Naapurissa, Vaasassa ei ole edes sitä ja kehtaavat vielä nimittää kaupunkia kulttuurikaupungiksi.
Olen Itä-Suomesta ja reissuhommissa reissannut jonkin verran molemmissa kaupungeissa. Kyllä Vaasa on varsinkin kesällä ihan eri luokkaa Seinäjoen kanssa. Meren ranta ja se eksoottisuus kun kuulee ruotsia joka paikassa ja kaupassakin saatetaan palvella ensin ruotsiksi on itselleni eksoottinen kokemus :D jännä miten näinkin pienessä maassa on niin paljon eroja riippuen siitä missä elää
Vaasa on rantaruotsalaisten pääkaupunki. Auta armias, jos ei saa palvelua ruotsin kielellä. Kyllä siitä bättre folk numeron tekee. Vaikka osaisi suomeakin.
Vierailija kirjoitti:
onko seinäjoella paljon palleroita?
What???
Ideapark on kyllä huonoin idea ikinä.