Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut yksin ulkomailla?

Vierailija
12.01.2024 |

Minkä ikäisenä menit ensimmäistä kertaa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana.

Vierailija
2/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli parikymppisenä opiskelijavaihdossa. Sen jälkeen työmatkoilla monta kertaa. Lomamatkalla en ole koskaan ollut yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotissynttäreitäni lähdin viettämään yksin ulkomaille (Lontooseen) ensimmäistä kertaa.

Vierailija
4/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä kertoja. Ekan kerran aika vanhana, ehkä 30-vuotiaana.

Vierailija
5/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijavaihdossa 5 kk, työmatkoilla.

Ulkomaille päädyin asumaankin. Mutta nykyään perheellinen.

Vierailija
6/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan pohjoismaiden ulkopuolella. Ikää 56. Tässä iässä ei kyllä enää tarvitsisi koko perhettä mukaan lomamatkalle. 

Vierailija
7/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä 23 ja 24 -vuotiaana. Opiskeluaikana matkustelin usein myös niin, että kävin matkoilla tuttujen luona ja osan matkaa seikkaili yksin. Sen jälkeen työmatkoilla vuosittain yli 20v ajan. Työmatkailen mieluiten yksin kun en kestä läheisriippuvaisia työkavereita, jotka ei osaa edes hotelliaamiaiselle mennä yksin. 

Vierailija
8/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätöissä 23 ja 24 -vuotiaana. Opiskeluaikana matkustelin usein myös niin, että kävin matkoilla tuttujen luona ja osan matkaa seikkaili yksin. Sen jälkeen työmatkoilla vuosittain yli 20v ajan. Työmatkailen mieluiten yksin kun en kestä läheisriippuvaisia työkavereita, jotka ei osaa edes hotelliaamiaiselle mennä yksin. 

Molemmat kesäduunit oli Euroopan ulkopuolella.

Vierailija
9/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaana menin ensimmäistä kertaa. Lähtöhetkellä jännitti miten pärjään, mutta kaikki meni hyvin ja oli kivaa.

Vierailija
10/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin että en. Sitten tajusin että olenhan minä käynyt monta kertaa rajan takana Ruotsissa kaupassa. Ehkä sekin lasketaan. 

Vierailija
11/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.v

Vierailija
12/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana -80 luvun Miamissa.

Vierailija
13/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noooo..miten sen nyt ottaaa, ainakin ilman vanhempia kerran, kun olin 17-v ja oli kesä. Olin kielikurssilla englannissa 3 viikkoa. Hyvin meni. Mukavaa oli. 

Vierailija
14/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Läheisriippuvaisia"? Itse olen niin paljon yksin, etenkin työmatkoilla, että jos sattuu olevaan mukava työkaveri matkalla, niin ihan mielelläni kysyn milloin on menossa esim. aamiaiselle, lähteekö kävelylle kaupungille tms. Tosin ymmärrän kyllä, jos vastaus on "en oikein tiedä tarkkaa aikaa näin etukäteen" tai "ajattelin jäädä huoneeseen lepäilemään/tekemään töitä/soittamaan kotiin jne."

Vierailija
15/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-v. heti yo-kirjoitusten jälkeen lähdin ulkomaille töihin. Matkustan usein ulkomaille yksinkin, vaikka olen naimisissa.

Vierailija
16/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa yksin? Ilman vanhempia, kavereita mitä? Vai onko yksin "suunnitellut" matkan, varannut lennot, hotellin jne.

Abimatka etelään taisi olla ensimmäinen ulkomaanmatka ilman huoltajaa, mutta yksin en ollut.

Vierailija
17/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla yksin?

Ekan kerran lensin yksin isän luo Australiaan 5-vuotiaana. Jossain eteläisessä Euroopassa piti vaihtaa konettakin. Lentohenkilökunta ja muut matkustajat oli mukana joo mutta muuten olin yksin.

Vierailija
18/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enkä mene. Olen arka ja panikoimaan taipuvainen ihminen, vaikka pian viisikymppinen olenkin. En ikinä uskaltaisi. Ja koska mulla ei ole ketään kenen kanssa matkustaa, en sitten matkusta.

Vierailija
19/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin kertaa 

Nyt asun osan vuodesta yksin ulkomailla, tälle vuodellekin tulee vähintään 10 vkoa ilman ystäviä tai perhettä

Vierailija
20/53 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Läheisriippuvaisia"? Itse olen niin paljon yksin, etenkin työmatkoilla, että jos sattuu olevaan mukava työkaveri matkalla, niin ihan mielelläni kysyn milloin on menossa esim. aamiaiselle, lähteekö kävelylle kaupungille tms. Tosin ymmärrän kyllä, jos vastaus on "en oikein tiedä tarkkaa aikaa näin etukäteen" tai "ajattelin jäädä huoneeseen lepäilemään/tekemään töitä/soittamaan kotiin jne."

Kiitos jos ymmärrät vastauksen.. En koskaan halua sopia aikaa hotelliaamiaiselle vaan menen kun herään. Aikaeron takia herään yleensä ns. liian aikaisin. Jos on vapaa-aikaa (harvoin on), menen mieluiten yksin ostoksille kun se on tehokkaampaa. Ainoastaan tosi hyvien työkavereiden kanssa shoppaillaan yhdessä kun on samat mieltymykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme