Mitenkäs on tipaton tammikuu sujunut?
Ennen vuodenvaihdetta täällä uhottiin, miten vain alkoholisti tarvitsee tipatonta tammikuuta. Nyt kun kuu on puolessa välissä, käsi pystyyn kaikki jotka ovat edelleen mukana! Saa jakaa myös kokemuksia, miksi tipaton loppui tai miksi se on tyhmä idea.
Itse join saunakaljan 3-4 kertaa viikossa lenkin/saunan yhteydessä. Joulupukki toi hiilihapottimen, joten juon nykyään hapotettua vettä. Kertaakaan ei ole tehnyt mieli alkoholia siellä saunassa, sen sijaan kaupassa olen pari kertaa meinannut kurvata vanhasta tottumuksesta kaljahyllylle.
Alkoholi osoittautui minulle sen verran yhdentekeväksi aineeksi, että meinaan jatkaa tipattomana helmikuunkin. Eli ehdottoman hyvä kokeilu.
Kommentit (66)
Piti miehen kanssa olla tipattomalla. Hän kesti tähän asti, tänään piti jo saada kaljaa.:( Alkoholisti.
Mukana ollaan! Pidin tipatonta myös loka-marraskuussa aina pikkujoulukauteen saakka ja nyt vähintään tämä tammikuu ja miksei pidempäänkin.
En vietä tipatonta, otan viiniä silloin kun mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin juttuja. Juon silloin kun huvittaa 664
Alkoholistin juttuja on se, että voin olla juomatta, mutta ei huvita.
Ihan ok, toki tiesin että tässä toisella viikolla alkaa napsumaan mutta pidän täyden kuukauden paussia ja sit kun 1. helmikuuta kääntyy niin menen heti aamulla kauppaan ja ostan olutta muutamalle päivälle. Otan rennosti. Ah, se eka kylmä olut...can't get better than that.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, toki tiesin että tässä toisella viikolla alkaa napsumaan mutta pidän täyden kuukauden paussia ja sit kun 1. helmikuuta kääntyy niin menen heti aamulla kauppaan ja ostan olutta muutamalle päivälle. Otan rennosti. Ah, se eka kylmä olut...can't get better than that.
Toisen aamun eppu on paras. Kolmantena aamuna toppu ja neljäntenä kolkki.
Tipaton on aivan turhaa touhua suurelle osalle . Esim. meillä on vaan ihana perinne juoda hyvää punaviiniä ja syödä loput joululta jääneet juustot loppiaisena ja/ tai nuutinpäivänä. Yksi goudan pala on vielä jäljellä. Tänään sitä tuc keksien kaa ja se 1 lasillinen hyvää punaviiniä. Ja Mies juo pari saunaolutta..siinäpä se..ei tarvetta tipattomalla
Vierailija kirjoitti:
Aina hyvin, se jatkuu aina, joka kuukausi, vuoden ympäri. Ja on pysynyt jo monta vuotta, ja pysyy kanssa ! Hävettää ne ihmiset, jotka litki viinaa yms.varsinkin alaikäiset.on tyhmää ostaa alaikäisille heiltä kiellettyä tavaraa. Eikö se nolota ketään ? Hävetä ? Ja tekevät sitä jopa julkisella paikalla, myös busseissa ymshyyyyyiiii ! Miten noloa !!! Eikö teitä HÄVETÄ se käyttäytyminen ollenkaan ? Ette osaa edes käyttäytyä kunnolla. Liekö koskaan opetettu mitään käytöstapoja? Tuskin.
Hermo sinulla ainakin on kireällä, ota huikka, se helpottaa. Sinua ei jaksa kukaan kuunnella.
Mulla 24. päivä alkoi tänään. Eilen sai hieman taistella itsensä kanssa, kun mieleen tuli käydä ostamassa bisseä... Kävinkin kaupassa, mutta pysyin tiukkana.
Tähän asti on sujunut ihan hyvin, mutta kyllä nyt alkaa alko mieleen tulla. Itselleni on todellakin tarve olla nyt raittiina, sillä viime vuosi meni pitkälti tissuteltaessa... Saa nähdä, koska nämä mieliteot loppuu. Jos loppuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina hyvin, se jatkuu aina, joka kuukausi, vuoden ympäri. Ja on pysynyt jo monta vuotta, ja pysyy kanssa ! Hävettää ne ihmiset, jotka litki viinaa yms.varsinkin alaikäiset.on tyhmää ostaa alaikäisille heiltä kiellettyä tavaraa. Eikö se nolota ketään ? Hävetä ? Ja tekevät sitä jopa julkisella paikalla, myös busseissa ymshyyyyyiiii ! Miten noloa !!! Eikö teitä HÄVETÄ se käyttäytyminen ollenkaan ? Ette osaa edes käyttäytyä kunnolla. Liekö koskaan opetettu mitään käytöstapoja? Tuskin.
Hermo sinulla ainakin on kireällä, ota huikka, se helpottaa. Sinua ei jaksa kukaan kuunnella.
Perinteinen raivoraitis, tainnut puoliso pistää ehdon "tuos on ovi jos huikan otat"
Taidan olla aina vastavirtaan kun kävi jo juominen mielessä. Viimeksi olen juonut kesäkuussa niin sitä ei tiedä itsekkään juonko ja koska juon. Ensikuussa on todellinen harkinnan paikka kun työt loppuu. Siinä on se kun juomisesta tulee krapula. Voihan sitä krapulaa siirtää mutta hyi piip se krapula on ihan arsesta. Lievimmillään oksettaa ja pahimmillaan valvottaa ahdistuksen kanssa.
Kuukauden puoliväli taitaa olla tiistaina päivällä klo 12. Nämä viikonloputhan ne taitaa monelle olla se isoin koetinkivi. Toinen viikonloppu jo ohi.
Minulla menee ehkä yksi olut viikossa normaalisti joten ei tämä tipaton paljon siitä poikkea. En edes ajatellut mitään uudenvuoden lupauksia mutta kun näin palstalla ketjun tipattomasta niin lähdin mukaan hetken mielijohteesta.
Tsemppiä kaikille vielä mukana oleville!
Työntäkää ne tipattomat hanuriinne.
Välillä vähän tylsää, mutta muuten hyvin.
Ikävästi menee, olisi mukava olla välillä pienessä kännissä. Yhden siiderin olen sortunut ottamaan, sekin olisi kaivannut toista, mutta pidin pintani enkä antanut periksi.
Amatöörit pitää tipattoman tammikuun. Jos mun jostain syystä pitäis pitää joku kuukausi tipattomana, niin tottakai helmikuu. Lyhyin, tänäkin vuonna.
Mulla ehdotus tipattomaan kuukauteen. Saa käyttää, ihan ilman rojalteja. Kun on joka kuukausi kolme päivää selvinpäin, niin se on paljon enemmän kuin kuukausi.
Mukana edelleen.