Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb ei osannut laskea viisi potenssiin kolme. Miten on mahdollista, ettei aikuinen osaa peruslaskua?

Vierailija
13.01.2024 |

Kyllä leuka loksahti kun Luokan edessä-ohjelmassa Stubb ei osannut ihan peruslaskua. Osaakohan tuo kertotauluakaan.

Kommentit (407)

Vierailija
281/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-arvosanat ovat taso, johon ihminen eli äänestäjä pystyy ajattelemaan. Vaikka opiskelisi tohtoriksi, yo-tasolta ei pääse pois. Voihan vi....u. 

Vierailija
282/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko esitys Alexilta. Kertoo siitä, että aika köykäisin perustein ja eväin noihin politiikan johtohommiin voi päästä mukaan. Supliikki tärkeintä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

125

Vau, sä osasit.

Oikeasti jos joku ei osaa, on hyvin outoa. Presidenttiehdokkaalta suorastaan käsittämätöntä.

Toisaalta minusta on myös käsittämätöntä Olli Rehnin englanti. Siis miten voi presidentiksi olla tyrkyllä ihminen, jonka puheesta ei saa oikeasti mitään selvää? Ja sitten on se yksi ylioppilas, pari uskovaishihhulia ja Li Andersson. Oikeasti, Andersson on noista mielestäni selvästi fiksuin, ja olen sentään itse talousoikeistolainen.

Erinomaisesti saa selvää Rehnin englannista. 

Mitä mömmöjä sä vedät? Aivan karmeaa mongerrusta. Avaa huviksesi klippi yt:stä ja lukaise edes pari ensimmäistä kommenttia.

Vierailija
284/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka ei ole ainoa arvo maailmassa. Sen avulla on yksinkertaistettu vaikeita asioita, joihin tarvitaan laajempaa yleissivistystä. Kvartaalikapitalismi yrittää saada kaiken numeroiden muotoon. Toki arvostan matematiikkaa taloustieteessä ja tekniikassa, mutta muualla se ei aina riitä. 

Vierailija
285/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osaa poika urheilla! Sehän riittää. En tosiaankaan voi kuvitella tuon kuusi seuraavaa vuotta tönöttämässä presidenttinä! Onko tämä pahaa unta? Miten kokoomuksesta ei löytynyt parempaa ehdokasta? 

Vierailija
286/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin Stubbin ohjeella banaanilettuja iltapalaksi  perheelle. Herkullisia tuli.

Olisin voinut orkideoja pekan ohjeella hoitaa, mutta mulla ei ole huonekasveja.

Vierailija
287/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirun noloahan tuollainen osaamattomuus on, mutta niillä ehdokkailla mennään nyt, mitä on. Sitä paitsi tuskin Trump ja Bidenkaan yllätettyinä osaisivat tuohon kysymykseen vastata.

Vierailija
288/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubbin heikkoon laskutaitoon liittyvä ketju näköjään pysyy pystyssä maailman tappiin asti.

Vastaasvasti hänen koulukiusaamiseensa liittyvät ketjut katoavat yleensä heti.

Mistähän tämäkin johtuu?

Se että ketjua ei ole poistettu, liittyy Suomen yleiseen turvallisuuteen.

Lahjaton Stubb on oikeasti suorastaan vaaraksi Suomelle. Olen valmis hyväksymään presidentiksi kenet tahansa muun kuin Stubbin.

Pidän Haavistoa ja  Halla-ahoa älykköinä Stubbiin verrattuna. Haavistolla on lisäksi presidentille sopivaa kokemustakin.

Vierailija
289/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin noita potenssilaskuja on opiskeltu viimeksi? Yläasteella vai lukiossa? Sen jälkeen en ole elämässäni tarvinnut tätä tietoa kertaakaan, enkä todellakaan muista mitä potenssi tarkoittaa tai miten niitä lasketaan. T. 30v

Plus, miinus, kerto ja jakolaskut ei tuota ongelmia. Ainoat mitä opintojen jälkeen tarvinnut. Turhan tiedon olen unohtanut ja vapauttanut aivoistani tilaa muille, minulle merkityksellisille asioille. 

Vierailija
290/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, Stubbin höpöjutut on jo legenda, tämähän ei ole mikään yksittäinen nolo luiskahdus. 

Vierailija
291/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista ettei Kokoomuksesta löydy parempaa ehdokasta?

No ei todellakaan laskeminen ole sen puolueen vahvinta osaamista. Enempi soveltuvat puutarhahommiin vaikka pensasaitoja leikkaamaan ja muuta sellaista.

Unohdat nyt Elina Valtosen. Se nainen suorastaan loistaa älyä Stubbin rinnalla. DI ja kauppatieteiden maisteri. Differentiaali ja integraalilaskut hallussa.

Toisin kuin Stubidolla joka ei osaa yksinkertaista peruskoulumatematiikkaa. Nuo potenssilaskut opetetaan kai jo peruskoulun 7. luokalla.  

Vierailija
292/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Stubb myöskään tiedä, mitä eroa on 90%:lla ja 10%:lla. Sori siitä.

Vierailija
293/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb kirjoitti ihan oikeasti lyhyestä matematiikasta A:n eikä päässyt reaalista läpi. Stubb ei surkeilla papereillaan päässyt Suomessa opiskelemaan. Lähti sitten ilmeisesti papan rahoilla jenkkeihin opiskelemaan golffia umpisurkeaan yliopistoon. Kyseinen yliopisto on keskittynyt lähinnä liikuntatieteisiin tms.

Haavisto kirjoitti 5 ällää, pääsi yliopistoon, kirjoitti kirjan ja toimi kolmen lehden päätoimittajana kunnes pääsi 29 vuotiaana eduskuntaan. Haavisto on puolustanut nuoresta saakka ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja ympäristöä. Erittäin tärkeitä teemoja edelleen. Ja ilmastonmuutoksen takia ympäristökysymykset tulee nostaa kansaivälisessä politiikassakin asialistoille.

Arvaa kumpaa minä äänestän.

Haavistoa 

Vierailija
294/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin noita potenssilaskuja on opiskeltu viimeksi? Yläasteella vai lukiossa? Sen jälkeen en ole elämässäni tarvinnut tätä tietoa kertaakaan, enkä todellakaan muista mitä potenssi tarkoittaa tai miten niitä lasketaan. T. 30v

Plus, miinus, kerto ja jakolaskut ei tuota ongelmia. Ainoat mitä opintojen jälkeen tarvinnut. Turhan tiedon olen unohtanut ja vapauttanut aivoistani tilaa muille, minulle merkityksellisille asioille. 

Mä olen Stubbin kanssa samaa vuosikertaa enkä edes kirjoittanut matikkaa, koska ei ollut pakko. Ei kiinnostanut ollenkaan ja olisin jopa saattanut reputtaa, koska en jaksanut panostaa siihen yhtään. En ole myöskään myöhemmin elämässäni kovin paljon matikkaa tarvinnut.

Mutta viisi potenssiin kolme olisi kyllä tosi helppo nakki mulle. Olen todella hämmästynyt, että Stubb ei osannut sitä.

Vierailija
295/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potenssilaskuja on opetettu peruskoulun 7. luokalla. Etkö oikeasti osaa laskea 5x5x5 ?

Vierailija
296/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on melkeimpä huonompi matikassa kuin minä ja se on jo sitten tosi super huono.

Vierailija
297/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei presidentti Stubb tarvi potenssilaskua mihinkään. Ja herrajumala hänellä on varaa palkata siinä tilanteessa vaikka 125 matemaatikkoa tuekseen esikuntaansa, jos sillä osaamisalueella on kysyntää. Tuskinpa on.

Vierailija
298/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on IHAN KAUHEAA ! Pitäisikö itkeä vai nauraa ???

Aivoihin sattuu.

Miten presidenttiehdokas voi olla noin lahjaton?

Kukaan tuntemani DI ei äänestä Stubbia, ei vaan pysty.

Miksei kokoomus laittanut jotain Elina Valtosta presidenttiehdokkaaksi ? Se huippulahjakas teräsnainen olisi kyllä osannut laskea 5x5x5.

"Kykypuolueessa" ei naisia arvosteta.

Vierailija
299/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehyoja on seitsemän muuta kuin Stubb ja Haavisto.

Älkää nyt antako manipuloida ainoaa ääntänne.

Vierailija
300/407 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb on melkeimpä huonompi matikassa kuin minä ja se on jo sitten tosi super huono.

En ole edes yo ja aina kammoksunut matikkaa, mutta osaan potenssilaskun. 😯

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä