Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään psykoosia

Vierailija
13.01.2024 |

Koska äidilläni oli se ja mulla on super tylsä elämä. Sanotaan, että liika tylsyyskin voi sen laukasta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Psykoosi johtuu siitä jos aivoihin on kehittynyt psykoottisia kapseleita eri elämänvaiheissa syntyneistä vaillejääneistä, traumoista. Varsinkin varhaisessa vuorovaikutuksessa syntyneet vauriot aiheuttavat niistä. Jos sulla on ollut tavallinen, helppo elämä, niin syytä huoleen ei ole. Ja vaikka psykoosi joskus tulisikin niin se on ihan hyvin hoidettavissa. 

Vierailija
2/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pelkäät, olethan nainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet velanaiset saa psykoosin. 

Vierailija
4/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä psykoosissa kauheasti pelättävää ole mutta jälkeenpäin kyllä hävettävää. Tiedän että monet alkavat soittaa kaikkiin puhelimessa oleviin numeroihin ja kertovat aivan kauheita intiimejä juttuja. Huh. 

Vierailija
5/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Psykoosi johtuu siitä jos aivoihin on kehittynyt psykoottisia kapseleita eri elämänvaiheissa syntyneistä vaillejääneistä, traumoista. Varsinkin varhaisessa vuorovaikutuksessa syntyneet vauriot aiheuttavat niistä. Jos sulla on ollut tavallinen, helppo elämä, niin syytä huoleen ei ole. Ja vaikka psykoosi joskus tulisikin niin se on ihan hyvin hoidettavissa. 

Ei mulla ole ollut mikään helppo elämä. Päinvastoin.

Vierailija
6/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikille tule. Osa on vetänyt alkoholia reippaasti ja muuta, jos on tullut. 

Vierailija
7/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut noin 10 kertaa psykoosi. Se menee kyllä ohi ihan itsestään. Ei ole mitään ihmeellistä. Viimeisestä on jo vuosikausia. Hullujenhuone reissuhan siitä tahtoo tulla mutta sieltä löytää kivoja kavereita. m38

Vierailija
8/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika hanakasti periytyy, valitettavasti. Mutta nykyään on kyllä ihan hyviä lääkkeitä.

Vierailija
9/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika hanakasti periytyy, valitettavasti. Mutta nykyään on kyllä ihan hyviä lääkkeitä.

Niin. Olen viisikymppiseksi ilman sitä selvinnyt ja sisaret yli kuusikymppiseksi. Toivottavasti ei enää tule.

Vierailija
10/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi ei ole sama asia kuin skitsofrenia. Skitsofrenia periytyy.

Psykoosi voi tulla kenelle vaan esim. traumaattisesta tilanteesta, läheisen kuoleman aiheuttamasta järkytyksestä, pitkään valvomisesta, lääkkeistä tai alkoholista.

Kuka tahansa voi siis mennä psykoosiin kunhan vain olosuhteet on sopivat.

Vierailija
11/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi ei ole sama asia kuin skitsofrenia. Skitsofrenia periytyy.

Psykoosi voi tulla kenelle vaan esim. traumaattisesta tilanteesta, läheisen kuoleman aiheuttamasta järkytyksestä, pitkään valvomisesta, lääkkeistä tai alkoholista.

Kuka tahansa voi siis mennä psykoosiin kunhan vain olosuhteet on sopivat.

Sehän se juuri on outoa, kun äidillä oli tavallinen lapsuus ja hän oli ikänsä kotiäiti, kun ei millään työllistynyt. Oli absolutisti, kun isäkin oli absolutisti. Olivat melkein 60v naimisissa, siihen asti kun äiti kuoli. Hänellä oli tylsä elämä eikä suuria järkytyksiä. Olen aina ihmetellyt, että mikä ne psykoosit laukaisi.

Vierailija
12/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kai ihan normaalia pelätä tai ahdistua ihan mistä vaan. Tiedän ihmisen, jota ahdistaa jopa tien ylitys suojatietä pitkin.

Vierailija
13/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kai ihan normaalia pelätä tai ahdistua ihan mistä vaan. Tiedän ihmisen, jota ahdistaa jopa tien ylitys suojatietä pitkin.

Eihän tuo nyt ole niin ihmeellinen pelko jos hermostuttaa ylittää teitä vilkkailla kaduilla. 

Minäkin kammoan suojateitä ja risteyksiä, mutta se tosin johtuu siitä, että olen kerran jäänyt auton alle.

Vierailija
14/14 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää. Kyllä se sieltä tulee jos on tullakseen. Elä ennen sitä. Käy matkoilla yms. Niin mäkin tein ja sitten sairastuin skitsofreniaan. Olen tyytyväinen että elin ja nyt on mitä muistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi