Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylla tuli surku uhmaikaista naperoa kaupassa, jonka aiti ei kesta ottaa vastaan lapsen uhmaa ja hammennysta vaan alkoi parkua! Lapsi kylla itki jonkin aikaa, jonkun 30 minsaa niin

Vierailija
08.01.2007 |

että kauppa raikusi. Äiti vaan piipitti lapselle ja pyysi ja rukoili lopettamaan itkun. Lapsi oli tosi hämmentyneen oloinen uhmassaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tilanne kaupassa näyttää meistä huonolta/oudolta voimmeko silti mennä toista arvostelemaan tietämättä hänestä yhtään mitään? Entäpä, jos hän onkin aivan hyvä äiti ja osaa tavallisesti käsitellä lastaan " mallikkaasti" ? Jos hänelle olikin sattunut jotain kamalaa, hän oli surullinen ja itku oli herkässä aivan muusta syystä? Ja oli miten oli, me emme sitä tiedä. Eli olemmeko sopivia häntä arvostelemaan?

Vierailija
22/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei sillä hetkellä tilanteen hallintaan itse kykene, niin eikö se ole lähimmäisen velvollisuus auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on niin poikki ettei muuta pysty kuin itkemään, on kiiruusti aika hankkia apua!!! Vaikka sitten jotain MLL:n lastenhoitajaa pariksi tunniksi.

Vierailija
24/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka tilanne kaupassa näyttää meistä huonolta/oudolta voimmeko silti mennä toista arvostelemaan tietämättä hänestä yhtään mitään? Entäpä, jos hän onkin aivan hyvä äiti ja osaa tavallisesti käsitellä lastaan " mallikkaasti" ? Jos hänelle olikin sattunut jotain kamalaa, hän oli surullinen ja itku oli herkässä aivan muusta syystä? Ja oli miten oli, me emme sitä tiedä. Eli olemmeko sopivia häntä arvostelemaan?

Vierailija
25/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut tilanteen haltuun, etkä motkottaisi täällä avlla missä et saa tehtyä tekemättömäksi. TOOPO.

Vierailija
26/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viestittää äidille että kaikki on hyvin. Minä olen ollut aina tosi kiitollinen kun lapsen karjuessa joku ventovieras tulee juttelemaan koska se on ainoa konsti millä lapsi hiljenee.

Ja mä tunnen kyllä myötätuntoa äitiä kohtaan, vaikka eihän tuo ole mikään oieka tapa selvitä uhmakohtauksesta. Olen iteskin hyvin herkkä ihminen, ja jos väsy painaa päälle (ja erityisesti kun olin raskaana ja hormonit jylläs) niin kyllä meinas monta kertaa itkut tulla paljon pienemmästäkin...

Vähän inhimillisyyttä!

Vierailija
27/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna periksi ja itki. En ainakaan itse olisi halunnut kenenkään ulkopuolisen tulevan väliin vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
28/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjumaan samalla tavalla kuin lapsi, kun ei häneen muu tehonnut... loppuipahan uhmailut kaupassa, kun näki että ei ole kivaa katsoa ja kuunnella... järkky mude oon ollut

Vierailija
29/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ainakaan itse olisi halunnut kenenkään ulkopuolisen tulevan väliin vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
30/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen aina niin täydy olla. Kyllä syyllistämällä kasvattaminen on ihan joittenkin äitien kasvatustyyli. Eli ei välttämättä ole vain masennuksesta tai muusta johtuvaa, voi hyvin olla myös huonon päivän huipennus, kaikillahan meillä on huonoja päiviä. Huonona päivänä minä karjun lapselleni.

Vierailija
31/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siis on se oikea tapa " ottaa vastaan" lapsen uhma, ap?

mä kai olen kuin mitään ei tapahtuiskaan ja torun et ei saa lyödä blaa blaa

ja sitten vaan kuin mitään ei oliskaa ja sitten taas koitan kiinnittää huomioo muualle ja taas kuin mitään ei oliskaan ja sit tarjoon ksylitolipastillin....

lapsi on melkein 1,5 vee että pahin uhma kuitenkin viel edessäpäin

Vierailija
32/35 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ei ole tulleet sellaisen äidin kasvattamiksi joka hajoaa palasiksi jos lapsi on jotain muuta kuin kiltti, ei ymmärrä miten ahdistava sellainen lapsuus voi olla ja mitä vaikutuksia sillä on lapsen tulevaisuudelle.

Vierailija
33/35 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että näin netissä halusit asian tehdä on minusta aika tylyä.

Vierailija
34/35 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen on niin tempperamenttinen herra, että oksat pois. Silittelyistä uhma vain yltyy. Parhaiten tepsii harhautus, eli viedään ajatukset vain jonnekin ihan muualle (tuskin tepsii kaupassa) tai tilanteesta poisto, sekin suuren parkumisen kera. Hih, mua naurattaa ajatuskin, että meidän uhmikselle puhuttaisiin rauhoittavasti. Onneksi tuo on tosiaan kolmonen, osaa jo ottaa huumorilla herran heittäytymiset ja mikään ei kelpaa hetket.

Vierailija:

ihmisten ihan rauhassa vaan toljottaa enkä supissut jotain äiti häpeää juttuja tai pillittänyt. Olisi koittanut silitellä lasta ja puhellut rauhoittavasti. Ei äidin parkuminen ainakaan lasta rauhoittanut ja silti olivat kaupassa, kun äiti " ei tällä kertaa anna periksi" .

Olisi tehnyt mieli mennä ja sanoa äidille, et kestä nyt hyvä nainen ja tue lastasi uhmassa!

Vierailija
35/35 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallisella äänellä ihan muita juttuja ja kiinnittämään huomion

toisaalle. Monasti vaan on niin että kun se hetki on, on äidilläkin

hermot niin tiukalla ettei osaa vetää henkeen ja laskea sataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan