Oletko ollut yksin ulkomailla?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesätöissä 23 ja 24 -vuotiaana. Opiskeluaikana matkustelin usein myös niin, että kävin matkoilla tuttujen luona ja osan matkaa seikkaili yksin. Sen jälkeen työmatkoilla vuosittain yli 20v ajan. Työmatkailen mieluiten yksin kun en kestä läheisriippuvaisia työkavereita, jotka ei osaa edes hotelliaamiaiselle mennä yksin.
"Läheisriippuvaisia"? Itse olen niin paljon yksin, etenkin työmatkoilla, että jos sattuu olevaan mukava työkaveri matkalla, niin ihan mielelläni kysyn milloin on menossa esim. aamiaiselle, lähteekö kävelylle kaupungille tms. Tosin ymmärrän kyllä, jos vastaus on "en oikein tiedä tarkkaa aikaa näin etukäteen" tai "ajattelin jäädä huoneeseen lepäilemään/tekemään töitä/soittamaan kotiin jne."
Kiitos jos ymmärrät vastauksen.. En koskaan halua sopia aikaa hotelliaamiaiselle vaan
Toivottavasti sinäkin ymmärrät, että normaali sosiaalinen kanssakäyminen ei ole läheisriippuvuutta. Ja jos se toinen ei ymmärrä vastausta, voi ihan hyvin sanoa, että haluaa olla hetken aikaa ihan yksin.
Olen yhden kerran matkustanut yksin ulkomaille ja olin silloin 24-vuotias. Matkakohde oli Kauko-Aasiassa ja olin siellä viikon. Oli kivaa olla yksin, mutta jännitin etukäteen, että viihdynkö. Sen jälkeen matkoja ulkomaille on ollut aika vähän, eikä ole ollut kiinnostusta lähteä yksinkään.
Ikää 50+ ja vain työreissuilla ollut yksin ulkomailla. Muutoin perheen tai kaverien kanssa.
En missään nimessä haluaisi matkustaa yksin. Minulle matkustamisen viehätys on kokemusten jakamisessa ja hyvässä illallisseurassa. Olen kyllä mielellään omassa huoneessa jos en matkusta puolisoni kanssa. Olen niin aamuvirkku, että kerkeän lenkkeillä, käydä suihkussa ja juoda kahvit ennen kuin matkaseura yleensä herää.
Vain Tukholmassa aivan yksin. Matkaseuran puute on vähentänyt matkustelua.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla yksin?
Ekan kerran lensin yksin isän luo Australiaan 5-vuotiaana. Jossain eteläisessä Euroopassa piti vaihtaa konettakin. Lentohenkilökunta ja muut matkustajat oli mukana joo mutta muuten olin yksin.
Vastuutonta laittaa 5v yksin tuolle matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla yksin?
Ekan kerran lensin yksin isän luo Australiaan 5-vuotiaana. Jossain eteläisessä Euroopassa piti vaihtaa konettakin. Lentohenkilökunta ja muut matkustajat oli mukana joo mutta muuten olin yksin.
Matkustit yksin, mutta olitko yksin ulkomailla? Ymmärtäisin aloituksen niin, että on yksin siellä kohteessa esim. lomalla tai työmatkalla.
En ole. Mutta suunnittelen lähteväni talvilomalla ensimmäistä kertaa yksin ulkomaanreissuun, kun miehellä ei ole lomaa. Jännittää kyllä, että miten sitä viihtyy ja tuleeko tutustuttua muihin ihmisiin helpommin, kun on yksin reissussa. Vähän pelottaa myös.
Satoja kertoja töiden takia ja lomilla, pisimillään olin liki vuoden ulkomailla töissä ennenkuin silloinen puoliso muutti perässä. Käyn edelleen lomilla joskus yksin ulkomailla. Ei tarvitse sopia aikatauluja tai tehdä kompromisseja tai jättää jotain näkemättä tai kokematta jos toinen ei halua tai uskalla. Ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
13 vuotiaana yksin ranskan kautta vaihtaen toiselle mantereelle ja takaisin, jolloin vaihto myös köpiksessä. 19 vuotiaana ensimmäisen kerran ympäri eurooppaa muutaman kuukauden yksin reissaten.
13 vuotiaalla pitää olla sekä saattaja, että vastaanottaja. Ei voi ihan yksin lähettää.
26-vuotiaana ensimmäinen matka yksin, menin Prahaan ja se oli mullistava kokemus. Sen jälkeen on tullut matkustettua paljon, ja edelleen yksin reissaaminen on parasta. Euroopan ulkopuolella en ole vielä käynyt koska olen vähän arka. Yksin matkustavalle naiselle Euroopan isot kaupungit ovat turvallisia ja englannilla pärjää hyvin.
Suosittelen yksin reissaamista ihan kaikille, se vapauden tunne on ihan uskomaton!
Vierailija kirjoitti:
26-vuotiaana ensimmäinen matka yksin, menin Prahaan ja se oli mullistava kokemus. Sen jälkeen on tullut matkustettua paljon, ja edelleen yksin reissaaminen on parasta. Euroopan ulkopuolella en ole vielä käynyt koska olen vähän arka. Yksin matkustavalle naiselle Euroopan isot kaupungit ovat turvallisia ja englannilla pärjää hyvin.
Suosittelen yksin reissaamista ihan kaikille, se vapauden tunne on ihan uskomaton!
Itse en kyllä kokenut mitään uskomatonta vapauden tunnetta :D
Monet nuoret, vapaaehtoisesti sinkut miehet matkustelevat Koreaan ja Japaniin yksin hyvästä syystä. Matkustelu Aasiassa on erittäin yleistä nuorten miesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Monet nuoret, vapaaehtoisesti sinkut miehet matkustelevat Koreaan ja Japaniin yksin hyvästä syystä. Matkustelu Aasiassa on erittäin yleistä nuorten miesten keskuudessa.
Maailma on auki nuorille miehille. Esim. Itä-Suomessa monelle nuorelle miehelle jää paljon rahaa matkusteluun, kun vuokrat ovat pieniä. Ja koska Itä-Suomessa ei ole nuoria naisia, niin vuosittaiset seksilomat Koreassa ja Japanissa ovat yleisiä nuorten miesten keskuudessa.
Ensimmäisen kerran 17-vuotiaana, sen jälkeen satoja kertoja.
En ymmärrä mikä siinä voisi jännittää? Osaan tilata ravintolassa ruokaa, käydä kaupassa, lukea karttaa, mennä taksilla yms. joten ainahan reissusta selviytyy. Myöskin maissa, jonka kieltä ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Mutta suunnittelen lähteväni talvilomalla ensimmäistä kertaa yksin ulkomaanreissuun, kun miehellä ei ole lomaa. Jännittää kyllä, että miten sitä viihtyy ja tuleeko tutustuttua muihin ihmisiin helpommin, kun on yksin reissussa. Vähän pelottaa myös.
Näin introverttina en ymmärrä miksi lomalla pitäisi tutustua muihin ihmisiin. Etenkään suomalaisiin. Jos ei heidän kanssaan juttele Jämsän torilla niin miksi Rodoksen hotellissa pitäisi ruveta juttua vääntämään?
En ole ollut yksin ulkomailla koskaan. Parikymppisenä matkustin opiskelukaverini kanssa, myöhemmin siskoni perheen kanssa, naimisiin mentyäni mieheni kanssa ja mukana oli joskus myös joku toinen pariskunta. Olen matkustanut etelän aurinkoon lähes koko suvun voimin viettämään synttäreitä. Paljon on matkustettu Metropoleihin ja aurinkorannoille perheenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi se ärsyttää naisia, kun ovat alapeukuttaneet kommenttiasi. Miten se on naisilta pois, kun nuoret miehet matkustelee Japaniin?
13 vuotiaana yksin ranskan kautta vaihtaen toiselle mantereelle ja takaisin, jolloin vaihto myös köpiksessä. 19 vuotiaana ensimmäisen kerran ympäri eurooppaa muutaman kuukauden yksin reissaten.