Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villasukat kutistuu pesussa

Vierailija
15.01.2024 |

7 veljestä langalla tehdyt villasukat kutistuu pesussa. Neulonko jotenkin väärin, vai onko pesuohjelma väärä? Pesen villapesuohjelmalla 30 asteessa. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villaisia vaatteita ei pitäisi ollenkaan pestä. Tuuletus riittää. 

Hyi. Ei riitä.

...

Oksennus tulee. Haju on ihana ja bakteerikanta runsas.

Vierailija
22/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pessyn 60 asteessa eikä ole kutistunut. Kun pistää jalkaan on hieman tiukat, mutta siitä ne venyy taas oikeaan kokoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta laadukasta kalliimpaa lankaa, ei pitäisi kutistua.

Vierailija
24/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne pikkuisen kutistuu ekassa pesussa kolmessakympissä. Eihän se haittaa. Mielestäni ovat kivat jalassa, kun ovat hieman naftimmat.

Vierailija
25/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan seitsemästä veljeksestä kudottuja sukkia saanut kutistumaan, ja olen niitä vahinkopessyt 90 asteen valkopesussa valkopesuaineella lakanapyykin seassa. Nyt tänä jouluna ostamiani lankoja en ole vielä vahinkopessyt, sitten sen näkee. Mutta ei todellakaan villapesussa tai 40 kirjopesussa ole mitään tapahtunut.

Vierailija
26/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaveikasta tehdyt tiivistyy vähän, nallelankaiset ei mee miksikään. Pesen koneessa villa ohjelmalla ja linkous 1200.  Mä olen ikäni käyttänyt villasukkia ja mulla on niitä muutama sata paria, eri värisiä, kuvioista, pituisia ja paksuisia. Aina on villasukat jalassa, paitsi helteillä. 

Vierailija
27/27 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait ne kutistu kun eka pesussa vähän.

Onko siis ihan normaalia, että ekassa pesussa kutistuu? En sanoisi vähän vaan melko reilustikin on kutistunut. On kuitenkin venynyt sitten käytössä. Outoa kyllä, jos muilla ei ole mitään tapahtunut. Olen kokeillut useaa sukkaparia pestä ja aina on kutistunut. 

Ap

ehkä viallinen. Villapesuohjelma ei ehkä toimi niinkuin pitäisi. Jos kone pyörittää vaatteita liian nopeasti ja ikäänkuin vatkaa niitä, se ei sovi tälle materiaalille. Tai sitten lämpötila on väärä eli koneessa on joku vika.