Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö sairaanhoitajaksi 15 vuoden tauon jälkeen?

Vierailija
16.01.2024 |

En ollut valmistumisen jälkeen kuin pari vuotta alalla.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli vastaan jonkun amkin lyhytkoulutus "takaisin hoitoalalle". Olisi varmasti juuri sulle passeli!

Vierailija
2/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt 15 vuotta?

4/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikeaa. Luulisin. Mutta ehkä lähihoitajaksi, jos suorittaa lääkeluvat yms uudelleen? Itse olen ollut ihan toisella alalla jo yli 20 vuotta enkä usko, että pääsisin enää sairaanhoitajan hommiin yhtään minnekään. 

Vierailija
5/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei. Eiköhän lääkelaskut toimi edelleen samallalailla,vimpeleet ja vempeleet on voinu muuttua. Lähärin töihin, kunnes lääkeluvat on uusittu, sit se vaipparalli vasta alkaakin. 

Vierailija
6/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti kysyä täältä.

Vierailija
7/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja on erillinen ammattinimike, joten olet siihen epäpätevä ilman tutkintoa.

Vierailija
8/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyt palstan miesasiamieheltä niin vastaus on kyllä, ilman muuta.

Naiset työskentelee suojatyöpaikoissa, eikä heidän osaamisensa/ammattinsa tarvitse mitään päivittämistä. Töihin vaan. 

9/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja on erillinen ammattinimike, joten olet siihen epäpätevä ilman tutkintoa.

Onko nykyään näin? Opiskellessani sairaanhoitajaksi olin ihan pätevä perushoitajan hommiin (ja siis perushoitaja vastasi nykyistä lähihoitajan hommaa), mutta sairaanhoitajan sijaisuuksissa olin epäpätevä, koska en ollut vielä valmistunut. Toki tein sairaanhoitajan sijaisuuksiakin opintojen loppuvaiheessa, mutta pienemmällä palkalla. Sen sijaan aiemmin tein perushoitajan sijaisuuksia ihan täydellä perushoitajan palkalla. Tämä siis 1980-luvulla. 

Vierailija
10/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähärin työnkuva on täysin erilainen, joten ei hyödytä sh:n työn saamisessa.

Vierailija
11/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja voi tehdä kaikkia lähihoitajan töitä. Lähihoitaja - nimikettä ei saa käyttää, jos ei ole lähihoitaja.

Vierailija
12/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä minua ainakaan tule hoitamaan!

Vierailija
13/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä psykiatrian puolelle.

Vierailija
14/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään näin? Opiskellessani sairaanhoitajaksi olin ihan pätevä perushoitajan hommiin (ja siis perushoitaja vastasi nykyistä lähihoitajan hommaa), mutta sairaanhoitajan sijaisuuksissa olin epäpätevä, koska en ollut vielä valmistunut. Toki tein sairaanhoitajan sijaisuuksiakin opintojen loppuvaiheessa, mutta pienemmällä palkalla. Sen sijaan aiemmin tein perushoitajan sijaisuuksia ihan täydellä perushoitajan palkalla. Tämä siis 1980-luvulla. 

2000-luvun alussa minulla meni lähihoitajan palkasta epäpätevyysvähennys, vaikka olin jo valmis sh (pienellä terveyskeskuksen vuodeosastolla ei ollut juuri silloin sh:n paikkaa auki).

Vierailija
15/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöhaku on käynnissä. Kesätöissä huomioidaan hyvin ettei esim opiskelijat osaa kaikkia ja aina on kokenutta henkilökuntaa töissä. Kesätöistä hyvä aloittaa, suorittaa lääke luvat ja jäädä töihin. 

Vierailija
16/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta johonkin pienempään kuntaan jossa on hoitajista pulaa, niin eiköhän töitä löydy.

Vierailija
17/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Vierailija
18/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushoito ei ole muuttunut mihinkään. Laitteet on periaatteessa samat, mutta helpompi käyttää esim kipupumput, monitorit, ekg - laitteet ym. Hygienia ja aseptiikka samaa. Potilaita hoidetaan lääkärin ohjeiden ja hoitosuunnitelmien mukaisesti. Kun et tiedä niin kysyt. Tsemppiä töihin. 

Vierailija
19/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
20/64 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit 17 vuotta pois ja suorilla takaisin sisään. Hoitajapula on niin vaikea, että kaikki kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän