Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle lahjaksi sähkövatkain, tytölle akkuporakone

Vierailija
14.01.2024 |

Mitä ajattelette laittaa kotoa muuttavalle nuorelle? Pölynimurin tietenkin, ehkä silitysraudankin, jos asunnossa muuten on tavanomaiset kodinkoneet.

Meneekö pakka aivan sekaisin, jos laitetaankin pojalle keittiötarvikkeita ja tytölle työkaluja? Vai onko teille nuorten vanhemmille täysin itsestään selvää, että tyttöjen ei tarvitse tehdä itse tiettyjä töitä, eikä vastaavasti poikien jotain toisia?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin omilleni niin käytetyimmät kodinkoneet oli kahvinkeitin ja imuri, työkalut vasara ja ruuvimeisseli. Sähkövatkainta ja poraa en omista vieläkään, koska en leivo ja poran saa lainaksi jos sitä joskus tarvii.

Vierailija
22/22 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka pojalle on annettu työkalupakki jo ennen omilleen muuttoa. Pitäähän niitä työkaluja osata käyttää. Jos olisi tyttö niin hänkin olisi saanut oman pakin. Monesti on pieniä huoltohommia, jotka tekee nopeasti itse kunhan on työkalut. Pölynimuri ja mikro ovat olleet ensimmäisiä hankintoja astioiden lisäksi. Niin pojista kuin vanhemmista olisi outoa olettaa, etteivät pojat laita itse ruokaa. Muuton jälkeen on osteltu tarpeiden mukaan uunivuokia, paistinpannun kansia ja erilaisia pienkoneita keittiöön. Kukaan ei ole kaivannut silitysrautaa tähän mennessä. Aika vanhanaikaista olettaa, ettei pojat tarvitse keittiötarvikkeita tai tyttö työkaluja. Nuorille tuntuu olevan selvää, etteivät tietyt kotityöt ole sukupuolesta kiinni. Meillä on aiheuttanut kovaa päivittelyä tieto, että isän ruoanlaittotaidot ovat hyvin suppeat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi