Pääseekö sairaanhoitajaksi 15 vuoden tauon jälkeen?
En ollut valmistumisen jälkeen kuin pari vuotta alalla.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata.
Eipä niin. Kyllä yhteiskunta elättää. Ei ihme jos täällä vingutaan, "en saa töitä". Kaikki vaan ei millään pääse johtoportaaseen.
Pääsetkö kyllä töihin. Paikasta riippuu perehdytyksen pituus. Love-testin suoritus ja laiteajokortit täytyy suorittaa.
Epäreilua, jos viet jonkun ahkeran ma aha nmuuttajan nenän edestä työpaikan.
Kun työskentelin edellisessä työpaikassa sairaanhoitajana, sinne tuli töihin sairaanhoitajaksi nainen, joka oli ollut töissä viimeksi 7 vuotta sitten, koska hän oli saanut muutaman lapsen sillä välin. Hän palasi töihin vain siksi, koska hänen miehensä jäi työttömäksi . Mielestäni hän pärjäsi ihan hyvin.
Christiiina kirjoitti:
Kun työskentelin edellisessä työpaikassa sairaanhoitajana, sinne tuli töihin sairaanhoitajaksi nainen, joka oli ollut töissä viimeksi 7 vuotta sitten, koska hän oli saanut muutaman lapsen sillä välin. Hän palasi töihin vain siksi, koska hänen miehensä jäi työttömäksi . Mielestäni hän pärjäsi ihan hyvin.
7 on alle puolet 15 poissaolovuodesta.
Kumpi mieluummin: tuoreeltaan valmistunut ulkomaalaistaustainen, joka ei osaa suomea
vai
15 vuotta alalta pois ollut suomea äidinkielenään puhuva?
Sairaanhoitajan luvat ovat voimassa loppuiän, ellei niitä erikseen peruta.
Pääsenkö minäkin?
20 vuotta pois, ikää 47?
Vierailija kirjoitti:
Pääsenkö minäkin?
20 vuotta pois, ikää 47?
Kyllä pääset.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajan luvat ovat voimassa loppuiän, ellei niitä erikseen peruta.
Luvat on eri asia kuin turvallinen ja sujuva työote käytännössä. Ja äkkiäkös ne luvat perutaan, jos tulee hoitovirhe.
Kyllä hoituu kun vaadit hyvän perehdytyksen. Koska on työvoimapula niin töitä löytyy. Lääketentti pitää tehdä yleensä. Itse aloin tekemään keikkaa akuuttihoidossa ( jota olin tehnytkin) kun oli pitkä ( yli 10v) tauko, mutta en osallistunut lääkehoitoon ( tarkkailin tehohoitoa vaativia potilaita ja hain heräämöstä) joten ei tenttiä tarvinnut tehdä. Opin nopeasti kaikkien hoidossa tarvittavien laitteiden käytön ja ei ollut mitään ongelmia. Tsemppiä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsenkö minäkin?
20 vuotta pois, ikää 47?
Kyllä pääset.
Lupaatko?
AMK:t taitaa järjestää n. Puolen vuoden koulutuksia sairaanhoitajiksi takaisin palaaville, ainakin turussa ollut. Nyt on niin kova pula sairaanhoitajista, että takaisin vaan kaikki halukkaat!
Minullakin kohta varmaan pakko olisi palata alalle. Olen ollut kymmenen vuotta pois. Voisin käydä vaikka koko koulutuksen uudestaan, mutta lieköhän se mahdollista 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kiva perehdyttää tuollaisia 🙄
Kiva olla tuollaisen työkaveri.
Kyllä minä perehdytään ihan mieluusti ketä vain, jos asenne on kohdallaan ja halu oppia. Oli ollut poissa vaikka kuinka kauan tai tehnyt eri työtä pitkään. Alalle tarvitaan käsiä, ei asenne ongelmaa.
Kyllä sitä pääsee. Aloita ensin niin että otat vastaan lähihoitajan paikan, ja myöhemmin sitten katsot teetkö töitä sairaanhoitajana. Ei takuulla tauko haittaa ja työhön pääsee sisään kun tekee.
Kyllä pääsee. Kannatta toki vaatia kunnolla perehdytystä.