Olisiko teille ehdoton ei, jos kumppanilla ei ole omia hampaita?
Menettänyt onnettomuudessa etuhampaita. Käyttää tekohampaita. Kyseessä reilu 30-vuotias.
Kommentit (32)
Alle 55-vuotiaalla pitää olla omat hampaat tai implantit. Ei mitään irrotettavia proteeseja, se on vanhusten hommaa.
Alapeukuttakaa vaan. Saatte mun puolesta ottaa ne hampaattomat, olkaa hyvät vaan.
Tekarit 3 kymppisellä?
🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos onnettomuudessa menettänyt, se on ymmärrettävää ja hyväksyttävää. Jos hampaat on poistettu reikiintymisen tai itse aiheutetun iensairauden takia, en haluaisi pitää tällaista ihmistä edes kaverina. Hyi olkoon.
Mitä jos hammasluusto on perinnöllisesti niin surkeaa, että hampaat täynnä reikiä? Siitäkin huolimatta, että niitä hoitaa ja käy vuosittain hammaslääkärissä.
Vakavat kiilteen kehityshäiriöt ovat hyvin harvinaisia varsinkin etuhampaissa. Ongelma voisi selittyä syljen erityksen häiriönä, mutta harvoin sekään on niin vakava että se johtaisi (etu)hampaiden menetykseen.
Tietysti kaikki kariessankarit selittelevät itselleen plakki vilkkuen, miten huonot hampaat ovat perineet. Hampaan rakenteessa on melko vähän geneettistä vaihtelua.
Aina on mukavaa syyttää ongelmasta
Potilas syytti geenejään, koska ikenet vuoti kovasti verta. Meni hiljaiseksi, kun kaivoin plakkia, haisevia ruoantähteitä ja hammaskiveä tarjottimelle keon ja kysyin, miten ihmeessä on voinut periä tällaisen määrän p*skaa suuhun.
Me hammashoidon ammattilaiset olemme joskus hyvin, hyvin turhautuneita. Selittely ja suoranainen valehtelu vain lisää turhautumista. Me näemme omin silmin, käykö harja suussa vai ei. Hammashoitopelko on inhimillistä ja siinä yritämme auttaa, mutta typerää selittelyä ei tarvitse sietää. Olemme kuulleet jo kaikki mahdolliset sepustukset. Joskus harvoin tulee vastaan potilas, kenellä ongelmat johtuvat sairaudesta kuten syöpähoidoista.
itse aloitin pesemään hampaita kunnolla vasta kun täytin 16-17, mutta kun oli lohjennut etuhammas, niin siitä alkoi sitten muutkin hampaat menemään rikki. pesin ja pesen edelleen hampaat päivittäin 2kertaa vuorokaudessa, mutta silti ne ovat huonossa kunnossa. osa hampaista on katkennu puoliksi ja osa hampaista on poistettu ham.lääkärissä. eli hampaat ovat puhtaat eikä ole tulehduksia tai hengitys haise pahalta, mutta silti se vaikuttaa esim työnsaantiin ja kaikkeen muuhun elämääni, kun ei voi hymyillä kun muuten näkyy että ylähampaat melkein kaikki puuttuu edestä.
toki odotan ham.lääkärille aikaa jossa selvitetään kuinka asian kanssa edetään, viimeksi oli puhetta proteesista. sanoi että ovat hyvää laatua, eikä sitä näe mitenkään että onko se aito hammas vai proteesi joten voin huoletta hymyillä jatkossa sitten enemmän.
se on kauheeta kun on pitänyt elää monta vuotta silleen että täyty peitellä sitä että ei ole hampaita koska se näyttää kyllä vähä holmöltä... :(
Kaikki on yhteiskunnan vikaa kun hölkkäämisestä ja hampaiden harjauksesta ei saa tukia. Kannatta mennä lakkoon, ja odottaa miten yhteiskunta maksaa seuraukset. Muista myös syyttää lääkäriä siitä, että hän oli tyly ja että hän saa liikaa palkkaa. Äläkä unohda syyttää lääkäriliittoa siitä, että olet lihava ja työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
itse aloitin pesemään hampaita kunnolla vasta kun täytin 16-17, mutta kun oli lohjennut etuhammas, niin siitä alkoi sitten muutkin hampaat menemään rikki. pesin ja pesen edelleen hampaat päivittäin 2kertaa vuorokaudessa, mutta silti ne ovat huonossa kunnossa. osa hampaista on katkennu puoliksi ja osa hampaista on poistettu ham.lääkärissä. eli hampaat ovat puhtaat eikä ole tulehduksia tai hengitys haise pahalta, mutta silti se vaikuttaa esim työnsaantiin ja kaikkeen muuhun elämääni, kun ei voi hymyillä kun muuten näkyy että ylähampaat melkein kaikki puuttuu edestä.
toki odotan ham.lääkärille aikaa jossa selvitetään kuinka asian kanssa edetään, viimeksi oli puhetta proteesista. sanoi että ovat hyvää laatua, eikä sitä näe mitenkään että onko se aito hammas vai proteesi joten voin huoletta hymyillä jatkossa sitten enemmän.
se on kauheeta kun on pitänyt elää monta vuotta silleen että täyty peitellä sitä että
Mennyttä mikä mennyttä. Huonot vanhemmat sulla. Jos saat joskus lapsia niin toivottavasti opit jotain vanhempiesi virheestä. Minä viimeistelen vielä 10-vuotiaan lapseni harjauksen ja varmistan, että hän käyttää hammaslankaa joka ilta. Karkkia hän saa vain karkkipäivänä. Limsaa ei ollenkaan.
Mulla meni lapsena onnettomuudessa kaikki etuhampaat. Kärsin siitä lapsuudessani. Sitten kun hieman iäkkäämpänä päätin ottaa 2 implanttia eli 3 etuhampaan yhdistelmä, en ole katunut yhtään. Olin noin vuoden ilman etuhampaita, en välittänyt mitä muut sano. Vaurioituneiden juurien tynkien Poisto oli melko helppo.Seuraava olikin 2 ruuvin vääntö yläleukaan. Ien veistettiin auki ja rullattiin luu näkyviin.Luutasannetta viilattiin tasaisemmaksi.Porausta, sovitusta, vääntöä. Valmista tuli. Sattu sen kerran, mut not forever.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni lapsena onnettomuudessa kaikki etuhampaat. Kärsin siitä lapsuudessani. Sitten kun hieman iäkkäämpänä päätin ottaa 2 implanttia eli 3 etuhampaan yhdistelmä, en ole katunut yhtään. Olin noin vuoden ilman etuhampaita, en välittänyt mitä muut sano. Vaurioituneiden juurien tynkien Poisto oli melko helppo.Seuraava olikin 2 ruuvin vääntö yläleukaan. Ien veistettiin auki ja rullattiin luu näkyviin.Luutasannetta viilattiin tasaisemmaksi.Porausta, sovitusta, vääntöä. Valmista tuli. Sattu sen kerran, mut not forever.
Proteesia en voinut pitää. Kitalaki oli muovia ha puhe epäselvää vaikka kuinka yritti puhua. Eikä tuntunut muulta kuin iso muovilusikka suussa.jos olet suustasi herkkä et pysty pitämään siellä muovia tai mitään luonnotonta. Implantit pysyvät hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on yhteiskunnan vikaa kun hölkkäämisestä ja hampaiden harjauksesta ei saa tukia. Kannatta mennä lakkoon, ja odottaa miten yhteiskunta maksaa seuraukset. Muista myös syyttää lääkäriä siitä, että hän oli tyly ja että hän saa liikaa palkkaa. Äläkä unohda syyttää lääkäriliittoa siitä, että olet lihava ja työkyvytön.
Sä olet varmaan katkera etkä ole ikinä saanut suuhoitoaIhmiset on nyt erilaisia ja elämä vie.Toivottavasti et joudu onnettomuuteen ja menetä etuhampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteesia en voinut pitää. Kitalaki oli muovia ha puhe epäselvää vaikka kuinka yritti puhua. Eikä tuntunut muulta kuin iso muovilusikka suussa.jos olet suustasi herkkä et pysty pitämään siellä muovia tai mitään luonnotonta. Implantit pysyvät hautaan asti.
Niin. Hoitamaton implantti totta tosiaan voi viedä sut sinne hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet varmaan katkera etkä ole ikinä saanut suuhoitoaIhmiset on nyt erilaisia ja elämä vie.Toivottavasti et joudu onnettomuuteen ja menetä etuhampaita.
Olen katkera vain siitä, että minun on osallistuttava näihin maksukarkeloihin veroina ja vain siksi, että jotkut ovat saamattomia. Laiskat ja lihavat ihmiset ovat yhteiskunnalle kalliita, eikä heillä ole sen vertaa nöyryyttä että olisivat kiitollisia veroilla kustannetuista palveluista. Vakuutus korvaa onnettomuuden seuraukset ja suussani on vain yksi hammaspaikka, ja sekin johtui lohkeamasta. Kävin yksityisellä. En ole elämänkoululainen. Minä vien elämää, elämä ei vie minua.
Kiitos tästä: hyvin kirjoitettu 👍