Oletko ilman mikroaaltouunta?
Muutin puolisen vuotta sitten ja mikro jäi muuttokuormasta. Hyvin olen pärjännyt ilmankin. Pikaiset juustoleivät onnistuu paistinpannulla myös ilman sitä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
"Uunta". Väsynyt trolli, mutta toimii tällä palstalla, koska käyttäjät ei hoksaa että koska juksataan.
Mitä aiheeseen tulee, niin Itse elin monta vuotta ilman mikroa, mutta kyllä se helpottaa elämää.
Nää on parasta antia juuri vauvapistefillä. Joku trollittaa sata nolla, toinen vastaa kaikella vakavuudella ja asiantuntemuksella ja saa miljoona alanuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole - ei. Minä en kokkaile jämiä pakkaseen pieniin nökkösiin joita sitten voi lämmitellä kiireeseensä vedoten.
Minusta se on kätevää tehdä makaronilaatikko jääkaappiin ja sieltä lämmitellä mikrossa. Kummallisia keittiöelitistejä täällä jotka sylkee mikron päälle.
Lämmitäpäs se makrulaatikko rautapannulla voissa paistaen ritsisratsirapeaksi. Paluuta vanhaan ei ole.
Olen täysin samaa mieltä. Hyi hitto joku mikrossa lämmitetty laatikko.
Ei ole mikroa ollut moneen vuoteen. Pöytägrilli löytyy, sekä sähköinen höyrykeitin ja airfryer, niillä pärjää mukavasti ja ovat nopeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mikroa tarvitse juuri mihinkään. Ihan turha . Lisäksi ne mikroruuat joissa se kalvo on yleensä pahoja. Nekin lämmitäisin kyllä mieluummin vaikka kattilassa-
Niin mikrossahan ei tosiaan muuta kuin mikroruokia voi lämmittää.
Uuni on, mutta sulatan joskus jonkun pakasteen sillä tai jos leivon pehmennän jääkaappikylmän voin siellä. Ruokaa en lämmitä mikrossa vaan pannulla hellalla. Mikroruoka ei maistu millekään joten mikroa en oikeastaan tarvitse kun talvella voi pakasteen sulattaa myös puuhellalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuollaista uunta. Juan maitua ja syön kaalta ja ananaita.
Sama. Lisäksi syön vielä juustuakin. En tartte mikroa, vein vinttiin sen pölyttymään. Turhake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole - ei. Minä en kokkaile jämiä pakkaseen pieniin nökkösiin joita sitten voi lämmitellä kiireeseensä vedoten.
Minusta se on kätevää tehdä makaronilaatikko jääkaappiin ja sieltä lämmitellä mikrossa. Kummallisia keittiöelitistejä täällä jotka sylkee mikron päälle.
Lämmitäpäs se makrulaatikko rautapannulla voissa paistaen ritsisratsirapeaksi. Paluuta vanhaan ei ole.
Täähän on nimenomaan vanha :) Ja niin herkullinen.
Pärjäisin ilmankin. Ruoka on parempaa panulla lämmitettynä. Teini tekee nallehiutalepuuronsa mikrossa, itse haudutan ryynipuurot mieluummin puulieden uunissa. Itse en noita nallepuuroja niin välitä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään jämiä. Mitä höhläilet. Ihan oikeeta ruokaa tällään pakasteeseen. Asun yksin ja teen aina enemmän ruokaa yhdellä kerralla ja pakastan. Kiiruttakaan ei ole, mutta on kätevää ottaa esim. hernekeittoa tai bolognesesoosia ym. pakasteesta ja lämmittää se kattilassa. Yksin en viitsi syödä 4 kertaa peräkkäin hernekeittoa tai yleensä samaa - kaksi kertaa peräkkäin menettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo mikrokin mutta makaronilaatikon lämmitä aina paistinpannulla voin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Väki tykkää siis mahdollisimman sähköä haaskaavalla tyylillä lämmitellä ruokiaan liedellä ja uunilla.
Meitä on kuule vielä jokunenkin määrä, joilla on leivinuuni ja puuhella. Ei maksa sähköä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mikään elitisti jos se mikroruoka nyt vaan ei maistu ja mulle ei maistu. Tykkään syödä maistuvaa ruokaa näet ja sitä ei mikrottamalla saa. Olen kokeillut ja mikro on, mutta en käytä sitä juuri koskaan enkä varsinkaan ruoan lämmittämiseen. Pannulla tulee sata kertaa parempaa.
Mikro pilaa ruuan maun. Esim. makaronilaatikko tai mikä tahansa maistuu elottomalta mössöltä kun siinä ei ole paistopintaa tai paistorasvan makua.
Vierailija kirjoitti:
Ilman uunta, juon nyt viintä.
pihalla näkyy vareksia, jänes, ja suseja juoksee vuorea yläs.
kolmasti kuvasin ja sitten nukahtin.
Höpsöä.
Heräsin klo 5.30. Virkeä koko pitkän päiv(ä)n.
Ei ole mikroa eikä tule.
Tänään kaukomatkailua pesuDubai - koti. Edestakas. Edestakas.
Ei mun tarvitse olla ilman koska mulla seisoo.
Pojille maidon kaakaoon lämmitän. Samoin itselle eilisen päivän ruuan. Ei huono kapistus.
Ei ole tuollaista uunta. Juan maitua ja syön kaalta ja ananaita.