Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäisillä ei omia huoneita?!

Vierailija
14.01.2024 |

Oletan, että täällä olisi joku, tai edes joku tietäisi jonkun, jonka perheessä ja kotona kaksi teini ikäistä jakavat yhteisen huoneen. Haluaisin kuulla käytännön vinkkejä miten moisen saisi toimimaan. Etenkin jos ne teinit ovat eri sukupuolta keskenään. Stressaan ihan hirveästi tätä asiaa, mutta eron vuoksi meillä on tämä ratkaisu edessä.

Eli olisiko jollakin antaa vinkkejä tai kertoa mielipiteitä? Ja kiinnostaisi myös jos joku voisi vinkata esim ig-tilejä tai jotain, jossa olisi kuvia teinien jaetusta huoneesta. 

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten teinien seksielämä järjestyy kun ei ole mitään yksityisyyttä?

Sitä ei tarvitse olla teininä.

Tämä!

- neitsyt N32

Vierailija
22/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii olla. Ei meillä ainakaan teinit koskaan vietä aikaansa olohuoneessa, joten saan olla siellä rauhassa. Ei kai sillä ole merkitystä millä nimellä huone pohjapiirroksessa on.

Mä haluan että mulla on oma makuuhuone.

Sitten porsit sen verran kuin on varaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan perheen aikuista olohuoneeseen uhrautumaan teinien takia. 

Perheen vastuullisella henkilöllä on oikeus omaan rauhaan ja oven sulkemiseen, kun sitä rauhaa tarvitsee. 

Kaksiossa teinit voivat vaikka vuorotella olohuoneessa nukkumista. Näin kumpikin saa vuorotellen oman huoneen, jos omaa huonetta ovat vailla. 

Ehdottomasti aikuinen sinne olohuoneeseen ja lapsille omat huoneet. 

Vierailija
24/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme makuuhuonetta ja teinit jakaa niistä toisen ja pienemmät lapset toisen, me vanhemmat ollaan kolmannessa. Talo on ihana ja hyvällä paikalla ja teinitkin on ihan tyytyväisiä tilanteeseen. Tuskin edes koskaan ovat molemmat samassa huoneessa yhtä aikaan muuten kuin nukkuessaan. Ei oma ikioma huone jokaiselle lapselle ole mikään ihmisoikeus. Teinien mielestä on kivaa että asutaan suht keskustassa ja kaikki on lähellä.

Kannattaa siis ehkä esittää teineille faktat ja etsiä tilanteen hyvät puolet? Halutessaan huonetta voi jakaa esimerkiksi kirjahyllyillä ja sermeillä tai kaapeilla.

Miten niin ei ole mitään yksityisyyttä Tarvittaessa teinit osaavat varmasti osaavat myös sopia keskenään siitä jos toinen haluaa

Lisään vielä, että kun vanhemmalla teinillä on poikaystävä kylässä niin nuorempi teini nukkuu yläkerran oleskelutilassa. Sama toisinpäin silloin kun nuoremmalla on esimerkiksi kaveri yökylässä.

Vierailija
25/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota teinit mukaan suunnitteluun. Miten he haluaisivat jakaa huoneen?

Joku hyvä kaluste tai seinälle käännettävä sänky antaa tilaa läksyjen tekoon ja muuhun.

Olisi hyvä, että molemmille jää  ikkunaseinää. 

Vierailija
26/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii olla. Ei meillä ainakaan teinit koskaan vietä aikaansa olohuoneessa, joten saan olla siellä rauhassa. Ei kai sillä ole merkitystä millä nimellä huone pohjapiirroksessa on.

Mä haluan että mulla on oma makuuhuone.

Mä haluan että mulla on oma omakotitalo.

Vierailija
27/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten porsit sen verran kuin on varaa...

Mä tein niin.

Vierailija
28/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

- neitsyt N32

Kyselystä selviää, että lähes puolet (45 %) vastaajista menetti neitsyytensä/poikuutensa 1517-vuotiaana. Kuitenkin noin joka seitsemäs vastaaja (14 %) oli alle 15-vuotias ensimmäisen seksikerran kohdalla. 40 prosenttia vastaajista kertoi ensimmäisen kerran koittaneen vasta täysi-ikäistymisen jälkeen.

Vierailija
29/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan että mulla on oma omakotitalo.

Osta talo.

Vierailija
30/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

- neitsyt N32

Kyselystä selviää, että lähes puolet (45 %) vastaajista menetti neitsyytensä/poikuutensa 1517-vuotiaana. Kuitenkin noin joka seitsemäs vastaaja (14 %) oli alle 15-vuotias ensimmäisen seksikerran kohdalla. 40 prosenttia vastaajista kertoi ensimmäisen kerran koittaneen vasta täysi-ikäistymisen jälkeen.

Joo kyllä minäkin parittelin jo ennen kuin täytin 32v. 

Vierailija
31/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

- neitsyt N32

Joo kyllä minäkin parittelin jo ennen kuin täytin 32v. 

Helppo!

Vierailija
32/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun täällä jo uhkaillaan huostaanotolla, jos ei teineille pysty tarjoamaan omaa huonetta, mutta samaan aikaan ollaan asumistukia leikkaamassa ja vaatimassa perheitä muuttamaan pienempiin asuntoihin.

Meillä oli tilanne se, että kahden lapsen kanssa asuttiin kaksiossa, kaikki nukkuivat samassa huoneessa. Sitten muutettiin kolmioon, kun suunniteltiin kolmatta lasta. Silloin vauva nukkui vanhempien kanssa ja isommat (tyttö ja poika) isommassa makuuhuoneessa kahdestaan. Lasten ikäero on yhteensä 5 vuotta.

Kun olin palaamassa töihin, ostettiin oma saman kokoinen (72 m2) kolmio. Tuossa on sitten asuttu siitä alkaen. Ajan myötä kaikki kolme lasta ovat asuneet samassa makuuhuoneessa, jossa ensin oli kolme jatkettavaa lastensänkyä, sitten kerrossänky isommille, sitten vanhin tyttö puoliparveen ja pojille se kerrossänky. Poikien kasvaessa kerrossängyn tilalle tukevampi parvi, jonka alla runkopatjasänky.

Koululaisille oli lastenhuoneessa yksi kapea työpöytä, olohuoneessa toinen kookkaampi ja vanhempien pienessä makuuhuoneessa kolmas. Vanhin, tyttö, sai käyttää päivät vanhempien makuuhuonetta omanaan ja keskittyä siellä lukio-opintoihinkin. Pojat sitten vaihtelevasti käyttivät muita työpöytiä. Makuuhuoneiden ovet saa lukkoon, jos haluaa omaa rauhaa. Myös keittiön pöytä oli käytettävissä ja keittiön oven saa kiinni, mutta ei lukkoon.

Näin on pärjätty ja nyt on enää yksi lapsi kotona. Olisi kyllä ollut paljon helpompaa, kun olisi voinut aina patistaa riitelevät lapset omiin huoneisiinsa, mutta sellaisia ei ole ollut tarjota. Onneksi silti näin, sillä emme halunneet liian suurta asuntovelkaa ja nyt kolmio taas riittää hyvin. Meillä olisi ollut mahdollisuus jossain vaiheessa ostaa neliö tai viisiö samasta taloyhtiöstä, mutta tosiaan siis ei katsottu enää tarpeelliseksi vaihtaa muutaman teinivuoden takia.

Vierailija
33/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko porsia  :)

Vierailija
34/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet panevat vaikka ilman kortsua vaikkeivat lasta halua ja naiset haluavat synnyttää lisää ja lisää ihmisiä valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
35/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vain yksi syy miksi meidän lapsiluku jäi yhteen. 

Vierailija
36/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuttamassa kaksioon? Jos ette niin teineille omat huoneet ja itse nukut olohuoneen nurkassa.

Kyllä aikuisellakin pitää olla oma makuuhuone. Mä en ole nukkunut olohuoneessa.

Ohis

Samaa mieltä. Vanhempien parisänky ei todellakaan mahdu mihinkään "nurkkaan" vaan veisi suuren osan olohuoneesta.

Ehkä yksinhuoltaja juuri ja juuri voisi nukkua olohuoneessa "sohvasängyssä".

Vierailija
37/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin opiskelija-asunnosta yksin omakotitaloon. Sitten on perheitä joissa 8 teiniä asuu samassa yksiössä vanhempiensa kanssa.

Vierailija
38/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta kondomin käyttö nyt ainakin.

Mitä tuolla on asian kanssa tekemistä? Pelkäätkö, että muuten teinit lisääntyvät keskenään siellä yhteismakuuhuoneessa?

Vierailija
39/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuttamassa kaksioon? Jos ette niin teineille omat huoneet ja itse nukut olohuoneen nurkassa.

Kyllä aikuisellakin pitää olla oma makuuhuone. Mä en ole nukkunut olohuoneessa.

Ohis

Samaa mieltä. Vanhempien parisänky ei todellakaan mahdu mihinkään "nurkkaan" vaan veisi suuren osan olohuoneesta.

Ehkä yksinhuoltaja juuri ja juuri voisi nukkua olohuoneessa "sohvasängyssä".

Tuskinpa teinienkään parisänky mahtuu olohuoneeseen.

Vierailija
40/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta kondomin käyttö nyt ainakin.

Mitä tuolla on asian kanssa tekemistä? Pelkäätkö, että muuten teinit lisääntyvät keskenään siellä yhteismakuuhuoneessa?

Ap ainakin taitaa lisääntyä liian tehokkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan