Ylen pressatentti Olli Rehn tv1 klo21
Tänne keskustelua aiheesta. Onko Olli Rehn valmis haastamaan Pekka Haaviston ja Alexder Stubbin? Kohta se nähdään.
Kommentit (464)
Oli ihan todella hieno suoritus. Jos joku ei eilen ennättänyt tv:n ääreen niin se tentti kannattaa ehdottomasti katsoa Areenasta.
Olli Rehn pärjäsi äärimmäisen hyvin, enemmän kuin pärjäsi. Hän piti ohjaksia, ei antanut toimittajan keskeyttää vaan sanoi sanottavansa loppuun. Asiallisesti, rauhallisesti. Hänellä on valtava tietotaito, osaaminen, paineensietokyky, joten hän ei hämmentynyt yhdenkään kysymyksen edessä.
Talous, turvallisuuspolitiikka, ulkopolitiikka, Suomi, suomalaiset, venäjä, Kiina... ei haparointia vaan selkeät hyvät mielipiteet, napakka ote. Realismia, inhimillisyyttä muttei ei vähääkään sinisilmäisyyttä.
Tuli todella luottavainen olo, tässä meillä on uusi presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan todella hieno suoritus. Jos joku ei eilen ennättänyt tv:n ääreen niin se tentti kannattaa ehdottomasti katsoa Areenasta.
Olli Rehn pärjäsi äärimmäisen hyvin, enemmän kuin pärjäsi. Hän piti ohjaksia, ei antanut toimittajan keskeyttää vaan sanoi sanottavansa loppuun. Asiallisesti, rauhallisesti. Hänellä on valtava tietotaito, osaaminen, paineensietokyky, joten hän ei hämmentynyt yhdenkään kysymyksen edessä.
Talous, turvallisuuspolitiikka, ulkopolitiikka, Suomi, suomalaiset, venäjä, Kiina... ei haparointia vaan selkeät hyvät mielipiteet, napakka ote. Realismia, inhimillisyyttä muttei ei vähääkään sinisilmäisyyttä.
Tuli todella luottavainen olo, tässä meillä on uusi presidentti.
Toivottavasti! Tuli samat fiilikset kun katsoin tentin. On vakuuttava, ei poukkoile, johdonmukainen, napakka.
Sama täällä, että tenttien myötä mielipiteeni on muuttunut täysin. Ennen tenttejä, vaikka olen politiikkaa aina tiiviisti seurannutkin, olin liiaksi omien aiempien mielikuvien varassa.
Nyt kun olen katsonut kaikki tentit ja seuraan ehdokkaiden somea ja muuta kirjoittelua ja ulostuloja, olen kääntänyt takkini täysin. Eilinen tentti niittasi viimeistään mielipiteeni. Meillähän on yksi aivan valmis presidentti eli
ÄÄNI REHNILLE, nro 3. 💙
Ei auta keskustaprovot, juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä stubbilaisia nyt hiertää 😂
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itselle Keskusta on sivuseikka tässä vaalissa. Onhan Saulikin Kokoomuksen edustaja enkä kannata Kokoomusta, todellakaan, siltikin äänestin Saulia ja olen onnellinen että äänestin. Nyt äänestän Rehniä ja eilinen sinetöi tämän päätöksen.
Olli R ansiot tuli kalliiksi suomalaisille.
Onneksi huonon muistin voi korvata todellisilla tilastoilla. Mies kannatti Suomen kaikkia velkavastuita Etelän EU (vetelille) maille, nyt Suomen velkavastuut OR ansiosta 51 miljardia ja päälle virlä EKPn kautta tulevia?????? Suomalaisille veronmaksajille ei haluta kertoa totuutta, varsinkaan Rehn vaalitentissä?? Toisella kierroksella on Halla Aho ja Stub , nuoriso osaa lukea Exel velkataulukoita😁
Numero 3 on ykkönen! Oli se kova.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä joka äänestät Halla-ahoa, annat äänesi hänelle? Mulle hän on ehdoton ei, joten olisi kiva kuulla perusteluja puolesta, että miksi Halla-aho.
Suomessa on äänioikeus ja jokainen voi vapaasti valita istelleen sopivan ehdokkaan.
Mulle punavihreät on ehdoton ei taasen eduskuntavaaleissa😂 ja kepulaisia kyntömiehiä on marginaalipuolueen verran🍀
Kyllä, Rehn oli hyvä. Täytyy nipistää itseään että minäkö näin kirjoitan. En ollut alkuun hänen kannattajansa.
Mutta yksi kysymysmerkki, joka jollain lailla liittyy luotettavuuteen mielestäni. Ohjelman aluksi toimittaja esitteli Rehnin mainiten että hänellä on 3 lasta. Hämmästyin kun pariskunta puhuu aina vain yhdestä Silva tyttärestä. Muistin sitten että hän on ollut aiemmin naimisissa. Menin Wikipediaan lukemaan hänestä ja yllätys, yksityiselämä kohdassa luki 1 lapsi. Miksi hän haluaa näin, miksi ei puhu koskaan muista lapsista? Eihän siinä ole mitään piiloteltavaa tai kummallista että edellisestä liitosta on lapsia. Kuitenkin Rehn puhuu auto onnettomuudessa menehtyneestä siskostaan. Vaikka ei muuten haluaisi heistä puhua, luulisi että kertoo lapsien määrän oikein Wikipediaan tai julkisuuteen. Tästä --.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä joka äänestät Halla-ahoa, annat äänesi hänelle? Mulle hän on ehdoton ei, joten olisi kiva kuulla perusteluja puolesta, että miksi Halla-aho.
Suomessa on äänioikeus ja jokainen voi vapaasti valita istelleen sopivan ehdokkaan.
Mulle punavihreät on ehdoton ei taasen eduskuntavaaleissa😂 ja kepulaisia kyntömiehiä on marginaalipuolueen verran🍀
Joo, eikä tässä ollutkaan kyse etteikö saisi! Haluaisin vaan kuulla että miksi Halla-aho, perusteita valinnalle. Hassu tuo sun kommentti. Mäkin voin kertoa että miksi mun mielestä Rehn: hän on vakaa, omaa oikeanlaiset arvot, ei hötkyile, ei tuo liikaa itseään esille ja ajattelee koko kansaa, suomalaisuus, armeijan ylipäällikkönä on toki erinomainen asia että on käynyt armeijan, poliittinen kokemus, kansainvälinen kokemus, iän tuoma viisaus ja näkemys, ei sano mitä sylki suuhun tuo vain sanomisen ilosta, hyvä käytös....voi onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Rehn oli hyvä. Täytyy nipistää itseään että minäkö näin kirjoitan. En ollut alkuun hänen kannattajansa.
Mutta yksi kysymysmerkki, joka jollain lailla liittyy luotettavuuteen mielestäni. Ohjelman aluksi toimittaja esitteli Rehnin mainiten että hänellä on 3 lasta. Hämmästyin kun pariskunta puhuu aina vain yhdestä Silva tyttärestä. Muistin sitten että hän on ollut aiemmin naimisissa. Menin Wikipediaan lukemaan hänestä ja yllätys, yksityiselämä kohdassa luki 1 lapsi. Miksi hän haluaa näin, miksi ei puhu koskaan muista lapsista? Eihän siinä ole mitään piiloteltavaa tai kummallista että edellisestä liitosta on lapsia. Kuitenkin Rehn puhuu auto onnettomuudessa menehtyneestä siskostaan. Vaikka ei muuten haluaisi heistä puhua, luulisi että kertoo lapsien määrän oikein Wikipediaan tai julkisuuteen. Tästä --.
Ilmeisesti entinen vaimo puhunut lapset vihaamaan Ollia.
Olen haahuillut Rehnin, Haaviston, Stubbin ja jopa hiukan Halla-ahon välillä.
Kyllä vaaka nyt kaatuu Rehnin suuntaan, vaikka en olisi koskaan kuvitellut äänestäväni Keskustalaista.
Kävin kattomassa Olli Rehnin vaalikonevastauksia ku täällä sitä niin kannatetaan.
Ilmastonmuutoksen ja luontokadon torjumisen pitää olla Suomen ulkopolitiikan keskeinen tavoite.
-Täysin samaa mieltä
Suomen on irtauduttava jalkaväkimiinat kieltävästä sopimuksesta.
-Jokseenkin eri mieltä
Suomen tulee sallia ydinaseiden kuljetukset Suomen kautta.
-Jokseenkin eri mieltä
Ahvenanmaa pitää säilyttää demilitarisoituna alueena.
-Jokseenkin samaa mieltä
Suomen muuttuminen aiempaa monikulttuurisemmaksi ja monimuotoisemmaksi on hyvä asia.
-Jokseenkin samaa mieltä
Sukupuolen moninaisuus pitäisi ottaa huomioon Suomessa nykyistä paremmin.
-Jokseenkin samaa mieltä
Suomen pitäisi vähentää omia päästöjään riippumatta siitä, mitä muut maat tekevät.
-Jokseenkin samaa mieltä
Ei yhtään konservatiivista, oikeistolaista tai nationalistista mielipidettä. Ois voinu ihan hyvin olla Vasemmistoliiton ehdokaskin.
Vierailija kirjoitti:
Olli R ansiot tuli kalliiksi suomalaisille.
Onneksi huonon muistin voi korvata todellisilla tilastoilla. Mies kannatti Suomen kaikkia velkavastuita Etelän EU (vetelille) maille, nyt Suomen velkavastuut OR ansiosta 51 miljardia ja päälle virlä EKPn kautta tulevia?????? Suomalaisille veronmaksajille ei haluta kertoa totuutta, varsinkaan Rehn vaalitentissä?? Toisella kierroksella on Halla Aho ja Stub , nuoriso osaa lukea Exel velkataulukoita😁
No jos menneitä aletaan kaivelemaan, niin eipä taida moni muukaan ehdokas olla täysin puhtoinen pulmunen historialtaan....eikä varmaan nykyinen presidenttimmekään joka on hoitanut virkansa moitteetta. Tikulla silmään jne...
Suomalaisilla ei luulisi olevan varaa olla asettamatta Olli Rehniä tasavallan presidentiksi. Koskaan ei hakijalla ole ollut yhtä vahvaa ja hyväksi arvostettua työ kokemusta maailman politiikasta, myös henkilötasolla. Ja sen lisäksi talouspolitiikasta.
tarvitsemme tänä aikana kansan eheyttäjää, johon Olli Rehn pystyy.
Sille, joka kirjoitti Rehnin lapsista. Spekulaatiot sikseen, tämä on totuus: Merja Rehnillä on 2 lasta aiemmasta avioliitostaan, Olli ja Merja Rehnillä on 1 yhteinen lapsi. Joten Ollilla on 1 oma lapsi.
Olli Rehn ei ole syyllinen Suomen velkataakkaan, joka on tuplaantunut viime hallituskaudella.
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia nyt on mitä on. Itsekin olen erään henkilön kohdalla yrittänyt ilmoittaa siellä olevista vääristä tiedoista, mutta mitään ei tapahdu, eikä sieltä ihan kaikkialta saa itsekään asiaa korjattua. Tuokin sivu on ties kenen alunperin pykäämä ja kuka se ikinä onkaan, ei ole ollut ihan ajan tasalla.
Olen ollut Stubbin kannattaja. Vähitellen kantani on alkanut kääntyä ja viimeistään eilen asiasta tuli selvä. Valintani on Olli Rehn. Häntä Suomi nyt tarvitsee! Voi kun saisimme tämän miehen presidentiksi!
Suomen tulevaisuuden kannalta, nyt kannattaa äänestää Rehniä.