Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö peitot, petarit ja tyynyt ja kuinka usein?

Vierailija
08.01.2007 |

Hassua ajatella, että jotkut eivät koskaan edes tuuleta. Siis, tapansahan tietenkin kullakin, mutta mua kyllä ällöttäis ajatus, ettei koskaan pesisi niitä. Itse pesen niin peitot, petarit kuin tyynytkin kerran tai pari vuodessa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tulee kahdestikin vuodessa niitä muitakin pestyä.

Vierailija
2/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakkasta, pistän ne ulos, muuten saunaan niin et pölypunkit kuolee, sit tamppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole moista harrastanutkaan, mutta voisin kokeilla. Pesukoneeseen varmaan... mille asteelle, millainen ohjelma, mitä pesuaineita? Entä kuivatus?

Vierailija
4/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siis neuvoksi?

Vierailija
5/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tyynyt 2 ja aikuisten 4 kertaa vuodessa. Peitot 2 kertaa vuodessa. Kahden viikon välein tuuletan, patjat imuroin siinä samalla. Petarit tuuletan kuukauden välein, kerran vuodessa pesetän kaikki joustinpatjat ja petarit höyrypesurilla.

Vierailija
6/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen tyynyt ja peitot 60 asteessa ihan normaalilla pesuohjelmalla ja kuivaan kuivausrummussa. Meillä on untuvatyynyt ja -peitot.

Vierailija
7/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kesäisin peitot ja pari kertaa vuodessa tyynyt. Kuulin jostain että uuden tyynyn paino nousee useammalla kilolla vuodessa kun se likaantuu niin hirveesti.

Petaria ei ole itse pesty. Tuuletetaan kovilla pakkasilla ja tampataan ja imuroidaan.

Tyynyliinat vaihdetaan kerran viikossa, pussilakanat kahden viikon välein. Kerran viikossa puistelu ja tuuletus siis peitoille.

Vierailija
8/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä on sitten kiva alkaa käsin repiä sitä pumpulia takaisin tasaiseksi levyksi.

Vierailija
9/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka on putsattu konetta, niin sivusta täytettävän pyykkikoneen kourussa on jotain lietejäämiä joista saattaa irrota likaa.

Vierailija
10/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peitot pari kertaa vuodessa ja tyynyt useammin, 3-4 kertaa arviolta. Lasten vuodevaatteita pesen useammin kun tuntuu että ensinnäkin ne mahtuvat helpommin pesukoneeseen (pienempiä) ja toiseksi lapsilta tulee kaikenmaailman päästöjä enemmän kuin aikuisilta =)

Petarista pesen kuoren, meidän petari on sellaista kovaa ainetta jota ei tulisi mieleen pestä.

Pesen vuodevaatteet isolla 5 kg koneella ja johon hyvin mahtuu. Tyynyt menevät jo pikku hiljaa pesemisestä ja käytöstä pilalle, mitä halvempi tyyny (tai peitto) sitä nopeammin menee pilalle. Sitten ostan uusia, eihän tyynyjä ole tarkoituskaan käyttää kymmeniä vuosia vaan ne vaihdetaan välillä uusiin.

Vierailija
11/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kuivaan tietenkin kuivausrummussa ne sitten. Joitain ikean halpistyynyjä on meiltäkin mennyt pilalle vaikka olen ne ohjeen mukaan pessyt, mutta toisaalta ajattelen että se ja sama, jos eivät kestä pesua niin sitten eivät, sitten joutavatkin pois. Mä olen lukenut tämän saman painonlisääntymisjutun tyynyistä, muistaakseni oli niin, että parin vuoden käytön jälkeen tyynyn painosta voi olla 40% (!!!) kaikkea töhnää, pölypunkkejä, niiden jämiä ja jopa sieni-tms. kasvustoa.

Suuret petarit ovat tosiaan vähän ongelmallisia, ne eivät kotikoneeseen mahdu. Meillä tämä ongelma tuli ratkaistua siten, että päädyin laittamaan paksun tuplapetarin päälle ohuemmat, tavalliset puuvillapetarit, tosin en minkään hygieniajutun takia vaan ihan sen takia, että tuplapetari osoittautui mielettömän hikiseksi ja epämiellyttäväksi, vaikka oli tosi hyvälaatuinen ja kallis ostos. ap

Vierailija
12/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet peitotkin ostan joka toinen vuosi ja kerran vuodessa käytän pesulassa. Tuuletan kyllä jos säät vain sallivat. Petarin käytän kerran vuodessa pesulassa. Toki useamminkin pesetän jos on likaantuneet.

Vierailija
13/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka on putsattu konetta, niin sivusta täytettävän pyykkikoneen kourussa on jotain lietejäämiä joista saattaa irrota likaa.

Putsaa nyt hyvä ihminen ne lietejäämät ennen sitruunahappoa.

Vierailija
14/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaikki kerralla itsepalvelupesulassa. Peitot kuitenkin aina siellä

Harmi kun ei ole pakkasia. Veisin patjat parvekkeelle.

Vierailija
15/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa vuodessa peitot tyynyt, petarin pistän ulos pakkaseen kunhan se pakkanen tulee

Vierailija
16/16 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvapeitot ei mahdu koneeseen. Käristän välillä saunassa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi