Rintsikoiden koko 80C, Lumingerien laskurin mukaan 75E
Muut kokolaskurit: 80C. Rinnakkaiskoot 75D ja 85B
Lumingerie 75 E.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
VANITY SIZING. Ihan oikea termi tuolle ilmiölle.
Esim. Change tekee samaa. Ovat vaan kirjanneet omat kuppinsa yhtä tai kahta standardikirjainta suuremmiksi ja ympärysmitan pienemmäksi. Mikäpä epävarmaa ihmistä enemmän piristäisi, kuin se että mahdutkin koon XS paitaan, vaikka tissisi on kokoa E. Eli kuluttajien mielistelyä jotta ostaisivat jatkossakin sieltä, missä koot miellyttävät enemmän.
Ihan tutkimus asiasta: https://news.illinoisstate.edu/2021/10/vanity-sizing-and-how-it-impacts…;
Changella tämä pitää paikkansa, mutta Lumingerie myy useita erilaisia tunnettuja merkkejä, joten sen kohdalla vanity sizing ei pidä paikkaansa. Aina olen saanut sieltä sopivan kokoiset liivit. Toki olen myös tietoinen siitä millaiset mallit itselleni sopivat.
Ennen filmitähdet olivat povipommeja D-kupilla, oikein mainittiin, että huh huh näin isot on (ja ympärysmitta sen ajan hoikilla joku 70 korkeintaan). Nyt D-kuppi on pienirintainen, samoin E ja F. Ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista käyttää väärää kokoa eli sellaista jossa kuppikoko on liian pieni mutta ympärysmitta liian suuri.
Itse en pysty käyttämään mitään kokoa kaarituellisista liiveistä vaikka niitä aina yritetään väkisin myydä.
Kuka sen määrittelee muu kuin liivien käyttäjä itse mikä on sopiva koko ja sopiva ympärysmitta?
Minulla on koko 75B ja kerran kun kävin liiviliikkeessä sain kuulla miten "väärää" kokoa käytän. Yrittivät myydä ympärysmitalta liian kireitä liivejä ja hokivat miten pitää olla napakka. Sovituksen jälkeen ihoon jäi kipeät punaiset jäljet. En ostanut. Minusta nykyinen ympärysmittani on oikein sopiva, mukava yllä ja tissitkin mahtuu kuppiin oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen filmitähdet olivat povipommeja D-kupilla, oikein mainittiin, että huh huh näin isot on (ja ympärysmitta sen ajan hoikilla joku 70 korkeintaan). Nyt D-kuppi on pienirintainen, samoin E ja F. Ajat muuttuu.
Eikä mitään E-kuppeja edes ollut. Saati F, G, H, I, J....
Vierailija kirjoitti:
Onneksi muuttuvat. Suomessakin oli Anttilan kuvasto ja siinä liivikoot A (pieni), B (keskikoko), C (täyteläinen) ja D (suuri). Useammat naiset löytävät itselleen sopivan koon 15 koosta kuin 4 koosta.
Useat naisethan käyttää vääränkokoisia liivejä. Liian suurta ympärystä ja pientä kuppia. Sen voi joskus nähdä ihan vaateiden päällekin. Kannattaisi edes kerran ostaa liivit erikoisliikkeitä tai myyjän avustuksella tavaratalosta.
Nimim. entinen 80 H-I , nyt 85 D ( pienennysleikkaus)
Tungen tissini liian pieneen kuppiin, eikä se kuulu teille tai liiviliikkeelle pätkääkään. Tissini ovat isot ja kovasti haluaisitte laittaa minulle liivit, joissa ne roikkuisivat lattialla asti. Ei kiitos. Pakkaan ne rullalle liian pieniin kuppeihin siksi, että ne eivät olisi tiellä.
Kiitos ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko käydä kokeilemassa kokolaskuria. Mitta rinnan alta 83cm, mitta rinnan päältä 96 cm. Ja kappas kokoni on 75E, koko jota olen käyttänyt jo vuosia, joissain malleissa menee koko 70F ja joskus jopa 75F on paras, mutta ainakin minulle tuo laskurin koko on sopiva. Joissain malleissa jopa liian pieni. Ja nettikaupoista tilatut liivit sovitetaan kotona, joten ei ongelmaa vaikka koko olisikin väärä. Itse tilaan usein kahta eri kokoa, niin voin sitten valita sopivan, toki harvemmin löydän oikeasti hyviä liivejä.
Jos sun rinnan alta on 83cm, miten voit käyttää 70 ympärystä?
Ei ap
Vanity sizing. Siten se onnistuu. Kansainvälisen standardin mukaisella laskurilla tuon kirjoittajan oikea liivikoko on 85A. Sopiva rinnakkaiskoko olisi 80B. On ymmärrettävää, että hän mielummin valitsee kaupan, jossa hänelle kerrotaan että "oikea" koko onkin 70F.
Täällä on oikea standarditaulukko: https://liivikeskus.fi/koko-opas/
Alunperinhän tuo standardi oli silleen kätevä tapa. Että mittasit rinnanympäryksesi sentteinä ja siinä oli rinnanympärys, ja katsoit erotuksen mistä näet kuppikoon. Mutta nyt se oikeasti-85 nimetäänkin 70, jolloin ylläolevan ihmisen ostosreissua ilostuttaa tieto, että hän onkin "oikeasti" teinitytön mitoissa.
Siis tämä, mullakin oli pitkään hölmönä 85D, kunnes sain hyviä neuvoja ja selvisi, että 70H on se oikea - ja on muuten tuhannesti mukavampi ja tukevampi päällä. Ei vaan tullut mieleenkään, kun mediassa tuputetaan, että jo D on ihan valtava - mutta ei se pienillä ympärysmitoilla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia en uskalla tilata tuolta, kun koot vaikuttaa ihan utopistisilta. Mikseivät voi käyttää samaa logiikkaa kuin muut?
Niimpä. Mun pienet tissit ei todelkakaan oo 75E :'D
Joo älyttömiä noi joidenkin liikkeiden koot. Mulla on isot rinnat ja kuppikoko 70e tai 75d. Olen sirorakenteinen muuten. Muakin on jotkut changen myyjät yrittäneet tunkea ympärysmittaan 60, mutta onneksi sielläkään riistofirmassa ei tarvitse enää asioida.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä, mullakin oli pitkään hölmönä 85D, kunnes sain hyviä neuvoja ja selvisi, että 70H on se oikea - ja on muuten tuhannesti mukavampi ja tukevampi päällä. Ei vaan tullut mieleenkään, kun mediassa tuputetaan, että jo D on ihan valtava - mutta ei se pienillä ympärysmitoilla ole.
Sieltä yksi vanity sizingin uhri. Kerro vielä ihanko itse ostoksilla vaan menit ja kokeilit, vai oliko myyjän oma "tämän rintaliivimerkin kokotaulukko" vai jopa se myyjä, joka "omalla oikealla mittanauhallaan" sut mittasi ja kertoi, että 70H olisi hyvä?
Newsflash: ne Changen ym. myyjien mittanauhat ei mittaa senttejä, vaan niiden omaa vanity-mitoitettua rintsikkakokoa. Ne on vääristelty ne niiden mittanauhatkin. Jos mittaat kotona, saat eri tuloksen.
Tilanne on vähän sama, kuin että kuntosalilla niissä laitteissa on ne numerot. 5, 10, 15...125. Ne ei ole kiekkojen painoja kiloina, ne on vaan numeroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuppisi on siinä rajalla ja käytät liian isoa ympärysmittaa. Entä sitten?
Onhan tossa muutaman koon ero
No eihän ole. 80C on sama kuin 75D, ap on todennäköisesti tottunut tunkemaan itsensä liian pieneen kuppiin ja kompensoi ympärysmitalla.
Jos muut kokolaskurit antavat käytössä olevan 80C, niin ihmettelisin sitä yhtä kokolaskuria joka antaa jotain muuta.
Ihan Sokoksessa sovitin itse myyjän avulla, mitat otin kotona. Mulla on rinnan alta ympärys 73, niin olin käyttänyt ihan liian löysiä liivejä ennen - oon vaan 179 pitkä, ja olin ajatellut teininä, että pitkällä on isompi ympärys automaattisesti, enkä silloin mitannut mitään, kun hävetti edes ostaa alusvaatteita.
Pitipä itsekin käydä kokeilemassa laskuria. Oikea kokoni on, minkä myös muut laskurit antavat, 80B. Lumingerien laskurissa tulos on 70G. Että näin.
Niin? Miten ihmeessä olet onnistunut kasvamaan jo noihin mittoihin tietämättä, että eri merkeissä ja malleissa on erilaiset koot.
Siitä syystä ei kannata tilata aina samaa kokoa, jos ei voi sovittaa. Älä ylläty, jos eräässä tietyssä erikoisliikkeessä kokosi onkin 70G, ja myyjä yrittää saada sinut uskomaan, että kyllä ympärysmitan kuuluu olla näin napakka.
Ja siis ihan sama mitä kokoa rintsikoita käytätte kunhan on mukavat, mutta älkää ainakaan maksako enempää valheellisesta ja harhaanjohtavasta markkinoinnista, jossa teille väitetään että 85cm voi olla ihan yhtä hyvin myös 70cm.
Länsimaiset standardoidut SI-järjestelmän mittayksiköt, kuten rintaliivien ympärys senttimetreinä, on sellainen asia, joista ei varsinaisesti voi väitellä tai "muodostaa omaa mielipidettä". Se, että myyjä väittää 85cm olevan 70cm, on ainakin itselleni lähinnä osoitus myyjän epärehellisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan Sokoksessa sovitin itse myyjän avulla, mitat otin kotona. Mulla on rinnan alta ympärys 73, niin olin käyttänyt ihan liian löysiä liivejä ennen - oon vaan 179 pitkä, ja olin ajatellut teininä, että pitkällä on isompi ympärys automaattisesti, enkä silloin mitannut mitään, kun hävetti edes ostaa alusvaatteita.
Niin, ja Lumingerien laskuri sanoo 65K omilla mitoilla. Ei todellakaan onnistuisi, koitin jo Sokoksella 65:n liivejä, ja vaikka menee päälle, on aivan liian tiukat, että niitä sietäisi varttia pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko käydä kokeilemassa kokolaskuria. Mitta rinnan alta 83cm, mitta rinnan päältä 96 cm. Ja kappas kokoni on 75E, koko jota olen käyttänyt jo vuosia, joissain malleissa menee koko 70F ja joskus jopa 75F on paras, mutta ainakin minulle tuo laskurin koko on sopiva. Joissain malleissa jopa liian pieni. Ja nettikaupoista tilatut liivit sovitetaan kotona, joten ei ongelmaa vaikka koko olisikin väärä. Itse tilaan usein kahta eri kokoa, niin voin sitten valita sopivan, toki harvemmin löydän oikeasti hyviä liivejä.
Jos sun rinnan alta on 83cm, miten voit käyttää 70 ympärystä?
Ei ap
Helposti, katsos kun malleissa on niin suuri ero, että E75 ja F70 saattavat olla täsmälleen samankokoisia. Joudun myöntämään, että laitoin mitat laskuriin ulkomuistista. Tein nyt uuden mittauksen mittanauhalla ja sain tulokset 81cm ja 98cm, näillä mitoilla kokoni olikin 75F. Joten ainakin minulle kokolaskuri toimii, toki rintaliivit eivät usein ole hyvät/sopivat mallista joutuen, vaikka koko olisikin oikea.
Vierailija kirjoitti:
Useat naisethan käyttää vääränkokoisia liivejä. Liian suurta ympärystä ja pientä kuppia. Sen voi joskus nähdä ihan vaateiden päällekin. Kannattaisi edes kerran ostaa liivit erikoisliikkeitä tai myyjän avustuksella tavaratalosta.
Nimim. entinen 80 H-I , nyt 85 D ( pienennysleikkaus)
Ei pidä, sillä mukavalta tuntuva on täsmälleen oikea. Väärä koko on se, joka painaa ihoon punaiset jäljet ja jonka joutuu ottamaan pois kesken päivän, kun tuntuu ahdistavalta.
Myyjän avustuksella erikoisliikkeestä ostettuja liivejä on jäänyt edellä mainitusta syystä käyttämättä aivan liikaa. Parhaat saan tilaamalla Lumingerielta tai Miss Marylta kaksi rinnakkaista kokoa ja valitsemalla niistä mukavammat, ja joskus molemmat.
No minulla näyttää tuolla että koko 60E olisi sopiva. Käytän kuitenkin kokoa 65F, eli lumingerie näyttää liian pientä kuppia ja ympärystä. Ja käytän kyllä nyt ihan sopivaa kokoa, kun esimerkiksi 75D, mikä on rinnakkaiskoko, on kupilta ok, mutta ympärys on liikaa. Tai niissäkin on ne kupit vähän liian kaukana toisistaan. Minulla on kapea rintakehä, 64cm.