Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyy pysyä työttömänä kunnes saan hampaani kuntoon ?

Vierailija
15.01.2024 |

Eli asia on sellainen, että eihän mun kannata mennä töihin jos halua nsaada hampaat kuntoon kelan tuella. koska jos olisin töissä niin en pystyisi maksamaan lääkärikuluja, kun on ulosotossakin velkoja joihin palkasta menisi kolmasosa ja loput vuokraan ja muuhun. 

eli on järkevämpi hoitaa ensin hampaat kuntoon, eli olla työttömänä siihen asti. sitten kun olen saanut hammaslääkärin kanssa hampaat hoidettua, niin on helpompi myösuskaltautua mennä työhaastatteluun, kun ei tarvi hävetä ja yrittää peitellä sitä että etuhampaat puuttuu lähes kaikki.

Jos menisin nyt töihin, niin kela ei silloin auttaisi hammaslääkärikulujen kanssa ollenkaan. eihän? joten pitää toimia näin jos haluan saada hampaat kuntoon vielä joskus. olen ymmärtänyt ettei palkasta riittäisi siihen kun pitäisi maksaa proteesit ym ja kun ei ole muutenkaan luottotietoja joka vaikeuttaa kaikkea aivan liikaa elämässä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisellä miesystävällä oli kita täynnä mustuneita, murtuneita hampaantynkiä. Vain edessä ylhäällä oli neljästä kuuteen hammasta ja alhaalla saman verran. Vahingossa näin kun hän haukotteli. Oli salaillut tilannetta minulta koko ajan ja hermostui kun kysyin, mitä hänelle on tapahtunut.

Siihen loppui suuteleminen ja suhdekin, koska en halua itselleni kariestartuntaa. Mulla on ehjät, valkoiset hampaat.

Joten kiinnostaa tietää, miten ap sai suunsa siihen kuntoon missä se nyt on? Jos oikein ymmärsin, aika lyhyessä ajassa se ap:llekin kävi, kymmenessä vuodessa.

Voitko kertoa, ap?

pesin kyllä hampaita aina jopa kaksi kertaa päivässä, mutta siitä se lähti pahenemaan kun kerran kaaduin ja lohkesi edestä hammas, joka vaikutti silleen että alkoi ympärillä olevat hampaat lohkeamaan myös. 

nuorempana olin huono pesemään hampaita, sen myönnän. mutta ei hampaat tai hengitys ole koskaan haissut pahalta tai muuta vastaavaa. tietenkin hampaita on poistettu kun on häirinnyt se että jos on lohjennut hammas suussa, joka voi tulehtua pahimmassa tapauksessa. 

nyt on mennyt muutama vuosi ja olen kohta saamassa proteesin joten toivottavasti se sopeutuu suuhuni, eikä tunnu inhottavalta.

ap

Vierailija
22/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisellä miesystävällä oli kita täynnä mustuneita, murtuneita hampaantynkiä. Vain edessä ylhäällä oli neljästä kuuteen hammasta ja alhaalla saman verran. Vahingossa näin kun hän haukotteli. Oli salaillut tilannetta minulta koko ajan ja hermostui kun kysyin, mitä hänelle on tapahtunut.

Siihen loppui suuteleminen ja suhdekin, koska en halua itselleni kariestartuntaa. Mulla on ehjät, valkoiset hampaat.

Joten kiinnostaa tietää, miten ap sai suunsa siihen kuntoon missä se nyt on? Jos oikein ymmärsin, aika lyhyessä ajassa se ap:llekin kävi, kymmenessä vuodessa.

Voitko kertoa, ap?

onhan se arka aihe, mutta miksi jätit miehesi tuollaisen takia. hän olisi voinut korjata tilanteen menenällä hammaslääkäriin ja oltaisiin siellä tehty proteesit tai implantit jos rahaa on enemmän.

eikai kukaan suhdetta tuollaisen takia lopeta jos toista aidosti rakastaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalveluun turha hakea, jos etuleegot kitalaessa.

no tuota olenkin miettinyt että kuinka paljon se sitten loppujen lopuksi vaikuttaa. onko näin että asiakaspalvelua ei voi tehdä hampaiden puuttumisen takia? 

no jos näin on, niin ainakin sitten voin harkita noita hommia kun olen saanut proteesin. olen sosiaalinen ihminen ja nautin ihmisten seurasta, mutta olen joutunut muokkaamaan käytöstäni todella paljon tämän ongelman takia. raskasta on ollut. yhdessä vaiheessa sorruin jopa käyttämään huumeita jotta pääsin pakoon tätä omaa tilannettani.

onneksi se on taaksejäänyttä elämää sekin... ei ole elämä helppoa ei...

Vierailija
24/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun käsittääkseni julkinen ei maksa proteeseja. Kruunuja siellä ei ainakaan laiteta, pitää mennä yksityiselle. Tai ehkä laitetaan, mutta ne on omakustanteiset. 

Kyllä maksaa!

Ei maksa. Hammashoito myös julkisella on aikuiselle maksullista. Protetiikkaa ei tehdä julkisella puolella lainkaan, ellei kyseessä ole luuston kehityshäiriön tai suusyövän tai leukatapaturman jälkien korjaaminen.

tiedätkös että hampaat hoidetaan kuntoon vaikka olisi millainen ihminen. se voi olla hengenvaarallista jos hampaat ovat sellaisessa kunnossa että tulehtuu koko suu esimerkiksi. 

eli kyllä ne pitää hoitaa kuntoon, ja aina löytyy hammasteknikko jonka kanssa pääsee sopuun hinnoista maksujärjestelmistä, maksusitoumus ja niinedelleen.