Millioin lapsi olisi hyvä siirtää omaan huoneeseen?
meillä 9kk vanha enkä vielä ole raaskinut. Muutetaan kuukauden päästä. tuleeko liikaa kerralla jos sitten samalla siirrän omaan huoneeseen.
Kommentit (38)
Ei yleispätevää vastausta ole, ja sen tiedät itsekin.
Älä siirrä vielä noin pientä ihan turvallisuussyistä. Aikaisintaan sitten kun nukkuu tavallisessa sängyssä ja osaa itse tulla sieltä, avata oven yms.
Me siirsimme n. 7 kk vanhana ja kas kummaa minun yöuneni paranivat todella paljon, kun en ihan kaikkea vauvan ääniä kuulutkaan. Sitä ennen heräsin n. 10 kertaa yössä, ja suurin osa niistä ihan turhaa vauva vaan piti omaa meteliään nukkuessaan ja mitään hätää ei ollut. Kuulin kyllä sitten jos hänellä oli joku hätä (nälkä, vaipanvaihto yms.) myös vaikka oli toisessa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Älä siirrä vielä noin pientä ihan turvallisuussyistä. Aikaisintaan sitten kun nukkuu tavallisessa sängyssä ja osaa itse tulla sieltä, avata oven yms.
Pinnasänky sinulle tuntematon käsite? Ei vauvaa tietenkään laidattomaan sänkyyn laiteta nukkumaan, vaikka se nukkuisi omassa huoneessa.
Meillä vauvat nukkuneet omissa huoneissaan heti, kun yöimetysten tahti on harventunut korkeintaan 1 per yö.
3kk on hyvä, vanhempien seksielämä on äärettömän tärkeää. Siksihän se lapsikin syntyi. Suomi tarvitsee lisää lspsia
Meillä ovat vauvat nukkuneet omassa huoneessa ihan alusta alkaen. En pystynyt nukkumaan jos vauva oli samassa huoneessa kun heräsin jokaiseen äännähdykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hourailet? Vauva on ihan turvassa, kun se nukkuu pinnasängyssä, jonka laidan yli se ei pääse kiipeämään. Sisäpuolelle vielä pehmikkeet niin ei jalat pääse pinnojen väliin. Meillä vauva nukkuu omassa huoneessaan ihan samassa pinniksessä, jossa se nukkui meidän makkarissakin.
Vierailija kirjoitti:
3kk on hyvä, vanhempien seksielämä on äärettömän tärkeää. Siksihän se lapsikin syntyi. Suomi tarvitsee lisää lspsia
Ei meillä vauva osallistu vanhempien seksielämään. Siellä se pinnasängyssä nukkua tuhisee, kun yritämme saada uutta vauvaa alulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnasänky sinulle tuntematon käsite? Ei vauvaa tietenkään laidattomaan sänkyyn laiteta nukkumaan, vaikka se nukkuisi omassa huoneessa.
Oo ensimmäisen kerran kuulin, oli ihan tuntematota käsittää.... kiitos. 🤣🤣🤣😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oo ensimmäisen kerran kuulin, oli ihan tuntematota käsittää.... kiitos. 🤣🤣🤣😂😂😂😂😂
No mitä sä sitten horisit turvallisuussyistä, jos tiesit, että pinnasänkyjä on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt lukemaasi, tästä syystä en voi auttaa teitä enempää. Siinähän traumatisoitte lapsianne rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hourailet? Vauva on ihan turvassa, kun se nukkuu pinnasängyssä, jonka laidan yli se ei pääse kiipeämään. Sisäpuolelle vielä pehmikkeet niin ei jalat pääse pinnojen väliin. Meillä vauva nukkuu omassa huoneessaan ihan samassa pinniksessä, jossa se nukkui meidän makkarissakin.
Olen siis liian hyvä ihminen, olen pahoillani. Kiduttakaa lapsianne rauhassa, ei kiinnosta auttaa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt lukemaasi, tästä syystä en voi auttaa teitä enempää. Siinähän traumatisoitte lapsianne rauhassa.
Hyvin ymmärsin. Sinun mielestäsi vauvan ei ole turvallista nukkua omassa huoneessaan, koska vauva ei osaa tulla sängystä itse pois. Miten se siellä vanhempien makkarissa sitten pystyy nukkumaan ihan turvallisesti, vaikka ei osaa avata ovea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis liian hyvä ihminen, olen pahoillani. Kiduttakaa lapsianne rauhassa, ei kiinnosta auttaa enempää.
Se olisi sinulla lääkkeidenoton aika. Ei ole terveen ihmisen puhetta tuollainen.
Mielestäni hyvä raja on 32v ikä. Ennen sitä voi harjoitella itsenäistymistä nukkumalla esim. 1h omassa huoneessa ja loput äipän tissillä.
Aina ennen rakastelemiseen ryhtymistä.
Ei ihme, että nuoriso on sekaisin ja lapsesta asti ahdistuneita, kun heidät vieroitetaan vanhempiensa läheisyydestä ja eristetään yöksi jo vauvana. Ei se turvallisuus tarkoita vain pinnasängyn laitoja, vaan myös emotionaalista turvallisuutta.
Mist mää mittää tierä?