Maalismasut tiistaina
Kommentit (34)
Huonosti ovat viime yöt menneet mullakin.Aivan ankaria suonenvetoja, ihmeellisiä unia ja hapenpuutetta.Liekö vauva jo niin iso,että painaa jo keuhkoihinkin, vaiko vain tunne sellainen.
Eilen kävin vauvanvaateostoksilla ja löysin jopa yhden bodyn joka mahdollisesti menee kummallekin.On jotenkin niin ärsyttävää tässä vaiheessa, kun ei tiedä kumpi tulee, kun kaikki vauvanvaatteet ovat joko tytölle tai pojalle.Hyvin hintsusti on molemmille sopivia.Ja uusi turvakaukalokin on hankittuna :)
Täytyis alkaa siivoon ja tekeen illaksi jotain hyvää salaattia kun ystäviäni tulee meille saunoon.Nyt olis hyvä aika, kun lapsetkin ovat tarhassa.Mutta taidanpa siltikin kellahtaa hetkeksi vielä unten maille.
Lopetan jotta ehdin kaikki hommat.Hyvää tiistaita!
uupu rvv 32+3
Jouhi: ihanaa kun olet päässyt välillä kotiin lepäämään. Muista nyt ottaa rauhallisesti, niin saat olla kotona pidempään.
Mun äitiysrahapäätös tulee helmikuun puolella, kun tän kuun lopulla vien vasta noi palkkatodistukset.
Mulla tiedossa hulinapäivä. Siivooja tulee, joten lelut ym pitää raivata pois tieltä (ja kumartelu on pari päivää ollut ihan tuskaa). Tyttö pitää viedä lääkäriin ja vielä pitäis ehtiä pojan treeneihin. Hui kamalaa.
( . ) Odottelen soittoa Kättäriltä, koska pääsen sinne tarkistettavaksi. Selvästi kyllä huomaa, miten Hipulla on pää alhaalla, supistelee herkemmin ja alavatsaa särkee. Toivottavasti toi selkäkipu ymmärtäis väistyä, kun on näitä uusia vaivoja, plääh. Ihan kun masennus nostaisi päätään.
Moikkelis taas.
-m- ja Hippu rv 31+6
minä olen täällä jo odotellut ;).
Poika heräs seitsemältä, eikä enää suostunut nukkumaan, kiva päivä tulossa.
Tosiaan tämä kuumuus on jotain järkyttävää, mä kuulun ihmisiin, joita aina paleltaa, mutta nyt; yöllä hikoan kuin pieni sika, nukkuminen on tukalaa kun kokoajan on kamalan kuuma, ei voi kuvitellakkaan pitävänsä paljon vaatetta päällä kotona.
Eilen meni päivä jotenkin nopeasti. Käytiin kaupassa ja kävelyllä syötiin ja mentiin poijan kanssa päikkäreille, sitten leikittiin, mä tein ruokaa ja mies tuli kotiin (yleensä tuntuu, että eikö se jo tuu), syötiin, oltiin vaan ja mä pyöräyti vielä koneellisen pyykkiä.. Joten en todellakaan tehnyt mitään ihmeellistä. Yölla näin jotain vauvaunia, en vain muista ollenkaan mitä.
Tänään lähdetään uimaan, jos vain mummo jaksaa töiden jälkeen lähteä, ihanaa, paikat onkin niin jumissa!
Jouhi on päässyt kotiin, hieno juttu! Yritähän malttaa levätä siellä kotonakin.
Zeldatar vieläkö olo on ok, eihän ole enää " lurahdellut" , soittelitko neuvolaan, mitä mieltä siellä olivat??
möhkis ja tiitiäinen 29+4
Pikaisesti kuulumiset..
Olen käynyt lukemassa pinot mutta nyt on ollut niiiiiin pitkiä pinoja etten ole niitä ehtinyt kovin tarkkaan lukea!
Möhkis: Lapsen kanssa voi mennä neuvolaan ihan hyvin.. Mulla oli viime viikolla omat 4v ja 2v lapset mukana, pienempi oli mukana kun kävin vessassa pissalla ja siinäpä ne kuunteli vieressä vauvan sydänääniä ja leikkivät leluilla kun juteltiin terkan kans. Onhan se semmosta sähläystä kun vilkkaat lapset mutta kuuluu asiaan ja varaat vain kärsivällisyyttä ja aikaa :) Lääkärineuvolaan ei suositella lasta mukaan jos tekevät sisätutkimuksen kun se voi lapsen silmiin olla tosi outo juttu..ymmärrätte varmaan ;)
Jouhi: Kiva kun olet vielä yhtenä kappaleena, lepäile!
Duppis: Ihana poika :) Kiva että teillä menee hyvin, kyllä se tästä :) Jännä ajatella että itselläkin todella noin valmis pienokainen tuolla masussa!
Olikohan mulla muuta, aina mielessä kaikkea kun lukee pinoja mutta nyt on hiukan kiirus en ehdi enempiä mutta palailen :)!
Omassa navassa ei uutta, masukki on miten päin sattuu vielä! Supistelee sillain pikkuisen, sievästi välillä :)
Sinna 31+4
JOUHI;
Ehdittiin sua jo kaipaillakin :) ihana kuulla että oot päässy kotiin, voittaa ainakin 150% sairaala-olot..ai nou tät. Muistat nyt vaan levätä ihan oikeesti - aikuisten oikeesti!
ZELDATAR;
:D tuutko leikkiin mun koirien kans myös gasellia..kun tää ronsu ei enää pääse niin kovaa kun koirat tahtois.
MASULI;
Säkö sanoit että masennus iskee? eieiei..nyt sille pirulle ei anneta valtaa ollenkaan! Muista syödä hyvin - vitskut kans!, ja levätä paljon, keksi jotain kivaa tekemistä..kyllä se siitä. Älä anna pikkusormea..se ei tyydy käteen vaan vie sut kokonaan!
Mun äippärahapäätös tulee vast sit joskus..vein kaikki mahdolliset paprut toimistolle ja sieltä ne kiers palkanlaskijan kautta ja lähti joskus..kuulema tammikuussa vasta postittavat..kun ei oo kuulema kiire. :( Tottakai mä olisin tahtonu sen nyt heti välittömästi..
( . ) tänää olis neuvola klo12-13, tunnin aika kun käsitellään niitä " valmennuksessa" käytäviä asioita, kun me ei sellasee valmennuksee päästä..kun ei sitä ole.
Mä nukuin taas oikein hyvin, potkuja satelee ylämasulle..joten Puksu on varmaan taas nuppi alaspäin, toivottavasti se pysyiskin ni mun hyvä olokin pysyis. Kauhee meno päällä nytkin.
Uuh, söin äsken puuroa ja leipäviipaleen ja nyt on ihan ähky..toivottavasti ei näy kauheesti nlan vaa' assa..se on sitte inha peli..hyi.
Aamuyöstä kun kävin vessassa, tajusin ettei taas muistanu eilen juoda tarpeeks. Ihmettelinkin kun ei yöllä tarvinu käydä vessassa, aamulla sitte kömmin sinne ja totesin että onkin niin tumman kellasta ja punertavaa (hyvä etten säikähtäny) että täytyy varmaan juoda tänään paremmin..miten mä VOIN unohtaa juoda?? Ehkä sillä eilisellä pussillisella jäisiä mansikoita on jotain osuutta tähän..toiset syö jääpaloja, mä jäisiä mansikoita :)
Nyt kahville ja juomaan sitä vettä..jos vaik postikin olis tullu
Tappert ja Puksutti 31+2
Minähän nukuin ihan super hyvin. Kyllä oma sänky on aina oma sänky. Ja miehen vieressä sain köllötellä ja koira lattialla vieressä, aah, mikäs sen ihanempaa! Tyyny ei tippunu kertaakaan, toisin kuin sairaalassa joka kerta kun vähäkin liikahti niin tyyny mäsähti lattiaan :/ Aamulla ei tullu kukaan herättämään laittamalla kirkkaimpia valoja päälle. Sain nukkuu yli seittemään ja kukaan ei synnyttäny! Ihanata!
Ei oo kertaakaan supistanu, onneks! (vielä) Kyllä minä muistan ottaa rauhallisesti ja jos supistelee niin menen täällä kotona täydelliseen vuodelepoon. Jos ei supistele niin sitten uskallan jotain touhutakin :)
Vauvan pää on minulla todella alhaalla niin sen takia pitäisi muistaa maata mahdollisimman paljon. Makuullaan se paine kohdunsuulla helpottaa ja ei näin lyhennä sitä kanavaa ja aukase suuta. Mietin vaan että miksi se vauva on jo nyt niin synnytys asennossa, siis laskeutunut niin alas. Ihan alhaalla ja kiinni tuolla alhaalla. Joka lääkäri ultratessaan alakautta toteaa että vauvan pää on todella alhaalla.
Nyt ajattelin vähä käydä ulkona kävelemässä. En oo käyny melkein kahteen viikkoon ulkona, mitä nyt eilen kun autolle kävelin ja autolta sisälle. Nyt jos kävis siskon luona kylässä tuossa 200m päässä!
Vointeja kaikille!
Jouhi 28+3
Möhköfantti84: Soitin neuvolaan ja sanoi, että kuulostella miltä olo tuntuu. Epäili sen lorahduksen olevan valkovuotoa mutta sanoi, että voidaan odotella hyvin viikko kun minun olokin on ok.
Tappert: Aivan, että sielläkin olisi koiria ulkoilutettavaksi :) Taidan nyt kumminkin selvitä näistä omista karvakuonoista.. gasellin askelin :O Kyllä tämä totta puhuen on muuta kuin gasellin menoa, hitaasti mutta varmasti on nykyään koiralenkkien motto. Supisteleekin välillä niin napakasti, että ihan on pysähdyttävä jotta rauhoittuu.
Uupu: Minäkään en ole ostanut vauvalle vaatetta, tosin Lindexin alesta löysin yhden pitkähihaisen bodyn mikä käy sekä tytölle että pojalle. Muuten ovat tosiaan selvästi tyttö- tai poikavaatteita. Ajattelin, että menen ostoksille sitten kun vauva on syntynyt. Alkuun pärjää loistavasti äitiyspakkauksen vaatteilla. Minulla on tallessa kahdesta edellisestäkin pakkauksesta vaatteita, nuorimmalta melkein kaikki joten hyvin pärjätään.
Olen pessyt ja silittänyt vauvanvaatteet jo lipaston laatikkoon odottamaan, yhdet petivaatteetkin pesin mutta muut saavat vielä odottaa. Pinnasänky odottaa kasaamista tuossa makkarin nurkassa, siihen on kaikki muut paitsi patja valmiina. Ostan uuden patjan kun tuo entinen on aika kamala.
Vaunuja odottelen kovasti ystävältäni, olisi mukavaa pestä ne valmiiksi odottelemaan. Saan kuomurattaat millaiset halusinkin ja hommasin niihin kovan kantokopan.
Esikoinen ei nukkunut ikinä vaunuissa. Ihmiset katsoi kauhuissaan kun se vaan huusi ja minä työnsin... Oli pakko lähteä sen verran päivällä vaunukävelylle, että sai koirat pissatettua. Hän ei koskaan oppinut vaunuihin.
Nuorimmainen taas nukkuin talvellakin (syntyi tammikuussa) 4 tunnin unia vaunuissa ja nukahti yleensä jo siinä vaiheessa kun puin päälle. Sellaisen vauvan kanssa oli helppo lähteä vaunuilla liikenteeseen.
Nyt ostin valmiiksi kantoliinan, pitäisi opetella vielä ennen vauva syntymää joku helppo sidonta vaikka nuken kanssa niin osaa sitten käyttää. Tosin tämä vatsa on vähän tiellä :)
Pitänee lähteä syömään, niinhän tuo vatsa kurnii.
Zeldatar
Ekaa kertaa rehellisesti jännitän.Tämä nuorin on aika haastava tapaus.Yöt vasta alkaneet sujua,eikä aina vieläkään.
Ja kovin vaatii jo nyt huomiomme.Tekee kaikki pahat jos hetkisen olen huomioimatta(kuten esm tässä koneella istun)
Mutta uskon että kaikki sujuu hyvin ja aikaa ja hermoja paljon peliin niin kaikilla on mukavaa.Kovin odotan jo vauvan syntymää!
Nuorempana oma aika oli kovin tärkeää,omat menot ja jutut.Nyt osaan niistä luopua lasten vuoksi tarvittaessa.Vaikka sitten nautin täysillä kun esm ostoksille tai kampaajalle pääsen ilman lapsia.Aikansa kutakin.Lapset on pieniä vaan hetken.Liian pienen hetken=/
Duppiksella komea pieni mies!!!!!
Jouhille rauhallisia hetkiä kotona!!
Nyt tällä erää ei muuta!
L ja napa rv 29 jotain ja lapsokaiset
Ihmeen hyvin sain yön nukuttua... Mitä nyt kerran heräsin veskiin ja yhden kerran siihen kun oli ihan taivaallisen kuuma, meinasin avata jo ikkunankin! :) Miestä kuitenkin vissiin paleli, joten en raaskinut. Ihmeellisiä lämpöaaltoja tulee. Onkohan se tällaista kun on vaihdevuodet?! Esikoista odottaessa tuli ihan mielettömiä kuumia aaltoja. En koko talvena tarvinnut lapasia ja sukkiakin pidin todella harvoin (vain jos kävimme kyläilemässä)... Nyt ei ihan sellaista ole ollut, mutta kuitenkin! :)
Olen myös huomannut, etten voi pitää kaulaliinaa, huivia tai korkeakauluksista paitaa. Ne ahdistaa ihan mielettömästi!! Tuntuu että kuristun ja en saa happea... Onko kukaan huomannut samaa???
Omaan masuun ei mitään ihmeempiä... Nyt on alkanut supistella ja paineen tuntu senkun vaan lisääntyy ja alaselkäkipu senkun yltyy! ! Toivottavasti pysyn yhtenä kappaleena sinne maaliskuulle. Eilen kaupassa käydessä kävely ihan järkyttävän pahalle. Kotiin tullessa istahdin sohvalle. En kauaa istuma-asennossa viihtynyt. Painoi niin kovaa tuonne alapäähän. Loppuilta menikin sitten löhötessä.... En pystynty poikaakaaneilen nostelemaan, kun kipu oli niin sietämätön. Vatsa tuntuu jotenkin ihmeellisen aralle?! Mikä lie on homman nimi.
Tänään olisi eka kerhopäivä joululoman jälkeen. Kiva taas mennä pitkästä aikaa! Saapi nähdä miten pystyn sinne kävelemään ja rattaiden kanssa raahautua sinne isolle mäelle, missä kerho sijaitsee?! :/
Zeldatar: Mulla on vähän sama juttu tuon rouskuttelun suhteen... Tosin mun intohimoni ei ole jääpalat, vaan kuivat makaroonit. Mä en rouskuttele niitä sen maun takia, vaan juuri sen rouskuttelun. Ihmeellisiä mielitekoja!! Noi makaroonitkin ovat niin huipputerveellisiä, vettä ja jauhoja. Lisäksi kun ne ovat niin kuitupitoisia. HEH!! :) Pitäisi varmaan siirtyä noihin jääpaloihin... Niissä kun ei ole kuin vettä. Kävimme muuten viimeviikolla syömässä ihan ravintolassa ja täytyy kyllä myöntää, et jääpalat hävisi aika sukkelaan tuolat vesikannusta...
Jouhi: Todella kiva et pääsit kotiin!! Me olimme sairaalassa viikon esikon synnyttyä (minä 2 päivää ennen esikon syntymää päänsärkyjen takia ja esikko joutui syntymänsä jälkeen lastenosastolle antiboottikuuriin infektion takia)ja olin niiiiin kypsä... Nyt vaan muistat levätä, niin saat olla kotona loppuun asti!! :)
Oli mulla vielä jotain muutakin, mutta en muista. Lahopää kun olen... Tulen sitten kirjoittelemaan, kun muistuu mieleen.
Hanna
Mulla kanssa esikoinen laskeutui tosi aikaisin ja musta tuntui, että kävely ja kyykistelyt laski vauvaa lisää ja aukoi paikkoja, joten otahan rauhallisesti sen kävelyn kanssa (ainakaan kuntolenkille ei kannta lähteä :)).
27+ kävin neuvolassa ja kätilö sanoi että pää tiukasti lantiossa ja ultrassakin siltä näytti, joten saa nähdä miten vauhdilla tämä tykkää tunne kanavaan laskeutua, viimeiset viikot varmaan tukka näkyy ;)
Miten mulla aina puuttuu sanoista kirjaimia!
Äitiyspäiväraha päätöstä ei ole tullut, kun kelalla hävittivät mun hakemuksesta viimeisen sivun, niin jouduin täyttelemään laput uudestaan ja viemään nyt alkuvuodesta.
Veli piipahti yllättäin kylässä ja päivällä lähdetään uimaan, tästähän tulikin kiva päivä!
t: lukihäiriöinen palstaterroristi
Tervehdys vaan kaikille! Kävin kurkkaamassa Dubblixen pojan kuvia ja kyllä oli komea poika! Piti laittaa miehellekin sähköpostiin se osoite, että käy kurkkaamassa, oon nääs seuraillut täältä teidän tilannetta ja pitänyt miestäkin ajantasalla =).
Kävin äsken ostoksilla, menin olevinaan ale-ostoksille, mutta ei täältä mitään ostettavaa pojalle alesta löytynyt, normaalihintaisia kylläkin. Mutta tulipahan hankittua. Useammat housut, sukkia, yökkäri ja yksi body. Pitää vähän aikaa vielä malttaa, niin alkaa löytyä enemmän kevätväreissä, tosi ankeita olivat taas sävyiltään. Kaupoilta lähtiessä vielä yksi krishna-munkki kauppasi (työnsi siis pojalle vaunuihin...) hedelmäsekoituspusseja yms. ostin sitten yhden pussukan, kun tuntui pojalla olevan niin kova tarve myydä. Joku siinä tyypissä jäi vähän vaivaamaan, kävi jotenkin vähän sääliksi, oli niin epätoivoisen oloinen... Toivottavasti tulkitsin vaan väärin ja hän oli vaan niin " valaistuneessa tilassa" tai jotain...
No. poitsu on päikkäreillä ja sinne kurvaan viereen kohta minäkin. Äsken tuli keittiötä siistiessä sellainen suppari, että oksat pois. Onneksi ei tullut kuin yksi, mutta tuntui ihan hurjalta, väläyskenomaisesti muistui mieleen miltä siellä synnytyksen helpoimmassa päässä välillä tuntui.
Onko muille saapunut pahoinvointi takaisin? Minulle tulee nykyään aina syönnin jälkeen ihan yrjö-olo ja iltaisin saa taas pidätellä pahoinvointia. Ei ole vielä tarvinnut käydä halailemassa pönttöä, mutta ei paljon taas puutu.
Minä sain muuten eilen sen äitiyspäiväraha-päätöksen, vein sen postiin vuoden alussa ja nyt jo tuli =). Ihan tosi tyytyväinen olen, saan siis saman kuin esikolta + indeksikorotus ja lähettivät vielä erillisessä kirjekuoressa kotiin hakemuslapun palautuskuorineen, jolla anotaan sitä hoitolisää tms. esikoisesta, joka on kotihoidossa. Kerrankin kiitosta kelalle täältäpäin!
Ei muuta kuin hyvät päivänjatkot kaikille, nyt täytyy kiitää pojan viereen, että kerkee edes vartin levätä!
Nyt tää kursii vatsansa kasaan tukivyöllä ja lähtee asioille. Pelkkää istumista tiedossa monta tuntia. Loukkantuiskohan toi poitsu jos tänään jättäis sen treenit väliin, huono äiti :(((
Hanna_N meillä taitaa olla samat ongelmat (ja parilla muullakin). Mulla kumartelu saa alavatsan tosi kipeeks ja kauppareissut ja kävelyt on ihan tuskaa. Aamulla meinas itku päästä, kun tytön saappaita puin päälle. En muista aikaisemmista raskauksista tällasta vaivaa. Taitaa mullakin toi Hippu olla tosi alhaalla, soittaisvat nyt sieltä Kättäriltä niin saisin mielenrauhan.
T: yritän olla ajattelematta koko masennusta, ei vaan oo helppoo, kun mihinkään ei enää pysty.
-m-
Taas tulin tänne käväsemään olen kyllä joka päivä käynyt täällä lukemassa uusimmat jutut.Dubbiksella on aivan ihana pikku prinssi.
Täällä tuntuu olevan muitakin joilla tuo kuumuus kiusaa,minäkin joka
aina palelen ja olen kotonakin villasukat jalassa niin mieluiten viuhahtelisin
ilman vaatteita.Viime yö meni valvoen paha-olo vaivaa lähes päivittäin ja päänsärystä on tullut oikea riesa,onneksi olen sairaslomalla niin helpottaa vähän kun saa ottaa rauhallisemmmin.No tulihan taas valitettua.......
Niin ja mukava kuulla että jouhi on vielä yhdessä koossa ja KOTONA se on se paras paikka.
zappe+isomasu 32+2
hrr..painoa +490/vko, kohta jo +15kg todella kammottavaa! Ahdistavaa!
Turvotusta +/-, kehottivat ottamaan sormukset kaulaan riippumaan varmuuden vuoks :(
Paineet 126/64
U-Prot +/- niiku viimeksikin.
Hb 118
Sf Huikeet 33,5cm
Syke 135
Liike ++
Tarjontaa yritettiin selvittää..lienee poikittain :) pää mun vasenta kylkeä vasten..kääntys jo.
Nyt koiran kans käpyttelee ja sit takas
Tappi
Jouhi: Voi kuinka mukavaa, että olet päässyt kotiin ja tilanne rauhoittunut. Kyllä mua niin jurppi olla siellä sairaalassa, että tiedän kuinka mainio tunne on päästä kotiin.
Meille soitettiin tossa vähän aikaa sitten ja tarjottiin isompaa kämppää. Suostuttiin ihan heti. Alkaa meinaan nyt kun tuo poikakin tuli, niin käydä ahtaaksi tämä meidän kolmio :)
Poika siirrettiin tänään rauhallisempaan huoneeseen, nyt kun on jo sylittelyvaiheessa, niin saadaan olla ilman ovenramppauksia yhdessä :)
Nyt pitää mennä esikon kanssa keskustelemaan siitä, että muutetaan... Toivottavasti ottaa hyvin sen.
-Duppis ja lapsukaiset (ja mieskin tietty)
Just raahauduin kotiin sieltä kerhosta. Poika on päiviksillä, joten kerkeän muutaman sanasen taas tänne rustailla!!
Oli todellista tuskaa kävellä toi matka. Kerhoon ei ole matkaa kuin ehkä kilometrin verran... Sinne päin mentäessä ei ollut mitään ongelmaa, mutta poistulomatka. HUH!! Meinasi taas ihan itku päästä... Mun mahaa niin kuin jotenkin ihmeellisesti korventaa. Ei mua närästä, mutta sitä polttelee (eniten tuonne oikealle puolelle ja alas)!! Ihmeellistä!! Mitäköhän hittoa tää oikeen on?! Vaatteiden vaihtokin oli ihan todella kivuliasta... Pitäisi varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä hieman asiasta...
Odottakaapas hetko pieni... Pitää käydä pitkälleen, kun istuminen sattuu!! Pieni hetki. No niin... jatketaan!
Kelan päätöksestä: Sain eilen sieltä päätöksen. Sain esikoiselta minimiäitiyspäivä ja vanhempainrahaa. Nyt saan äitiyspäivärahaa ensimmäiseltä 56 arkipäivältä hiukan enemmän. Mutta sitten loppuajan saankin vielä minimiäkin huonommin, sillä mun tulot vuonna 2005 ovat olleet niin onnettoman pienet... Toki voin siihen lisäksi hakea vielä kodinhoidontukea ja hoitolisää esikoisesta... Eipä näillä tuilla kauheasti juhlita!! :/ Mälsää!!
Hanna
Jouhi: Onpa mukavaa, että olet päässyt kotiin, ja edelleen yhtenä kappaleena, nyt stten vaan ihan hissun kissun...
Duppis: Ihania kuvia, onpa se teidän pikkuinen suloinen ja tosiaankin pieni. Ja ihanaa että olet viimein toipunut niin, että pääset sinne sairaalaan:)
Tappi: Soita vaan neuvolaan ihan niin paljon kun haluat, sitähän varten ne ihmiset siellä on. Ja kyllä sitä on huolissaan vaikka on jo neljäs lapsi tulossa, ehkä vähän eri asioista kuin esikoisen kanssa, mutta kai me äidit ollaan sellaisia, että aina joku huolestuttaa.
Me käytiin nyt sitten eilen viimein ostamassa vaunut, käytettynä kaverilta, tummansiniset Brio kombit, ja hyvältä näytti ja tuntui, ja saatiin sitten vielä sitterikin kaupanpäälle.
Kaks päivää olen taas ollu töissä, muuten oon jaksanu ihan hyvin, mut supistellu on vähän enemmän nyt taas tänään ja eilen. Viime viikolla sanoin, ett vielä 4 viikkoa töitä ennen äitiyslomaa, ja nyt sit on enää vähän yli kolme, tuntuu kuulkaas paljon vähemmältä. Nii ja kaikissa aiemmissa raskauksissa oon ollu näillä viikoilla jo sairaslomalla, ett sikälikin ihan kummallista.
Kohta pitäis lähteä joulutauon jälkeen eestin kieltä opiskelemaan, ajattelin niin pitkään käydä kuin suinkin jaksan, kyllähän nyt ainakin muutaman kerran vielä ehtii käymään. Mut nyt täytyy mennä tekemään vielä läksyt:) Hyvissä ajoin minä;)
Petriina rv 31+1
Kamala päivä takana ja nyt onnesta soikeana, että pääsi kotiin vihdoin ja istumaan. :)
Aamusta asti juostu ja kuopuksen asioilla ison kylän sairaalassa ja voi jukra, että noi ajomatkat on kamalia. Ihmisiä on jos jonkin sortin reikäpäätä ja mua pelottaa melkeen ajella tuolla. Pimeetäkin oli jo takas tullessa ja sitä vaan tuijottaa eteensä ja koittaa pitää oman autonsa kaistalla sekä turvavälejä ja sen sellasta. Olinkin varmasti ainoa, joka rekkojen lisäksi ajeli hiljaa motarilla. Nyt ihan rättikatki, kun vihdoin päivä ohi.
Tapilla on sellaset poikasykkeet Puksulilla, kuten meilläkin.. ;)
Mutta meilläpä on masussa ikiliikkuja. Hyvät on pojalla rytmit. Kolme tuntia hereillä, pari tuntia unta, taas kolme hereillä, pari unta ja sitä rataa. Yöt sitten nukkuu kokonaan (tai ainakaan ei sillon ole hereillä ollut, kun itse olen ollut) ja aamusella taas ylös, kun me muutkin. Herttaista. :)
Sairaalassa näin taas paljon lapsia, jotenkin eniten koskettaa ne pienet vauvat ja tulee jotenkin kamalan paha olo. Sitä vaan kovasti toivoo, että ois kaikki hyvin ja sais terveen lapsen. Mä puran tät asiaa miehelle vielä, kun kotiutuu. En muuten saa untakaan, kun on niin kamalan raskas olla niinkö henkisesti. Onneks on ihminen, jolle puhua. Ja mun paras ystäväni on myös sellai henkireikä, että näiden kahden niskaan mä kaikki rutinani kaadan. Onneks kumpikaan ei oo vielä sanonut, että nyt on mitta täys! :D
Supistellut on kovasti ja napakasti ja autossa oli vähän vaikeuksia istua ja keskittyä ajamiseen. Mulla kun on tapana tarrata kaksin käsin miehen käteen kiinni ja puristaa sitä koko sen ajan. Sidoin itseni aamulla kasaan tukivyöllä, että selkä jaksais päivän taapertelut ja istumiset ja supistelut tuntui aika hurjalta. Tuli niinkö kaksinkertanen ahtaus. :D Mutta mä oon NIIN iloinen, että supistaa. Se kun tarkoittaa sitä, että kohtu jumppaa itseään siihen tehtävään, joka kohta koittaapi meillä kaikilla. :)
Muuten täällä kaikki kait hyvin. Hurjasti teillä muillakin on noita kaikenlaisia vaivoja. On kuuma ja on kuristumisen tunnetta tai sellasta ahdistusta ja on oksentelu ja sitä samaa täälläkin. Alkaa kohta tuntua siltä, että minä olen se, jolla on kaikki vaivat ja jokaisella muulla vaan osa niistä. ;) Mutta onneks on torstaina taas kontrolli polille ja tarkastetaan toi alapää. Sitä mä tässä ootan, ko kuuta nousevaa. Päätin meinaan, että se saa sitten olla tässä rahastuksessa se viimeinen kerta, jos ei muutoksia ole tullut.
Mutta palaanpa taasen. Mukavaa illanjatkoa kaikille. :)
Ja Duppikselle onnea uuden isomman kodin johdosta! :) Me täällä vaan vaihdellaan huonekaluja paikasta toiseen, että saadaan koko 6 henkinen perhe mahtumaan tähän kolmioon. ;) Persaukisilla vähän näitä järjestelyjä..
Papu ja Hermanni 30+4
Miten olinkaan ensimmäinen vaikka täällä on näitä yöllisiä kirjoittelijoita ;)
Mulla meni viime yö todella huonoille unille. Ei ollut oikein mitenkään hyvä nukkua, paikat puutuu ja on koko ajan tukala olla. Ja kuuma. Miten ihmisellä voikin olla koko ajan kuuma! Mies palelee peiton alla ja minä hikoilen, juoksen vessassa ja jääkaapilla ja pakastimella. En ole vieläkään päässyt tuosta jääpalojen pureskelusta, syön ainakin neljä kennollista jääpaloja päivässä, välillä veden seasta rouskutellen, välillä ihan " raakana" . Ihmeellinen pakkomielle.
Lapset ovat tarhassa ja eskarissa, taidan kömpiä nukkumaan hetkeksi ennen kuin lähden koirien kanssa lenkille, gasellin askelin... hih =)
Zeldatar, puoliksi nukuksissa 31+3