Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pk seudun ihmiset on jotenkin tärkeileviä?

Vierailija
14.01.2024 |

Puhetyyli ja olemus on sellainen että kaikki on jotenkin hienompaa ja kulturellimpaa. Puhutaan tavallisista arkisistakin asioista jotenkin täydellä innolla ja hienostuneesti? Miksi? Väsähdin jo viikonlopussa kuuntelemaan sitä. En kuullut yhtäkään rauhallisen leppoisaa puhujaa tai elehtijää. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille HELLsinkiläisille kusipäisyys ja osaamattomuus tulee äidinmaidossa.

Tämä pitää joiltain osin paikkansa. Helsinkiin on kasaantunut ammattitaidottomin porukka, joka ei ole muualta töitä onnistunut saamaan.

Totta, pätevimmät tekijät löytyvät kunnista ja pikkukaupungeista, joissa kilpailu työpaikoista on kovaa.

Vierailija
22/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on se etteivät hesa idiootit ymmärrä tosi kansan elosta YHTÄÄN MITÄÄN.

Vai oletko kuullut joskus hesalaisen metsä taidoista?? En usko! 

Mitkä ihmeen metsätaidot (yhdyssana, muuten)? Ei taida kuulua osaamisrepertuaariin kaupunkilaisilla yleensäkään.

Niin elikkäs tässä HYVÄ OSOITUS hesa klovnin eliitti paskasta ET MUUTA KEKSI niin pitää nipottaa!!

Kannattaa käydä MAALLA ja kokeilla OIKEITA TÖITÄ sanon että hesa paska voi jotain oppia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pikkukaupungeista Helsinkiin muuttaneilta

Valtion virastoissa on noita korruptoituneita  landepaukkuja töissä. Heitä vituttaa kun eivät pääse kontrolloimaan, omistamaan ja käskyttämään tiettyjä naisia/tiettyä naista. 

Vierailija
24/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla asuu 1 576 400 henkeä.

KVG jos et usko. Siihen määrään mahtuu aika paljon erilaista porukkaa. Rikkaita, köyhiä, nöyriä ja ylpeitä. Ihan samalla tavalla kuin missä tahansa muussakin ihmisyhteisössä. Minua hämmentää, miksi kehäkolmosen ulkopuoliset ihmiset ovat niin kärkkäitä arvostelemaan "hesalaisia". Mitä pahaa me teille ollaan tehty?

Ei me kaikki juosta piikkikoroissa tai nappaskengissä yökerhoissa. Ollaan ihan tavallisia työtä tekeviä ihmisiä.

Vierailija
25/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ap:n ja muiden kaltaistensa heikosta itsetunnosta. Siinä kaikkia jotka ovat erilaisia kuin itse, tarkastellaan sellaisen "miten toikin kuvittelee olevansa jotenkin parempi/tärkeempi ihminen" -filtterin läpi. 

Hyvä puoli on se että itsetuntoa voi aikuisenakin vahvistaa.

Vierailija
26/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa käydä MAALLA ja kokeilla OIKEITA TÖITÄ sanon että hesa paska voi jotain oppia!!"

Kyllä on varaakin hesalaisia arvostella kun itse on tuollainen kohtelias herrasmies.

Vierailija
27/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin elikkäs tässä HYVÄ OSOITUS hesa klovnin eliitti paskasta ET MUUTA KEKSI niin pitää nipottaa!!

Kannattaa käydä MAALLA ja kokeilla OIKEITA TÖITÄ sanon että hesa paska voi jotain oppia!!

Ja tuollaisia ovat muualla asuvat ihmiset. Annat hienon kuvan itsestäsi.

Vierailija
28/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet sitä niin kauan kuin muistan eli viimeiset 40 vuotta. Yleensä siis silloin kun rantautuvat ns. landelle eli johonkin toiseen kaupunkiin. Mutta eivät kaikki, vain tietty ihmistyyppi.

Vierailija
29/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla asuu 1 576 400 henkeä.

KVG jos et usko. Siihen määrään mahtuu aika paljon erilaista porukkaa. Rikkaita, köyhiä, nöyriä ja ylpeitä. Ihan samalla tavalla kuin missä tahansa muussakin ihmisyhteisössä. Minua hämmentää, miksi kehäkolmosen ulkopuoliset ihmiset ovat niin kärkkäitä arvostelemaan "hesalaisia". Mitä pahaa me teille ollaan tehty?

Ei me kaikki juosta piikkikoroissa tai nappaskengissä yökerhoissa. Ollaan ihan tavallisia työtä tekeviä ihmisiä.

No sepä. Ei jossain Tampereella ole tällaista ajattelua vaan jossain aivan piskuisissa kunnissa. Selvästi mitä heikompi itsetunto niin sitä enemmän kitistään pk-seudusta, jossa asuu melkein kolmasosa koko Suomen väestöstä.

Olen maaseudulta alunperin kotoisin, ja lähdin pois mm. ummehtuneen ilmapiirin vuoksi. Nuoret ovat todella toimettomia, eikä heillä ole elämässä muuta sisältöä kuin mopojen ja autojen rassaaminen tai kissojen ammuskelu ilmakiväärillä. Luonnosta ja luontokappaleista ei piitata tuon taivaallista. Järkyttävää porukkaa, ja tiesin jo lapsena etten kuulu sinne.

En kuvittele olevani mikään stadilainen, mutta kyllä vain elämänlaatu on mulla nykyään paljon parempi. On paljon kavereita, miellyttävä työ, hyvä aviomies ja mielenkiintoisia harrastuksia. Kotikonnuilla minua varmasti pidettäisiin helsinkiläistyneenä, joka kuvittelee olevansa muita parempi koska kävin koulut loppuun ja käyn töissä. Nautin kaupunkiasumisesta (tähän riittäisi minulle Tampere tai Turkukin) koska saan olla oma itseni, saan olla omassa rauhassa eikä ympärillä olevat ihmiset tarkkaile tekemisiäni ja tiedä elämääni paremmin kuin minä itse.

Vihatkaa aivan vapaasti, se ei minua kiinnosta tuon taivaallista. :)

Vierailija
30/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teksti.

Vierailija
31/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisilla repeää hanuri viimeistään siinä vaiheessa, kun joku ulkomaalainen turisti hehkuttaa Helsinkiä rentoja ja ystävällisenä kaupunkina.

Saksalainen, hieman tummahipiäinen, entinen työkaverini kävi Suomessa moikkaamassa minua. Hänen piti matkustaa useammalla paikkakunnalla, mutta jätti reissun puolitiehen ja vietti loppuloman Helsingissä. Sitä voi kukin pohtia, miksi näin kävi.

Vierailija
32/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääkaupunkiseudulla. Juna toi kymmeniä vuosia sitten. En ole koskaan tavannut aikaisemmin niin ystävällisiä ihmisiä kuin täällä.   Nyt on maalaisilla peiliin katsomisen paikka. 

Vierailija
33/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te vaikutatte maalaisilta, onhan siinä olemuksessa eroa. Hitaus ja tien tukkeena seisominen ärsyttää kaupunkilaisia, olet sitten missä päin maailmaa tahansa. 

Vierailija
34/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen metsätaidot (yhdyssana, muuten)? Ei taida kuulua osaamisrepertuaariin kaupunkilaisilla yleensäkään.

Harvalla maalaisellakaan kuuluu. Eihän se maaseudun risukko mitään oikeata metsää edes ole.

Vierailija
35/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te vaikutatte maalaisilta, onhan siinä olemuksessa eroa. Hitaus ja tien tukkeena seisominen ärsyttää kaupunkilaisia, olet sitten missä päin maailmaa tahansa. 

Rullaportaissa seistään vasemmalla, kaupan kassalla kaivetaan lompakko esiin laukun pohjalta vasta kun myyjä sanoo summan, seistään aivan keskellä kulkukäytävää pällistelemässä, puhutaan aivan joutavia vaikka jono seisoo takana jne. Eivät kaupunkilaiset ole varsinaisesti kiireisiä, vaan tietynlaiseen yhteispeliin ja muiden huomioimiseen tottuneita. Maalainen ei voi käsittää, miten väenpaljoudessa käyttäydytään.

Vierailija
36/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla maalaisellakaan kuuluu. Eihän se maaseudun risukko mitään oikeata metsää edes ole.

Suomalainen lande on niin vieraantunut luonnosta, ettei erota puupeltoa ja metsää toisistaan ja vielä pitäisi suurpedotkin tappaa kun pelottaa niin vietävästi.

Vierailija
37/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttien Helsinki-viha on aina yhtä viihdyttävää.

Vierailija
38/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Helsingissä nyt 37 vuotta. En koe olevani mitenkään hienompi kuin kukaan muukaan. Tämä "hesalaisten" haukkuminen on minusta vain jonkinlaista alemmuuden tunnetta, jonka syytä en ymmärrä. 

Pahimpia juuri nämä muualta muuttaneet. Aidot erittäin kohteliaita sekä muut huomioon ottavia.

Ai sellaiset MAALTA TULLEETKO on tärkeileviä?

No niin. Ap puhuu itsestään. Odottaa erikoiskohtelua kun on MAALTA. 

Vierailija
39/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Helsingissä on enemmän kunnon metsää kuin useimmilla pikkupaikkakunnilla. Ihmiset myös liikkuu niissä metsissä enemmän  kuin landen bensalenkkarit.

Vierailija
40/52 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut tiettyä elitismiä kaupunkilaisissa. Maalaiset jotenkin rehellisempiä ja aidompia. Mistähän lie johtuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi