Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan reissu. Onneks poika ymmärsi tuskaisen olon, eikä pahemmin surrut treenien väliin jääntiä.

Korventaa koko alapää ja supistelee. Kaupassa kävely oli ihan tuskaa.

Kättäriltä soittivat ja ens tiistaina pääsen kontrolliin. Siihen asti pitää kärsiä.

Nyt meen vähäks aikaa makuulle ja sit saunaan.

-m-

Vierailija
22/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä tuli sellai tunne, että sinä se synnytät kohta.. Kyllä täällä jomottaa ja on jos jonkinlaista tunnetta, mutta ei nuo siun kuvaukset kyllä sovi omiini lähellekään. Täällä siis vaan sellasta pientä perusjomotusta, ei lähellekään tuollasta tuskaa! Harmi, että se noin pitkälle meni se aika. Ihan suolesta, jotten sanoisi.. Koitahan jaksella jotenkin..? Symptiaa täältä lähetän..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on täällä muitakin lukihäröisiä.. :D Mutta sympatiaa saa masuli ja teetäkin keitän kohta. :)

Vierailija
24/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi MASULI rassua - ei kuulosta kovin kivalta ei. Taidan olla itse super-kunnossa jos vertaa, täytyy olla onnellinen. Mulle tuli sama mieleen kun Papulle, josko se pikkunen tahtookin jo kohta ulkomaailmaan? Hui hirvitys! Yritä kovasti vaan lepäillä ja ahdistele sitä synnärin porukkaa et pääsisit aikasemmin jo..odottaminen on aina piinaa.

PAPU;

Säkös se sanoit että poikasykkeet :) hiihiih, poikaa me " toivotaan" ja sitä on moni veikannukin..masukin kasvaa eteenpäin eikä takaa huomaa mitään ->poikamasu? Sitä viivaa ei kyllä ole..sama mulle kumpi se olis, mutten panis poikaa pahaksenikaan..njhäh.

Mä kävin käpyttämässä koiran kanssa liki 3km!! Tunti meni keveesti tohon matkaan, mutta hissukseen kun mentiin niin ei tuntunu pahalta, paitsi sillon kun Puksu päätti myllertää jotenkin ja tunkea jotain raajaansa mun vatsanahasta läpi.

Ainoo tän hetken kiusa on tuo lavan/rinnan alusen yhä vain jatkuva särkeminen, tosi tuskallista - onneks vähän helpottaa kun makaa selällään sohvalla tjn.

Lisäks alaselkä alkaa hajota - eilen illalla lojuin selällään lattialla ja yritin nostaa (jalkapohjat siis lattiassa) lantiota ylös - vaan eipä nouse kun sattuu ristiselkään niin pe#keleesti..venyttely ehkä auttas, kun vaan taipuis.

Huomenna mä meen varaamaan kampaamo-ajan..nyt lähtee letti, näin päätin. Kun vaan osais selittää sille tätille mitä haluaa..kun tahtosin semmosen revityn mallin, kerroksittasen kun nää on niin ohuet ja lättänät..semmosen ei ihan poikatukkaa mutta sinne päin :) Semmonen revitty kesy " punkkaritukka" ...tajuukohan kukaan mitä ajan takaa..semmonen minkä jos unohtaa kammata aamulla, saahyvän näköseks sotkemalla sen sitten kokonaan..mulla joskus oli semmonen mut nyt nää on puoleen selkään ja tosi tympeet.

NELOSELTA tulee sitte iltasella se DOKKARI " hedelmöittymisestä syntymään" tai jotain sinnepäin..alkaapi 20.00. Että jos muitakin kiinnostaa ni älkää unohtako!

Mää meen nyt lepuuttaa tota lapaa..ja keittää riisii broitskun koipien kanssa..

Tappi

Vierailija
25/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ommellut imetystyynyn ja värkännyt jonkinlaista kantoliinaa... trikoista... pitänee katella sitten käytännössä toimiiko kumpikaan mitenkän :D Imetystyynyn ohjeen löysin netistä, mutta kutistin sitä hieman, kun oli niin valtava se kaava. Täytteeksi laitoin kahden sellaisen konepestävän tyynyn täytteen, kun en millään jaksanut alkaa metsästämään niitä styrox pallosia... Vaikuttaa ihan hyvältä ilman niitäkin ja on kaiken lisäksi pestävä ! Siis koko tyyny, ei pelkkä päällinen. Aion toki tehdä siihen pari päällistäkin, jottei aina tarvi koko tyynyä olla pesemässä. Lisäksi olen ommellut kankaan jämistä lakanoita ja tyynyliinoja, joista oli hieman pulaa.

Huomenna onkin sitten siivouksen vuoro, imurointia ja joulujuttujen lopullista pakkausta, jotta mies ehtii viedä ne vinttiin, ennenkuin lähtee taas to-aamuna työreissulle.

Mahassa käy kauhea möyrinä, en tiedä onko oma vatsani tullut nyt tiensä päähän ja alkaa tästä venymään isommaksi vai mikä on kun vauvan liikkeet käy todella kipeää välillä :/ Varsinkin navan yläpuolella on välillä ihan repivä kipu.

Tappert, minullakaan ei näy sitä viivaa, (ensimmäisestä näkyi), sykkeet on myös suunnilleen 135-140 eikä masu näy takaapäin ja meille on tulossa poika.. ainakin viimeisimmässä ultrassa näkyi jo kivekset, joten aika varma voi jo olla sukupuolesta. ;)) Minullekkin on ihan sama kumpi tulee, mutta näyttää nuo perheen " miehet" olevan tyytyväisiä tulevasta pojasta/pikkuveljestä. Poika muuten ilmoitti, ettei halua lähteä minnekkään hiihtolomalla(viikko10), jos vauva syntyykin sillä aikaa, eikä hän pääse heti katsomaan vauvaa :) Sanoin, että aikaa on vielä ja voihan olla, että vauva on jo syntynyt silloin.

Mutta nyt levolle...

t.punkeli rv 31+1, siis vielä 62 päivää jäljellä !!!!!

Vierailija
26/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas poikaa sylittelemästä :) Hoitsu vähän naureskeli, että pikkumies on nukkunut koko päivän, mutta heti kun mä tulin niin heräsi. Ja Seurusteli sitten mun kanssa siihen asti, että aloin lähtöä tekemään. Naureskelinkin, että pojan piti päivällä kerätä voimia äidin tapaamista varten :)

Papu: Kaupungin kämppä ihan on tuo, että sen takia näillä persaukisilla yleensäkään on siihen mahdollisuus :D

Masuli: Koita nyt sinä levätä, ettei se vaava sieltä ihan vielä tulis. Kummallista kyllä, että noinkin pitkän ajan päähän sait sen ajan.

Ehkäpä suorin tästä nyt sitä dokkaria katsomaan kun tuo nuppikin lyö niin tyhjää, ettei edes muista mitä piti kirjoitella.

-Duppis ja poika 17pv

Vierailija
27/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, me haettiin kans kaupungilta aikoinaan neliöö, mut vissiin niillä ei sitten sellaisia ole, kun eivät antaneet. :D Mutta toivo omasta isosta talosta elää vielä. :)

Ja ihana kuulla, että poitsu jo seurustelee ja kaikkea. Voi hurja.. Me täällä vaan ootellaan omiamme ja jutellaan vatsoille. Hienoa, että kaikki kunnossa. :)

Vierailija
28/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei malttanu ees päivällä koneelle kun mummo ilmotti eilen ottavansa esikon espoon reissulle mukaan huomenna ja tulevat vasta maanantaina...Oih voih!!No kivahan se on kun näkee tätiäkin ja käyvät varmasti kaupungilla ja ties mitä kivaa...voi tulla miulla aika pitkäks...elkää sit ihmetelkö jos istun aamusta iltaan koneella teitä terrorisoimassa!! ;)))

Z:täällä kans kärsitään kuumuudesta,heräilen jopa öisin siihe kun hiki valuu,ällö olo tulee ja jalkapohjat hikoo..Normaalisti saa vetästä puolentoista tunnin nyrkkeilytreenin et hikoiluttaa ees mainitakseen,tosin tuon harrastuksen lopetinki het alkuunsa ku plussasin ;)

Ja hanna tais mainita tuosta kun kaulaliina tuntuu kuristavan miulla kans sama tunne!!Tosi inhaa lähtee välillä koiraa ulkoiluttaa kun toppatakin kauluskin tuntuu et kuristaa =)

Tappi:älä huoli siitä painosta vähänhä tuo vielä on =) Itellä nyt jo 17kg tullu lisää esikoisen kans pärähti 38kg lisää raskausaikana......Ja miulla oli esikoisen kans tumma viiva,sykkeet 145-157 ja poika tuli.Nyt ei viivaa sykkeet 135-147 ollu ja poikamahalta näyttää,ei siis näy takaa..Esikoisesta ei oikein voinu mahan muodosta sanoo mitää ku levisin joka suuntaa ku jokisen eväät xD Ja nyt on vähä semmone poika fiilis ;)

Voi sua masuli!!!Itellä kans välillä niin hurjia kipuja ollu et saa kaksinkerroin käyvä,miulla huomenna kontrolli onneks!!

Hyvä oli kyllä tuo dokumentti...tosin nyt sitä synnytystä sit vasta jännitänkin kun ei se niin helpolta näyttänykkää ku siinä kolmosen dokumentissa 8/ KÄÄÄK!!

Mutta no...eiköhän tässä nyt taas ollu tälle päivälle...Ja otahan jouhi nyt vaan IHAN iisisti siellä kotona vaik ei pahalta tuntuskaa ni varmistetaan ettei käy tuntumaankaa!!=)

Ja kiva kuulla että dubbiksella taas noin hienoja uutisia!!Annathan prinssille halin miunki puolesta?Sano että outo täti tuolta internetin ihmemaasta lähettää sylin täydelta voimia ja kasvunpyrähdyksiä sinne!! ;)

mammuliini83 30+6

Vierailija
29/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuenkuli ja Tappert: Noista vatsan muodoista ja viivoista. Esikoista odottaessa tuli tumma viiva ja vatsa levisi sivuttainkin, takaa näki että raskaana ollaan. Poika tuli!

Toista odottaessa ei ollut viivaa ja vatsa oli enemmän eteenpäin kasvanut ja tuli tyttö!

Otapa näistä selvää mutta mukava on arvailla :) Eihän tässä enää kauaa ole kun selviää kumpi sieltä putkahtaa. Meinaan kyllä vielä äitiyspolilla synnytystapa-arviossa kysyä sukupuolta jos osaisivat Naistenklinikalla kertoa.

Zeldatar

Vierailija
30/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitelttiin mammmulin kanssa yhtäaikaa :) Sinulla on ollut mahan muoto ihan toisin kuin minulla ottaen huomioon lopputuloksen. Otapa näistä sitten selvää.

Sinäkin siis hikoilet, taitaa veri kiertää nopeammin tai jotain. Tänäänkin hipparoin ulkona t-paita talvitakin alla eikä palellut yhtään. Tosin täällä ei ole lunta ja vettä tulee kuin aisaa. Mutta silti.

Ainiin, miehen työpaikasta saa vauvalahjan. Ollaan jokaisen lapsen kohdalla saatu ja minusta on ihana ele muistaa tulevaa vauvaa. Heillä on Lastentarvike liikkeeseen lista josta saa itse valita, löytyy Camin syöttötuoli, amme-hoitopöytäyhdistelmä, sitteri, Tiny Loven puuhamatto, kolmipyörä, vaipparoskis ym. ym.

Esikoista odottaessa otettiin hoitolaukku ja toista Tiny Loven puuhamatto. Nyt meinattiin ottaa vaipparoskis kun sitä ei ole koskaan ollut.

Vierailija
31/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä,lunta ei mailla ei halmeilla ja vettä sataa...Meinaa välillä oikei masentaa!Ihana työpaikka siun miehellä Z!!!Tollanen pitäs olla kaikilla!!Ihan kateudesta vihreenä täällä luen ;)) Täällä tuskin jaellaan mitää lahjoja,toivottavasti saa vapaata synnytykseen =)

Vierailija
32/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon värkänny esikoiselle lakanan ja pussilakanan sekä vauvalle 2 uutta lakanaa ja pussilakanaa. Pojulle tein lakanoita ennen pojan syntymää vanhoista lakanoista, joten ne ovat nyt jo aika huonokuntoisia. Siispä heitän ne nyt menemään. Onpahan tulevalle vauvallekin jotakin uutta, eikä kaikki isoveljen vanhaa. Vaikka eipähän se vauva mitään sen päälle ymmärräkään.

Joskus oon vaan omaa lapsuutta miettiny, kun kaikki (suurin osa ainakin) suksista leluihin ja vaatteisiin oli siskon vanhoja (eikä me edes oltu mitenkään vähävaraisia). Meillä kun on sisaruksiin huimat ikäerotkin, joten ihan uusia ei noi kamat ollu. Ja miten vähän lelujakin mulla oli, verrattuna meidän poikaan. Sillä on jo tuossa iässä enemmän leluja ku mulla ikinä yhteensä! Vaan eipä sitä sillon lapsena miettiny asioita noin. Maalla asuttiin ja ulkona oli aina paljon touhuamista. Nyt aikuisena sitä on vaan joskus vanhoja valokuvia katsellessa miettiny, et toikin mekko tai kolmipyörä on siskon... katkeraa... :) Sukulaistyttö lahjoittaa aika ajoin pojallemme lelujaan. Mietin aina, että miten se raskii! 8-vuotias tyttö. Mä en lelujani lahjoitellut pois ikuna! Mulla on lapsuuden leluista suurin osa tallessa vieläkin. Ne on MUN! Varsinkaan kun nykyajan lapset ei osaa arvostaa lelujaan samoin kuin mun lapsuusaikana arvostettiin. Nih! Kuka muka haluaisi omakseen raihnaisen jäniksen, jonka häntä on siirretty korvaksi, kun korva irtosi ja hävisi ja jonka kankaat on melkein kuluneet puhki. Sekin on siskon jänö...murr... Ei sitä kukaan rakastaisi niin kuin minä. Olipas nostalgista...

Käytiin ostamassa pojalle uuteen sänkyyn patja ja petari. Mielissään poika pyöri ja leikki sängyssään. Milloinkahan pojan uskaltaa siirtää tuohon isojen sänkyyn? Entä jos se rupee yöllä seisomaan siinä niin kuin pinniksessä tekee? Varmaan pitää laittaa lattiallekin patja niin ainakin putoaa johonkin pehmeään. Ja yövalo. Ja äiti viereen lattialle makaamaan. ja ja... Miten pojan saa ylipäätään nukahtamaan tommoseen sänkyyn? Pinniksessään nukahtaa aina itsekseen pienen pyörimisen jälkeen.

Maha on ollut kipeä tänään. Vasenta jalkaa liikutellessa tuntuu tosi inhottavalle. Maha painaa! Vauva liikkuu aktiivisesti ja sillä on usein hikka. Ja vieläkin se vaan istuu ku tatti, eikä käänny raivotarjontaan.

Kai se on mentävä yöunille. Väsyttääkin niin mukavasti.

rimma 30+6

Vierailija
33/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eikös tuo aikasempi teksti sitte ottanu ja karannu ennen aikojaan.

Oon taas " yökukkujana" kun odottelen miestä öistä kotia. Huomenna sillä vapaa ja saan taas nukkuakkin sitten vähän pidempään aamulla... ehkä ;)

Vai että täällä on yöhikoilijoita, Itse hikoilin molemmista pojista aika lailla öisin, päivisin ja AINA! Esikoista odottelin toooodella helteisissä tunnelmissa jo pelkästään v. 2003 todella tukalan kuuman kesä/heinä kuun vuoksi... ja sitten kuopusta taas odottelin viimesilläni syys-loka kuussa, silloin oli aika sateista ja ei voinut kyllä ilmoista johtua!

No, nyt sitten vastapainoksi olen enemmänkin palelevaa sorttia. Peitto tiukasti ympärillä yöllä ja päivälläkin jos pötkähdän sohvelle, niin villatakki haettava hartioille.

Huomenna pitäisi vielä soitella palkkakonttoriin ja selvitellä millaisia rahoja sieltä luvassa tälle vuodelle... siis talvi ja kesäloma rahoja... Kun sitten pitäisi kipassa verotoimistoon ja hoitaa nuo veroasiat kuntoon tälle vuodelle. Hurjaa laskemista, kun rahaa tulee siltä ja täältä... Itse saan siis nyt nuo rahat muutoin samat kuin kuopuksesta + indeksikorotus. Sitten saan tuosta kuopuksesta vielä hoitolisää (minimaalisesti, mutta silti...) ja sen meidän kaupunkilisän... että muutamaan paikkaan menossa noita verokortteja sitten...

Ja ärsyttävää laskeskella noita, siis kun pitää kelaakin varten erillisiä tukia laskea ja ynnätä yhteen...

Äitiyspakkausta en siis ottanut ja nyt meinaan lähtee katsomaan vauvalle pikkuista toppapukua alennusmyynneistä. Ystävältä saan ainakin yhden lainaan jos tarvitsen, mutta jos nyt alesta löytyisi joku ihana niin...

Sitten ostan tällekkin ihka omat kotiintulo vaatteet (podyn ja potkarit) Täällä meillä ainakin KappAhl:issa on ihania, molemmille sattuvia vaatteita!!!

Muuta en meinannut hankkiakkaan etukäteen... no vaippoja ja sensellaista tietty, mutta vaatetta ja nuo tärkeimmät isommat jutut löytyy jo ennestään.

Käytiin tuossa pienellä iltalenkillä poikien kanssa. Ehkä kilometrin verran käveltiin, ihan vaan tuon lähikorttelin ympäri ja kyllä täytyy sanoa, että kunto on todella huono!! Tai ehkä vika ei kunnossa ole, vaan siis mahaa alkaa ahdistaa tosi nopeesti. Vaikka miten hissukseen koitin lyllertää, alkoi heti vessattaa ja sitten kotiin päästyä ala mahaa juimi taas. Ei siis mitään pahaa kipua, mutta sellaista, ettei viitsi lenkille kyllä lähtee... sen verran tukalaksi olon tekee. Ihan kun tuo vauva päällä punkisi kävellessä... outoa...

Mutta nyt sohvan kulmalle telkkua vielä tiiraamaan...

t. K@tju

Vierailija
34/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sitten vielä siulle tulla kertoilemaan miten meillä :)

Eli siirrettiin juuri reilu kk sitten kuopus jatkettavaan (ikää hänellä silloin 1v1kk) Todella menevä mies ja hän kanssa pyörii sängyssä!!!

Hyvin sujui siirto. Jäi ihan samalla lailla kun pinnkiseen... vein ja läksin huoneesta pois. Ja siellä on kestänyt hyvin, aamulla saattaa tulla odottelemaan ja huhuilemaan oventaa. (Kun ei yllä vielä ovenkahvaan itse)

Itseasiassa unenlaatu hänellä parani! Mahtuu nyt paremmin mylläämään ja pyörimään unissaan kopsimatta päätä pinnoihin.

Esikoinen oli vähän vanhempi, kun hänet siirrettiin jatkettavaan. Oli silloin 1v5kk ja aivan yhtä hyvin meni hänenkin siirto.

Rohkeasti vaan kokeilemaan :) Itse en ikinä varsinkaan kuopuksen kohdalla olisi uskonut että se siirto sujuu näin helposti!!!

t. K@tju