hauska tapa kertoa vauva uutisista isovanhemmille
Olen rv12 ja varsinkin äitini on odottanut vuosia jo meidän kertovan vauvauutisista. Haluaisin keksiä tavan jolla kertoa asia hauskasti/vihjaillen jotta yllätys olisi mahdollisimman suuri. Paras kaverini joka on raskaana ei tiedä että olen 3 viikkoa perässä tulossa hänen raskaudesta, haluan varmistaa että raskaudessamme on kaikki hyvin ennenkun yllätän hänetkin uutisella, .. ajattelin esim leipoa kakun johon pistän molempien lasketun ajan jotta hän sitten ihmettelee että mikäs tuo toinen aika on johon tokaisen että minun tietenkin :D ajattelin että kuvaisinko tämän tapahtuman ja sitten voisin vanhemmilleni lähettää tämän videon. Kertokaa ideoita miten itse tekisitte/olette tehneet
Kommentit (77)
Rv 12 maha nyt ole ekaa odottavalla vielä edes kasvanut. Ainakaan kenelläkään omalla tutulla tai itsellä. Vasta n. puolivälissä
Vierailija kirjoitti:
Paras kaverini joka on raskaana ei tiedä että olen 3 viikkoa perässä tulossa hänen raskaudesta, haluan varmistaa että raskaudessamme on kaikki hyvin ennenkun yllätän hänetkin uutisella, .. ajattelin esim leipoa kakun johon pistän molempien lasketun ajan jotta hän sitten ihmettelee että mikäs tuo toinen aika on johon tokaisen että minun tietenkin :D ajattelin että kuvaisinko tämän tapahtuman ja sitten voisin vanhemmilleni lähettää tämän videon.
Ihan hyvä idis, mutta miksi et leivo kakkua niille appivanhemmille? Ovatko he maapallon toisella puolella vai muuten vain välttelet heitä?
Miksi kaikki pitää nykyään tehdä jenkkityyliin? Ihme matkimista ja turhaa. Kauheita videoita pyörii kun ihmiset kirkuu kun päätä vietäs sun muuta.
Eiköhän se ole iloinen uutinen ihan normaali sanoillakin.. Vaikka että "hei mummi" tai näytät vain ultrakuvan. Pyydä nyt ensin kuitenkin istumaan..
Jos haluat jotenkin erikoisesti kertoa, niin anna vanhemmillesi vaikka joku lahja jossa on vauvan body/sukat tms ja lukee että mummon mussukka. Tai jotain vastaavaa! Ei nyt millään videolla tuollaista kerrotaan, vaan kasvotusten Jos mahdollista.
Ei valitettavasti tällä hetkellä ajankohtainen, mutta voisiko soveltaa...
Meidät yllätettiin, kun äitienpäiväkortissa luki kysymys:
Millä nimellä haluat itseäsi kutsuttavan ensi syksynä?
Vaihtoehdot, mummu, mummi, isoäiti, joku muu?
Meni muutama sekunti ennenkuin tajusin, mistä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideoita:
1. **Pienten tossujen yllätys:** Lahjoita isovanhemmille söpöt vauvantossut tai pienet vauvan kengät. Liitä mukaan lyhyt viesti kuten "Kasvatan jalkojani, jotta voisin pian täyttää nämä!"
2. **Ruokalautanen salaisuudella:** Kutsu isovanhemmat illalliselle ja aseta heidän lautasilleen pieni vauvanrätti tai tuttipullo. Katso heidän reaktionsa kun he huomaavat yllätyksen.
3. **Palapelipeli:** Laita palapelilaatikko, jossa on kuva vauvasi ultraäänikuvasta tai vauvatossuista. Anna heidän koota palapeli ja odota heidän reaktiotaan, kun kuva selviää.
4. **"Tulevaisuuden kirje":** Kirjoita kirje tulevaisuudesta, jossa kerrot heille, että olet raskaana. Laita kirje turvallisesti talteen ja anna heidän löytää se sattumanvaraisesti.
5. **Vauvanvaatteiden piilottaminen:** Jos tiedät vauvasi sukupuolen, voit piilottaa pienen vaatteen, kuten bodyn tai pienen mek
Onneksi oma mieheni ei ole noin pienisieluinen.
Senkus vaan kerrot. En ymmärrä yhtään näitä hassunhauskoja yllätyskakkuja ja vauvajuhlia ja nimen piilottelemista ristiäisiin saakka. Ketään muuta ei kiinnosta se teidän kersa.
Osta joku Maailma paras mummi/pappa- T-paita tai avaimenperä ja anna lahjaksi. Sitä tuleva mummi voi sitten katsella ja näyttää ystävilleen!
Ilmiselvä trollaus. Eipä silti, onhan näitä äitsyjä jotka kuvittelee että koko suku ja lähipiiri kirkuu onnesta kiemurassa jokun raskaudesta ja se pitää ilmoittaa jollain sairaalla ja typerällä tavalla. Täysjärkinen ihminen osaa puhua normaalisti, sanomalla että meille on tulossa tenava.
Järjestä ilotulitus jossa sinkoilee vaikka vaippapusseja ilmaan. Tai ota yhteyttä kymppiuutisiin, jos vaikka loppukevennyksen paikalla ilmoitat asian niin saa useempi ihminen huutaa ilosta. Yks mahis olis vuokrata lentsikka joka roikottaa perässään isoa lakanaa jossa lukee että teille tulee mukula. Pääasia että mahdollisimman moni yllättyy ja on riemusta kankeana sun raskaudesta. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Ideoita:
1. **Pienten tossujen yllätys:** Lahjoita isovanhemmille söpöt vauvantossut tai pienet vauvan kengät. Liitä mukaan lyhyt viesti kuten "Kasvatan jalkojani, jotta voisin pian täyttää nämä!"
2. **Ruokalautanen salaisuudella:** Kutsu isovanhemmat illalliselle ja aseta heidän lautasilleen pieni vauvanrätti tai tuttipullo. Katso heidän reaktionsa kun he huomaavat yllätyksen.
3. **Palapelipeli:** Laita palapelilaatikko, jossa on kuva vauvasi ultraäänikuvasta tai vauvatossuista. Anna heidän koota palapeli ja odota heidän reaktiotaan, kun kuva selviää.
4. **"Tulevaisuuden kirje":** Kirjoita kirje tulevaisuudesta, jossa kerrot heille, että olet raskaana. Laita kirje turvallisesti talteen ja anna heidän löytää se sattumanvaraisesti.
5. **Vauvanvaatteiden piilottaminen:** Jos tiedät vauvasi sukupuolen, voit piilottaa pienen vaatteen, kuten bodyn tai pienen mekon, ja pyytää isovanhempia avaamaan sen lahjana. V
Voi vit**, että olette lapsellisia!
Vierailija kirjoitti:
Minä käydessäni vanhemillani laitoin ultraäänikuvan sohvapöydälle ja odottelin milloin joku sen huomaa. Kesti siinä hetken aikaa, kunnes joku katseli, että mikäs tämä on. Itkuksihan se meni 😆
Kauhistuivatko niin kovasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä nyt ei käy ap:lle mutta me laitettiin esikoisen päälle paita jossa oli isoveli, vanhemmillani meni Ehkö muutama sekunti ennenkuin hoksasivat ja tulivat halaamaan.
onko vaikea ymmärtää että kaikki eivät ole samanlaisia ihmisiä kuin itse, jos haluaa kertoa vauvauutisesta erilailla kuin muut niin mitä te olette ap:ta tuomitsemaan.
Entä jos ne ei olisi hoksanneet koko vierailun aikana tuota juttua, ihan kiusallaan olleet sanomatta mitään? Ja todenneet sitten, että jos ei heille voi aikuisella tavalla asiaa kertoa, niin ovat mieluummin kuulematta asiasta.
Ei mulla ainakaan ole tarve tehdä kiusallaan vanhemmilleni yhtään mitään. Jos eivät olisi hoksanneet niin olisin ihan normaalisti sanonut että meille on tulossa perheenlisäystä ja siksi laitettiin esikoiselle tuo T-paita.
En yleensä ole tosiaan tapana olla töykeä tai ilkeä kenellekkään siksi en ikinä edes mieti että kiusallaan jotain tekisin. Ilmeisesti joku sitten haluaa tällaisella asialla tehdä kiusaa, vai mistä sinä tämän sait päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideoita:
5. **Vauvanvaatteiden piilottaminen:** Jos tiedät vauvasi sukupuolen, voit piilottaa pienen vaatteen, kuten bodyn tai pienen mek
mielummin lapsellinen kuin voin v***ua hokeva juntti.
Älä kerro ollenkaan. sanot vaan, että olet lihonut.
Tulee mieleen ne hauskat kotivideot, jossa sisaruksille kerrotaan uudesta vauvasta ja yksi yleensä vanhin purskahtaa kiukkuitkuun.
Kaksi kertaa tuossa tilanteessa olleena: Oma varovainen suositukseni olisi ajatella kertoessa enemmän omaa suhdetta vanhempiinsa ja sitä, että millaisen tilanteen siitä kertomisesta haluaa muistoihinsa. Omat lapset ovat jo isompia, mutta isovanhemmat haluavat edelleenkin tehdä "pyhiinvaelluksia" siihen paikkaan, jossa kuulivat uutisen ensi kertaa ja saivat sulatella sitä rauhassa. Oli ihana päivä ja kaikki oli silloin tosi hyvin.
Olen iloinen että itselle ei tullut mieleen tehdä mitään some-prankkia ja filmata sitä mahdollisimman mehevien ilmeiden toivossa. Jokainen meistä muistaa sen päivän kyllä muutenkin.
Minä käydessäni vanhemillani laitoin ultraäänikuvan sohvapöydälle ja odottelin milloin joku sen huomaa. Kesti siinä hetken aikaa, kunnes joku katseli, että mikäs tämä on. Itkuksihan se meni 😆