Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sanot, että ahdistaa, onko se fyysinen vai henkinen tunne?

Vierailija
15.01.2024 |

Minulla se on fyysinen puristus rinnassa. Siihen ei liity mitään henkistä huonoa oloa, vaikka siis tiedän mistä ahdistus johtuu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat, koska se kulminoituu aina fyysiseks. Sen takia henkinen puoli on aina hoidettava ekana kuntoon koska se on nimenomaan se mikä aiheuttaa myös sen fyysisen haitan. 

Rinnanpuristus, huimaus, todellisuuden tajun menetys yms. Ne lähtee kaikki siitä yläkerrasta

Vierailija
2/7 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, molemmat. Rintaa ahdistaa ja ajatukset kiertää kehää, on hauras ja puristunut olo sekä henkisesti että fyysisesti. Mutta pahimmalt tuntuu henkisellä tasolla, fyysinen ahdistus on hyvin pientä siihen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on ollut henkistä. 

Vierailija
4/7 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriöstä kärsivänä ahdistus on minulle valitettavan tuttu olotila. Se on sekä että, ja välillä ahdistuksen/paniikin aloittaa jokin ajatus, välillä jokin fyysinen oire. Keskeistä on, että ajatuksista ja oireista muodostuu toisiaan pahentava noidankehä. Esim. jostain syystä vähän outo olo -> paniikkiajatuksia pahimmista mahdollisuuksista mikä sairaskohtaus se voisi olla -> paniikkiajattelu kiihdyttää sykettä ja tekee tukalaa oloa -> ajattelu siitä että kyseessä oikeasti saattaa olla sairas- eikä paniikkikohtaus lisääntyy. Tai toisinpäin, mieleen tulee jokin ahdistava ajatus -> tulee fyysisiä oireita kuten "sydän hyppää kurkkuun", pulssi nousee, tuntuu kuuma tulvahdus kehossa -> ahdistava ajatus kasvaa ja tuottaa uusia samansävyisiä ajatuksia -> olo menee sietämättömän huonoksi ja tuntuu että on sairaskohtaus päällä tai vähintään olen tulossa hulluksi ja menettämässä itseni hallinnan juuri nyt.

Vierailija
5/7 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Kaikki tunteethan ovat fyysisiä, kun olemme fyysisiä olentoja. 

Vierailija
6/7 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko outoa, että reagoin vain fyysisesti. Esim ajatukset ei kierrä kehää tms

Vierailija
7/7 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Oksettaa,kädet puutuvat, huimaa, pelottaa, loputtomat katastrofiajatukset, sydämen muljahtelut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi