Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen niitä opiskelijoita, joilla ei vielä loppuvaiheessa ole vakituista työtä

Vierailija
15.01.2024 |

Itse sain jo ensimmäisenä opiskelukuukautena vakituisen työpaikan. T. Kokoomuksen kannattaja 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetteletkö myös miten jotkut osaa pukea housut oikein päin jalkaan heti ensi yrittämällä?

Vierailija
2/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo vakkaripaikkaa vieläkään, vaikka valmistumisen jälkeen olen jo kolme vuotta ollut samassa duunissa. Minkäs teet, se on tämän päivän henki työmarkkinoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ihmettelet. Voi sitä oman typeryytensä niinkin todistaa. 

Vierailija
4/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 Yritä edes

Vierailija
5/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan näitä kaiken ihmettelijöitä,jotka aina lopuksi kertovat kuinka etevä ovat kaikessa itse.

Vierailija
6/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain aloilla ei vakipaikkaa voi edes saada jos ei ole tutkintoa.

Vierailija
7/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole verkostoja tai ei tunne alaa niin hyvin että tietäisi mihin yrityksiin kannattaisi yrittää päästä. Kaikki ei edes ota opiskelijoita.

Vierailija
8/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi selittelette päivänselvälle trollipellelle?

Vierailija
9/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on, mut tässä omat syyt:

- joka puolel painotettiin nopeaa valmistumista, niin tein sitten niin.

- en älynnyt mennä mihinkään ilmaisharjoitteluohjelmaan, vaan tein palkallisia kesätuurauksia. Eli mua ei enää kesän jälkeen tarvittu mihinkään.

- opiskelukaupungissa oli tosi paha työttömyys, siis tyyliin siivoojat ja kaupan kassatkin oli perheellisiä +40v ihmisiä, ei opiskelijoita.

Näin valmistuin työttömäksi.

Pääsin sit kuitenkin jossain vaiheessa työelämään. Nyt vaihdan alaa ja yritän olla viisaampi tällä kertaa. Opinnot loppusuoralla, hain koko syksyn työpaikkaa, mutta kas kun ei vaan ole onnistunut. Aion jatkaa opintoja. En aio valmistua työttömäksi taas. Mutta se ei tunnu olevan musta kiinni.

Vierailija
10/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen Narkannut suurimman osan nuoruudestani. vasta nyt lähempänä nejäkymmentä olen aloittamassa elämän ja työnteon, tai ainakin työn etsimisen näin alkuun.

vedin ennen niin rankkaa elämää että moni kaveri ja läheinen kuoli sille tielle. itse pääsin pois ja sain uuden alun ja perheen sekä lapsia.

Vierailija
11/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen kannattaja esittelemässä äärimmäisen vähäisiä tietojaan työelämästä. Ainoa lähde, jota hän käyttää on "mun oma mielipide".

Vierailija
12/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on toki trolli, mutta on töitä joissa ei voi saada vakipaikkaa ilman tutkintoa. Lähihoitajan työ on yksi tällainen. Sijaisuuksia voit kyllä tehdä, mutta vakipaikan voi saada vasta sitten kun on valmistunut. Sama juttu sairaanhoitajana.

Vierailija
13/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka palkkaa muka epäpätevän opettajan vakityöhön kun moni jo valmistunutkin kituuttelee pätkätöissä?

Vierailija
14/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska olen Narkannut suurimman osan nuoruudestani. vasta nyt lähempänä nejäkymmentä olen aloittamassa elämän ja työnteon, tai ainakin työn etsimisen näin alkuun.

vedin ennen niin rankkaa elämää että moni kaveri ja läheinen kuoli sille tielle. itse pääsin pois ja sain uuden alun ja perheen sekä lapsia.

Hyvä sinä! 

Vierailija
15/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja olisi kyllä, mutta tässä tutkintouskovaisten maassa niihin ei voida palkata ennen kuin on se tutkinto joillain aloilla. 

Tuttavani opiskelee lähihoitajaksi, ja pääsi tekemään keikkaa päivä sen jälkeen, kun oli alkanut opiskeluoikeus oppilaitokseen. 

Vierailija
16/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 Yritä edes

Millä älykkyysosamäärällä se yrittäis. Tätäkin piti pinnistellä muutama tunti.

Vierailija
17/17 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on eri tavoitteet. Mä olin ekan kesän ilmaisenä työntekijänä, työharjoittelu, tokana sain tonnin kk ja sitten suoritin tokan työharjoittelun ja jäin taloon.

Moni on viettänyt kesällä kesälomaa tai tehnyt kesätöitä. Mulla oli pienet menot, siksi pärjäsin pienilläkin tuloilla.

Olen tosi vaatimattomista kodista, ei oo kukaan sNonut vanhemmat sponsaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän