Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa ETÄOPISKELU???? OV.

Vierailija
09.01.2007 |

Pitkää ylhäällä kiltit, joudun kohta lähtemään koneelta.

Kiinnostaisi tämmöinen, kuinka moni/monen tuttu/ perheenjäsen on suorittanut yliopistotutkinnon etänä?

Olen nyt opiskellut tätä tutkintoa 1,5 vuotta ja tämän kevään jälkeen olisi pakolliset jutut purkissa!! Tutkinnosta on suoritettu 1/3, kevään jälkeen puolet.

Haluttaisi KOVASTI muuttaa täältä opiskelupaikkakunnalta pois (500 km päähän) miehen työn perässä. Kävisin vain täällä paikkakunnalla aina välillä tentissä. Mikäli tarvisi olla pidempään tai käydä vielä jotain luentoja, löytyy kavereita joidenka luona yöpyä!

Miltä kuulostaa? Kova hinku olisi asettua jo muualle :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta gradu-vaiheessa todennäköisesti joudut viikoittain käymään seminaarissa. Tai jopa useamman kerran viikossa tietyn periodin ajan. Itse olen pari vuotta käynyt pelkästään tenteissä - tosin matkaa on vain 130 km suuntaansa - mutta tosiaan gradua tehdessä joudun käymään säännöllisesti viikottain.

Vierailija
2/14 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 9 vuotta yliopistossa ja asunut 500km päässä koulusta, nyt kasassa 60 opintoviikkoa :)

Toisaalta olen samaan aikaan tehnyt amk-tutkinnon, kaksi lasta ja kokopäivätöitä ja harrastanyt paljon.

Ota rutiini ja sitouta miehesi siihen, eli äiti on nyt 1-2 päivää pois parin viikon välein. Muuten ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/14 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut pari vuotta kauppatieteitä käytännössä etänä. Opiskelupaikkakunnalla en ole koskaan asunut, matkaa sinne noin 150 kilsaa. Käyn lähinnä vain tenteissä ja toisinaan joitain luentoja kuuntelemassa. Suunnilleen puolet opinnoista suoritettu. Eli kandiin asti onnistuu hyvin etänä, mutta jatkossa kurssit ovat vaativampia ja läsnäolo on pakollista. Mutta kuten joku jo sanoinkin, omasta motivaatiosta se on kiinni.

Vierailija
5/14 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olis asunu kaukana, kun kerran vkossa min 8 kertaan oli osallistuttava (mutta joka laitoksellahan on eri säänöt). Mitäpä jos pitäisit tän kevään& kesän ja ens syksyn kovaa vauhtia opinnoissa (itse suoritin esim. sivuainetta samaan aikaa avoimessa iltaisin), niin valmistuin 3ssa vuodessa, kun suurin osa kurssikavereistani valmistui 5 vuodessa. Tosin 24vuoden ikäkin auttoi opinnoissa, että oppi katsomaan mikä on tärkeetä ja mikä ei!

Vierailija
6/14 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hidastaa opiskeluja ja tekee ne paljon kalliimmaksi matkojen takia.

Paljon varmaan pystyy edelleenkin tekemään esseinä ja muina korvaavina töitä?

Me muutettiin 200 kilometirin päähän opiskelupaikaltani. Silloin esikoinen oli vuoden. Ei tullut juuri mitään opinnoista silloin ja kun seuraavat kaksi lasta syntyivät päätin jättäytyä kotiäidiksi. Nyt sitten olen nelikymmppinen ja olen melkein saanut opinnot tehtyä. Nämä ovat venyneet ja venyneet...

En suosittele ellet ole TODELLA motivoitunut ja aivan varma että haluat valmistua.

Vierailija
7/14 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhtia YRITÄN pitää, mutta ala semmoinen, että ei voi kovasti kiirehtiä, sillä tentit järkyn isoja..eli yksinäistä lukemista..

Mielestäni on ihan ok, että olen 2v opiskellut ja sitten muutto? Eli ensi kesänä.. Saisin kuitenkin alemman tutkinnon tehtyä... Matkakulut eivät ole ongelma, koska kävisin täällä isoissa tenteissä noin 5 kertaa/ vuosi

ap

Vierailija
8/14 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli kandiin asti onnistuu hyvin etänä, mutta jatkossa kurssit ovat vaativampia ja läsnäolo on pakollista. Mutta kuten joku jo sanoinkin, omasta motivaatiosta se on kiinni.

Hmm.. minusta tuntuu ihan päinvastoin, että meillä taas juuri alempaan tutkintoon asti vaatii läsnäoloa. On pakollisia kursseja, pakolliset kieliopinnot jossa on oltava läsnä jne. Ja nämä minulla alkaa olla kasassa.. Sitten vain isoja tenttejä (joihin voisin lukea muuallakin..) sekä gradu..

Lisää kommentteja!??

Vierailija
9/14 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noista kieliopinnoista. Meillä ainakin on aika paljon valittavana ns. itseopiskelukursseja tai kirjoittamiskursseja, joissa ei luentoja pidetä eli ei näin ollen ole läsnäolopakkoakaan. Ja muissakin kursseissa " välttyy" luennoilla istumiselta, kun valikoima on laaja. Mutta nyt jatkossa pääaineen omat kurssit tosiaan vaativat enemmän läsnäoloa, kun tietämys alkaa syventyä. Mutta kuten sanottu, riippuu niin paljon alasta ja yliopistostakin mikä onnistuu missäkin.

Vierailija
10/14 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kolme vuotta pakollisia kursseja, mutta sitten kävin yliopistolla vain tenteissä. Olin töissä ja kaiken sai sovittua tosi joustavasti. Nythän on vielä meilit ja muut, joilla jättää kotitöitä. Silloin piti vielä postitella.

Vierailija
11/14 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivästyy vuodella jos toisella, jos asutaan muualla kuin opiskelupaikkakunnalla. Ellei sitten ole kyseessä henkilö, jolla virka odottamassa ja tarvitsee tutkinnon valmiiksi tiettyyn eräpäivään.

terv. ä-lomalla oleva yliopiston lehtori

Vierailija
12/14 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on vaan niin, ettemme voi täällä olla 2v kauempaa, koska miehen työt muualla! Kyseessä on oikis. En ymmärrä miksei onnistuisi, koska moni on jo 1 v paikallaolon jälkeen muuttanut...

ap

Vierailija
13/14 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut kyllä ihan kotikaupungissa mutta silti " etänä" , koska en tykkää, ehdi enkä viitsi käydä luennoilla. Olen käynyt ekana syksynä yhden luentokurssin ja kaikki muut mahdolliset olen tenttinyt. Mutta silti on jäänyt noin 4-5 kurssia, jotka ovat seminaarityyppisiä ja joissa on ihan pakko olla paikan päällä kerran viikossa (jo ammattitaidonkin puolesta eikä pelkästään suoritusvaatimuksien). Lisäksi on ollut kaksi pakollista kielikurssia, englannin suoritin kielikokeena mutta ruotsia en osannut riittävästi + vapaaehtoinen kieli piti käydä luennoilla.

Hyvin on mennyt arvosanojen puolesta mutta ammattitaito on kyllä ruvennut epäilyttämään. Aika vähän on jäänyt päähän tenteistä. No, kuulemma samaa on ihan tavallisilla opiskelijoilla.

Vierailija
14/14 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta ainakin näytti että niitä pystyisi hyvinkin opiskelemaan etänä. Minulla on yksi koprkeakoulututkinto - jonka senkin suoritin 2/3 etänä - ja oikista katselin sillä silmällä, että opiskelin sitä koska muutamme ulkomaille. Ei todellakaan näyttänyt mahdottomalta!