Taas alkaa kesälomista tappelu
Kesälomittajia ei palkata. Kolme ihmistä laittanut touveensa suht samaan aikaan. 2-3 vkoa menee päällekkäin ainakin. Minunkin pitää varmaan tuurata näitä molempia. Kesälomatkin aiheuttavat pelkkää stressiä. Katsotaan nyt miten nämä sumplitaan. Esihenkilö ainakin tökerö luonteeltaan.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Joko se nyt alkaa, vasta tammikuu menossa..
Meillä siihen "kuka pitää milloinkin"+vääntöön aletaan vasta huhtikuun loppupuolella ja lomamme saamme tietää joskus toukokuussa. Näin aina. Miten on edes mahdollista, että jo vuoden alussa saisi tietää kesälomansa..
T. Varhaiskasvatuksesta
Kaksi yleistä tapaa: On kiertävä lista, johon on etukäteen merkitty kesälomat niin, että se jolla oli viime vuonna kesäkuu, on tänä vuonna heinäkuu ja seuraavana elokuu. Toinen on se, että on kiinteä loma-aika kaikilla, jolloin koko putiikki on kiinni.
Kun luen tällaisia ketjuja niin olen erittäin onnellinen siitä, että olen ollut työtön jo pari vuotta ja eläkeikäänkään ei ole enää kuin muutama vuosi. Ei minua kukaan enää halua palkata vaikka sangen pitkä työura takana onkin.
Mä aikanaan irtisanoin itseni osin tuostakin syystä, ja siirryin tekemään vain määräaikaisuuksia. En sitten ollut töissä koko kesinä (sote, kaikki on mahdollista). Eihän se max neljän viikon loma enää sen jälkeen ole riittänyt. Nykyään keikkalainen.
Vierailija kirjoitti:
Taas-taas-taas-taas-taas-taas-taas-taas.....yksi syy lisää istua sohvalla, näitä tulee näköjään lisää joka päivä.
Siis jos käy töissä ja saman rahan kuin sohvalla, eikä saa edes kerran vuodessa kuukautta viettää lomaa samaan aikaan kuin muu perhe, niin puhutaan täysin kohtuuttomasta asiasta, joten turha ihmetellä, että sohvilla istutaan, ellei tätäkään asiaa saada muutettua.
Luuletko ihan tosissasi, että työttömät saavat yhtä paljon rahaa kuin työssä käyvät? Heh heh! Hyvin on paskamedia onnistunut aivopesemään sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... yksin eläviä sinkkuja voi onneksi hyödyntää tilanteen tasaamisessa. He kun voivat pitää lomansa ihan milloin tahansa kun ei perhettä tarvitse ajatella loman ajankohtaa määriteltäessä.
Jollekin toiselle se lapsi on maaliman tärkein asia, jollekin toiselle jokin toinen asia on maailman tärkein.
Nämä "perheellisille lomat ensin" ovat sellaisia 1800 luvun venäläisiä ajatuksia, nämä tulisi heti lopettaa ja lopettaa TÖRKEÄ SYRJIMINEN. Kaikki pitää jakaa tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti, jos haluamme säilyttää demokratian.
ps vaikka se onkin aika hanurista kun kierto on touko-kesä-heinä-elo-syys ja välillä ollaan lomilla siis toukokuusas ja välillä syyskuussa, pari kuulemma jättäytyi tämän takia työttömäksi, en tiedä olisi ainoa syy vai piste ii:n päälle
Älkää nyt tarttuko näin väsyneeseen trolliin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinkut ei tuuraa päällekkäisyyksiä, eihän heillä ole lapsia.
Koska sinkkuuteen kuuluu minäminäminä-ajattelu b
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se näin työttömänä hyvä olla koko kesä vapaalla. Voi kalastella joenrannassa ja ottaa vaikka pussikaljaa koko kesän.
ja olla perseauki ja asua kerrostalo luukussa.ja haaveilla veneistä ja autoista ja naisista.
Miksi levittelet anustasi noin innokkaasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinkut ei tuuraa päällekkäisyyksiä, eihän heillä ole lapsia.
Kärsikää vaan ihan itse porsimisistanne. Me pidetään housut jalassa niin on helppoa.
Kieltämättä olet aika pahassa puutteessa.
Huvittavinta oli, kun uutena työntekijänä piti tietenkin heinäkuu antaa "lapsellisille", vaikka omatkin lapset oliva alaluokilla koulussa.
Odotettelin sitten kauan, että kun heidän lapset kasvaa, niin olisi minun vuoro pitää lomaa heinäkuussa. Mutta ei, lapsenlapsia piti päästä akkojen katsomaan heinäkuuksi.
No eikös nyt ole joku esitys, että lomakausi alkaisi koulussa aikaisemmin. Mutta uskon kuitenkin, että eihän näille minulle loma heinäkuussa varmaan kelpaa sekään lomakaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun luen tällaisia ketjuja niin olen erittäin onnellinen siitä, että olen ollut työtön jo pari vuotta ja eläkeikäänkään ei ole enää kuin muutama vuosi. Ei minua kukaan enää halua palkata vaikka sangen pitkä työura takana onkin.
Niin minäkin luulin. Keksivät sitten, että ensin pari ysieuroiskuukautta yksitellen ja muutaman kk päästä työllistämistukipaikka, Vitsi on siinä, että yhteiskunnalle olisi tullut kaikin puolin halvemmaksi maksaa mulle vain se työmarkkinatuki, en saa minkäänlaista tt-tukea saati asumistukea. Nyt sitten loppupätkä työelämäaikaa menee ansiosidonnaisella. No, saivatpahan mun osalta siivottua tilastoja hetkeksi.
Meillä on kaikilla samaan aikaan lomat. Koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta oli, kun uutena työntekijänä piti tietenkin heinäkuu antaa "lapsellisille", vaikka omatkin lapset oliva alaluokilla koulussa.
Odotettelin sitten kauan, että kun heidän lapset kasvaa, niin olisi minun vuoro pitää lomaa heinäkuussa. Mutta ei, lapsenlapsia piti päästä akkojen katsomaan heinäkuuksi.
No eikös nyt ole joku esitys, että lomakausi alkaisi koulussa aikaisemmin. Mutta uskon kuitenkin, että eihän näille minulle loma heinäkuussa varmaan kelpaa sekään lomakaudeksi.
Ei vaan myöhemmin.
Kun muksut oli pieniä pidin aina kesä- ja heinäkuun, isovanhemmat hoitivat elokuun, kun kasvoivat, aloitin aina loman viikkoa ennen juhannusta ja palailin elokuun 10. päivän tienoilla teihin. Ei minua kiinnostanut mitä muut halusivat, minä halusin noin ja niin tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tänä vuonna syyskuun. Kun kaikkien lomat ehkä kesäkuun alussa vahvistetaan niin ehdin hyvin varaamaan lennot.
töissä varhaiskasvatuksessa
Syyskuu on oikein hyvä lomakuukausi kaikille metsästystä, kalastusta ja keräilyä harrastaville. Ja varmaan matkustaville, kun siihen aikaan voi olla halvempaa kuin ruuhkaisimpaan loma-aikaan. Eikä tarvitse tapella kenenkään kanssa.
Lisäksi, ei ole niin samperin kuuma, ei kotimaassa ainakaan ja etelästäkin suurin kuumuus rupeaa poistumaan. Toki jos ehdoin tahdoin 40 asteen helteitä haluaa, niin sitten.
Kotimaassa syksy kauneimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... yksin eläviä sinkkuja voi onneksi hyödyntää tilanteen tasaamisessa. He kun voivat pitää lomansa ihan milloin tahansa kun ei perhettä tarvitse ajatella loman ajankohtaa määriteltäessä.
Minähän pidän lomani koska lystään, perheellisistä viis. Ei minunkaan vanhemmillani ollut kesälomaa samaan aikaan kuin minulla oli koulusta lomaa. Lapsena kesällä keksi vaikka mitä tekemistä ulkona, ei siihen vanhempia tarvittu. Ja ruokaa sai hakemalla itse jääkaapista.
Ja vali, vali, vali mitä *kateutta*!!!
En ihmettele, ettei ole enemmän lapsia ja tulevaa sukupolvea yhteiskuntaa pyörittämässä...On ihmiset idiootteja😕
T. Jo aikuisten lasten äiti
Ei ala enää ikinä. On just siellä kun haluan ja niin pitkään kuin haluan. Tod.näk. pidän juhannuksesta elokuun loppuun.
-sos.alan keikkalainen
Minäkin tiedän vuosia eteenpäin kesäloman ajankohdan. Tänä vuonna se on kesäkuu, ensi vuonna heinäkuu, sitten elokuu ja taas kesäkuu jne. Meillä siis kiertävä, saman palikan sisällä olijat saavat vaihtaa jos on tarvetta lasten lomien tai oopperajuhlien vuoksi mutta kukaan ei ole minulta ainakaan tullut ikinä kysymään mitään.
Lomasuunnitelmatkin olen miettinyt jo vuosien päähän, esim. heinäkuussa -24 Islannin kiertomatka (järjestetään vain tiettyinä ajankohtina)
Keikkatyö, keikkatyö ja keikkatyö. Kuin olis yrittäjä ilman yrittäjän riskejä. Lomilla vielä kelasta täydet tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mä voin pitää loman milloin tahansa, koska ei tarvi ajatella lapsia. En edes tiedä milloin koulujen loma-ajat ovat, eikä minua edes kiinnosta pätkän vertaa! Yleensä pidän oman lomani mieluiten kesä-heinäkuussa, vähän sen mukaan milloin on tapahtumia joissa haluan käydä.
Minäkin pidän nykyään lomani milloin sattuu. Samaa tein nuorena silloin kun ei ollut perhettä. Tykkään lomailla ruuhkaisten loma-aikojen ulkopuolelle.
Edellisen kerran olin lomalla viime vuoden marraskuussa ja nyt olen tammikuun kokonaan lomalla. Syyskuun ajattelin pitää lomaa. Heinäkuun olen oikein mielelläni töissä.
Lasten ollessa pieniä oli pakko olla lomalla sesonkiaikoina. Se oli ahdistavaa, etenkin kun lomaa oli vain 6 viikkoa vuodessa.
Teen nykyään keikkatyötä ja pystyn itse päättämään milloin pidän lomaa ja kuinka pitkään lomailen.
Itse olen sinkku, ja vetoan aina siihen, että minun on pakko saada olla heinäkuu lomalla, jotta saan seuraa matkoihin ja muihin. Ne perheelliset voi hyvin olla kesäkuussa ja puolison kanssa lomailevat elokuussa, jos puoliso pystyy määrittämään itse loman. Ja aina on onnistunut ajankohta, kun on pari krokotiilinkyyneltä vuodattanut.