Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiaan someen kuvaavat ihmiset

Vierailija
16.01.2024 |

Musta on ihan järkyttävää mitä ihmiset jakavat lapsistaan esim. Tiktokissa. Ei ketään muutakaan ihmistä kuvata someen ilmeen lupaa. Varsinkaan pieni lapsi ei voi antaa suostumusta jakaa itsestään materiaali, joten on vanhemman vastuulla suojella sitä lasta. Eikä vähän isompikaan välttämättä ymmärrä seurauksia ja suostuu vanhemman mieliksi.

Juuri tuli vastaan video missä äiti kuvaa pientä lastaan ja lapsi piereskelee videolla. Surullista miten oman lapsen yksityisyyttä ei kunnioiteta yhtään.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä että lapsia kuvataan, lisäksi oikein kotikatukin pitää julkistaa. 

Ei tajuta, että vaikka suurinta osaa ihmiskunnasta ei kiinnosta pätkääkään, joukkoon mahtuu joitakin sairaita ja vaarallisia yksilöitä.

Pipipäät voivat toimia siihen tapaan kuin se hullu, joka haluaa mennä naimisiin Norjan kruununprinsessan kanssa.

https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000010122105.html

Vierailija
42/45 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne "hauskat" kotivideot? Varmaan kolmannes on sellaisia, että viritetään lapselle joku kepponen ja sitten nauretaan kun saadaan lapsen nöyryytys videolle.

Todella ihmettelen tuollaista huumoria.

No vasta asiakas näytti minulle naureskellen videoita, missä kananmunia rikotaan pikkulasten otsaan ja toisissa joku hirviönaamari naamassa herätetään unilta. Aivan sairasta. En ymmärrä yhtään.

Samoista lapsista joku tekee jonkin sortin lasun, jos kielletään liian kovaa tai napataan vaikka kädestä kiinni, jos lapsi hölmöilee huolella?

Kummastakohan on lapselle lopulta enemmän haittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain surkea vanhempi käyttää lastaan somevälineenä.

Vierailija
44/45 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne "hauskat" kotivideot? Varmaan kolmannes on sellaisia, että viritetään lapselle joku kepponen ja sitten nauretaan kun saadaan lapsen nöyryytys videolle.

Todella ihmettelen tuollaista huumoria.

No vasta asiakas näytti minulle naureskellen videoita, missä kananmunia rikotaan pikkulasten otsaan ja toisissa joku hirviönaamari naamassa herätetään unilta. Aivan sairasta. En ymmärrä yhtään.

Samoista lapsista joku tekee jonkin sortin lasun, jos kielletään liian kovaa tai napataan vaikka kädestä kiinni, jos lapsi hölmöilee huolella?

Kummastakohan on lapselle lopulta enemmän haittaa?

Sairasta. Olen itse alle kolmekymppinen ja lapsia ei vielä ole. Jos lapsia joskus saan niin en heistä tule jakamaan someen yhtään mitään. Lapsi saa itse isompana päättää haluaako siellä jakaa elämäänsä. 

Vierailija
45/45 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Missä näiden vanhempien järki on? Tosi itsekästä ja tyhmää. Huomiohuuraamista oman lapsen kustannuksella. Kaikki vähäpukeiset materiaalit lapsista kannattaa tosiaankin ilmiantaa.

Pahimmat tapaukset vieläpä avautuu kaikista lapsensa ongelmista, terveyshuolista jne. jossain facessa. Eivät vissiin ymmärrä, että se lapsi on erillinen persoonansa eikä mikään oman egon jatke?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän