Auttakaa selvittämään ajatuksia: salarakas vai joku muu
Olen aivan umpirakastunut varattuun mieheen. Kaikki toimii hänen kanssaan. Voimme puhua mistä vaan, haaveilemme samoista asioista, yhdessä olo on luontevaa ja välillämme on käsittämätön fyysinen vetovoima. Mies puhuu eroavansa, mutta pelkään ettei hän lasten vuoksi sitä tekisikään.
Minusta on kiinnostunut myös mies, joka periaatteessa on sitä mitä haluaisin. Jakaisi samat unelmat, on älykäs, kohtelias, urheilullinen. Paperilla kaikki mitä pitäisikin. Ihan ok tyyppi, mutta ei hän saa samalla tavalla minua liekkeihin kuin salarakas. En nyt tarkoita pelkästään seksiä, vaan tämän salarakkaan kanssa puhumme aivan samaa kieltä. Kun toinen aloittaa, voi toinen lopettaa.
Mutta pelkään, että rikon vain itseni salarakkaan kanssa. Toisaalta jos lähden jonkun kakkospalkinnon matkaan, rinkonko silloin myös itseni ja lisäksi hänet?
Olen viisikymppinen ja vain tuon salarakkaan kanssa elämäni aikana tuntenut tällaisia tunteita.
Kommentit (40)
Minä tapasin nyxäni ollessani 51 v ja varattu. Nyxä oli 39 v ja myös varattu. Minun lapset olivat jo aikuisia ja hänen teinejä. Olimme 3 vuotta salasuhteessa ennen kuin erosimme molemmat ja menimme yhteen. Suhteemme alkoi 'salaman iskuna' ja alussa minä olin hyvin epäluuloinen, voiko noin nuori komistus rakastua minuun. 14 vuotta hän on kuitenkin rakkauttaan vakuuttanut ja ennen kaikkea osoittanut teoilla päivittäin.
"Ei välttämättä miehen vaan miehen vaimon päätettävissä. Monesti miehet ovat munattomia tuossa tilanteessa ja haluavat rusinat molemmista pullista. Ero tulee siinä vaiheessa kun vaimo saa tietää ja JOS vaimo haluaa erota."
Totta, mutta pitkissä liitoissa voidaan myös mennä terapiaan ja saadaan suhde paremmaksi, jos mies ei ole paatunut pettäjä. Jos mies on koko ajan ollut epäluotettava, niin vanhemmiten vaimo saa siitä tarpeekseen ja siirtää ongelmatapauksen kiertoon.
Mutta onhan sellaisiakin suhteita, joissa on rakkautta, mutta myös ongelmia, jotka johtavat pettämiseen ja joita voi ratkaista terapialla, jolloin liitto jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
"Mä tiedän. Ja toista miestä pidän ajatuksissa vain laastarina, että pääsisin eroon tarvittaessa salarakkaasta."
No niinpä. Olet varalla ja pidät toista miestä varalla. Rohkeus ei riitä sanoa miehelle, että joko vaimosi tai minä, joten tyydyt pöydältä putoaviin rippeisiin. Onko sinulla taustaa siihen, että jäät roikkumaan suhteisiin, joista ei tule mitään? Se on tässä se ongelma, ei unelmien mies, joka pettää ja jota et oikeasti tunne.
Osuit ehkä oikeaan. Ei ole rohkeutta sanoa, että pitää tehdä valinta. Ehkä mun pitää tehdä se.
On taustaa huonoissa suhteissa roikkumisesta, mutta se on johtunut siitä, että en itse ole tuntenut tarpeeksi kumppania kohtaan. Vain tää salarakas on saanut mut oikeasti tuntemaan.
Mun täytyy ottaa itseäni niskasta kiinni ja sanoa, että pidetään taukoa kunnes hän tietää mitä haluaa.
Unohda molemmat miehet. Eka on varattu, ja toinen ei aidosti edes kiinnosta sua. Et ole enää perheenperustamisiässä, mihin sulla on kiire. Kattele rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sekaantua varattuihin
Miksi ei? Kokemuksesta voin sanoa että hupia riittää sitä parisuhdedraamaa ihmetellessä kun sivusuhde paljastuu :D "voit pitää koko miehen" "öö en mäkään sitä halua, kuhan oli vähän ajanvietettä" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Kokemuksesta voin sanoa että hupia riittää sitä parisuhdedraamaa ihmetellessä kun sivusuhde paljastuu :D "voit pitää koko miehen" "öö en mäkään sitä halua, kuhan oli vähän ajanvietettä" :D
Ei se kyllä mitään hupia ole, kun lapsia on mukana, sillä lapset voivat reagoida todella vahvasti eroon. Tällaista tapausta seuranneena, mutta onneksi nyt monen vuoden jälkeen on vähän valoisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Unohda molemmat miehet. Eka on varattu, ja toinen ei aidosti edes kiinnosta sua. Et ole enää perheenperustamisiässä, mihin sulla on kiire. Kattele rauhassa.
Toinen kiinnostaa lähinnä siinä mielessä, että olis a) tekemistä ja seuraa harrastuksiin ja b) seksiä
Ja hän on ihan ok. Sanoisin että monen mielestä täys kymppi, mutta ei vaan saa mun sukkia pyörimään
Jätä molemmat siat.
Teet väärin molempia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jätä molemmat siat.
Teet väärin molempia kohtaan.
Ei taida kumpikaan olla sika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä mitään hupia ole, kun lapsia on mukana, sillä lapset voivat reagoida todella vahvasti eroon. Tällaista tapausta seuranneena, mutta onneksi nyt monen vuoden jälkeen on vähän valoisampaa.
Mitä ero niille lapsille kuuluu? Vähän pitäisi löytyä seikkailunhalua. Maailmassa tapahtuu paljon järkyttäviä asioita ihmisille ja joku vanhempien ero sattuu olemaan pikkujuttu niihin verrattuna.
Maailmassa riittää vaikka kuinka näitä sosiopaattimiehiä, jotka yrittävät pitää salaa kahta suhdetta tai jopa kahta perhettä.
Vain helposti manipuloitavissa olevat, alistuvat reppanat alkavat kakkosnaisiksi tai pysyvät ukon kanssa, jonka tietävät käyvän vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalla on nyt niin paljon aloituksia ukkomiehistä haaveilevista?
T: tuntematon
Palsta alkaa hiljentyä, kun on niin paljon teknisisä ongelmia ja ko. trollaukset keräävät kommentteja aina.
Tulet olemaan miehen 20%:nen. Vaimo on ja tulee aina olemaan 80% osuudella tämän elämässä. Äläkä ala kilpailemaan 100% paikasta. Ei. Mieti kaks kertaa miks kokee tarvitsevansa salarakasta. Just siks ettei saa nykyiseltään täyttä satasta. Enkä moralisoi salarakkaina toimivia naisia. Lähinnä kehoitan pohtimaan haluatko pysyä ikuisena 20%:na.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kiinnostaa lähinnä siinä mielessä, että olis a) tekemistä ja seuraa harrastuksiin ja b) seksiä
Ja hän on ihan ok. Sanoisin että monen mielestä täys kymppi, mutta ei vaan saa mun sukkia pyörimään
No ei kai siinä sitten mitään. Otat sen vapaan harrastus- ja seksikaveriksi, ja dumppaat jos jotain kiinnostavampaa tulee tilalle. Muista kertoa myös sille miehelle, ettet haaveile hänen kanssaan enemmästä.
Se varattu nyt puhuu tasan sitä mitä haluat kuulla. Jotkut yhteiset haaveet nyt on sitä että mies myötäilee sinun haaveita jolloin se kuulostaa että ne muka olisi yhteisiä. Erosta puhuminen nyt on yhdentekevää jaarittelua koska mies ei tule tekemään asian eteen mitään ja ero tulee vasta silloin kun vaimo lemppaa pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palsta alkaa hiljentyä, kun on niin paljon teknisisä ongelmia ja ko. trollaukset keräävät kommentteja aina.
Ainoat teemat, mitkä jäävät jäljelle kun oikea asiakeskustelu moderoidaan pois kiireen vilkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Se varattu nyt puhuu tasan sitä mitä haluat kuulla. Jotkut yhteiset haaveet nyt on sitä että mies myötäilee sinun haaveita jolloin se kuulostaa että ne muka olisi yhteisiä. Erosta puhuminen nyt on yhdentekevää jaarittelua koska mies ei tule tekemään asian eteen mitään ja ero tulee vasta silloin kun vaimo lemppaa pihalle.
Tämä. Yleensä, jos tulee kovin voimakkaasti olo, että olemme kuin luodut toisillemme, kyse on feikkaamisesta. Toinen ei kerro sinulle oikeita mielipiteitään tai haaveitaan vaan sanoo sitä, mitä arvelee sinun haluavan kuulla. Tekee tämän päästäkseen pöksyihin. Ajattelee, että ei-vakavassa suhteessa ei tarvitse olla niin faktapohjainen, pääasia että on kivaa.
Näin vaikka vannoutunut lihansyöjä voi pokkana kertoahaaveilevansa vegaaniksi ryhtymisestä (mutta vaimo kieltää) - kaverilla ei ole pienintä aikomusta ikinä perustaa yhteistä ruokataloutta, niin ihan sama, vaikka kertoisi syövänsä pieniä kiviä.
Kakkosvaihtoehtoon ei kannata tyytyä, ei se ole oikein sille miehellekään että häneen vain tyydytään kun ei saa sitä kenet haluaa. Etkä kuitenkaan olisi tyytyväinen pitkässä juoksussa kun tiedät mitä se voisi olla. Älä ole itsekäs ja vie tuolta kakkosvaihtoehdolta mahdollisuuta löytää nainen jolle hän on ykkösvaihtoehto.
Varatun kanssa homma tauolle kunnes eroaa ja jatkatte sitten jos eroaa. Hyvin suurella todennäköisyydellä ei eroa ja jos näin käy ja sinä olisit parisuhdetoiveissa ja sitoutuneena liikkellä niin satuttaisit vainnitsesi pahasti.
Eli molemmat miehet pois ja uutta rehellistä ja hyvää suhdetta etsimään.
Varatun kanssa tauolle kunnes eroaa? Entä jos eroakaan ja ap jää odottamaan liian kauan?