Miksi osa miehistä ei osaa lainkaan puhua naisille tai olla heidän seurassaan normaalisti?
Kommentit (116)
Ei ole vuorovaikutustaitoja eikä sivistystä. Molempia voi halutessaan kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Yleisimmät syyt taitavat olla jännitys tai on niin kapeakatseinen, ettei ole yhteisiä kiinnostuksen kohteita vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Ongelman ydin ei ole oikeastaan yhteisten kinnostuksen kohteiden puute vaan se että ei osata puhua kuin vain niistä omista kiinnostuksen kohteista.
Naisten kanssa pärjäävät miehet jotka osaavat jutustella luontevasti myös aiheista jotka eivät ole heidän varsinaisia kiinnostuksen kohteitaan.
Naiset eivät ole olleet koskaan kiinnostuneita aiheista, joista olen kiinnostunut.
En ole ollut koskaan kiinnostunut aiheista, joista naiset ovat kiinnostuneita.
En harrasta small talkia.
Tuostapa se tilanne syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai oikein tiedä mistä jutella. Itse opiskelin miesvaltaista alaa, ja huomasin, että siellä ainakaan ne nörttityyppiset miehet ei oikein osannut jutella kuin niitä nörttijuttujaan toisten samanhenkisten kanssa. Sitten oli ihan pallo hukassa, jos olisi pitänyt jonkun naisen kanssa jutella, kun ei niitä ehkä varmaan kiinnosta viimeisimmät näytönohjaimet, scifijutut tms.
Osaa kiinnostaa, kuten minua. Kannattaa lähestymisissä valita sellainen nainen jonka kanssa on jotain yhteistä.
Minä olin vaan tekemässä työtäni kun nainen mulkoili minua kuukausien ajan. Kerrankin aamulla klo 7 katsoin maahan ja odotin että nainen menee tieltäni pois että voin tehdä työni mutta nainen vaan pysyi siinä ja päällisteli minua. Sitten katsoin takaisin että mitä helvettiä siinä pällistelee. Sitten poistui. Aloin ihmettelemään että tykkääkö nainen minusta. Sitten kysyin häneltä internetissä. Hän suuttui minulle. Minä suutuin takaisin ja olen sen jälkeen vainonnut ilkeää ämmää. Minulla meni nyt viimeinkin kuppi nurin.
Kykyä ja taitoa jutella asiasta kun asiasta löytyy kyllä, mutta en tuppaudu kenenkään seuraan ja en tee aloitteita. Miesten kanssa löytyy kyllä heti yhteinen sävel ja kanssakäyminen on rentoa. Naisten kanssa pitää valitettavasti jokainen sana ja lause miettiä monelta kantilta ja keskustelu on siksi teflonia. Tyhjänpäiväisiä lauseita vailla syvempää merkitystä. Toki työpaikalla on naisia, joiden kanssa voi puhua työasioista, mutta ei niitäkään jaksa vapaa-aikana. Vapaa-aikana haluan keskittyä harrastuksiin.
Valitettavasti baariin eksyessä vain ne syystäkin yksinäiset naiset olisivat minusta kiinnostuneita (toki heille tuntuu kelpaavan muutkin miehet, joten en näe tarpeelliseksi jutella pelkästään hyväntekeväisyydestä). Ja toisaalta jos mielenkiintoisen oloisella naisella tuntuu jo olevan seuraa (ja niillä on aina vähintään yksi hännystelijä), niin en koe että seuraani edes kaivataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai oikein tiedä mistä jutella. Itse opiskelin miesvaltaista alaa, ja huomasin, että siellä ainakaan ne nörttityyppiset miehet ei oikein osannut jutella kuin niitä nörttijuttujaan toisten samanhenkisten kanssa. Sitten oli ihan pallo hukassa, jos olisi pitänyt jonkun naisen kanssa jutella, kun ei niitä ehkä varmaan kiinnosta viimeisimmät näytönohjaimet, scifijutut tms.
No osaako naisetkaan jutella niiden nörttien kanssa kun eivät heidän jutuistaan tajua. Miehet jotka osaavat jutella naisten kanssa osaavat jutella siksi koska osaavat heittää naisia kiinnostavia juttuja. Eivät he mistään auton öljynvaihdosta tai koneremontista puhu.
Naisia kiinnostaa suurelta osin samat asiat kuin miehiäkin, ei se ole vaikeaa.
Ei ehkä suurelta osin. Mutta maailma on täynnä sukupuolettomia keskustelunaiheita: kasvit, eläimet, sairaudet, sää, ilmasto, televisio-ohjelmat, uutiset, netti, ruoka, ostokset, matkustelu, remontit, työ, harrastukset, urheilu jne jne
Kotoa se lähtee. Rupattelu opitaan kotona.
Osaan puhua naisille oikein hyvin. Siinä vaiheessa kun pitäisi yrittää tehdä vaikutus johonkin kiinnostavaan naiseen, niin puhekyky katoaa.
M38
Vierailija kirjoitti:
Minä olin vaan tekemässä työtäni kun nainen mulkoili minua kuukausien ajan. Kerrankin aamulla klo 7 katsoin maahan ja odotin että nainen menee tieltäni pois että voin tehdä työni mutta nainen vaan pysyi siinä ja päällisteli minua. Sitten katsoin takaisin että mitä helvettiä siinä pällistelee. Sitten poistui. Aloin ihmettelemään että tykkääkö nainen minusta. Sitten kysyin häneltä internetissä. Hän suuttui minulle. Minä suutuin takaisin ja olen sen jälkeen vainonnut ilkeää ämmää. Minulla meni nyt viimeinkin kuppi nurin.
Hah. Tässä kaksi ihmistä kohtaa legendaarisella tavalla. Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Osaan puhua naisille oikein hyvin. Siinä vaiheessa kun pitäisi yrittää tehdä vaikutus johonkin kiinnostavaan naiseen, niin puhekyky katoaa.
M38
Tämä on söpöä, ehkä myös sen naisen mielestä, jos se saisi tietää.
"Ei ehkä suurelta osin. Mutta maailma on täynnä sukupuolettomia keskustelunaiheita: kasvit, eläimet, sairaudet, sää, ilmasto, televisio-ohjelmat, uutiset, netti, ruoka, ostokset, matkustelu, remontit, työ, harrastukset, urheilu jne jne"
Mistä olette miesten kanssa jutelleet treffeillä ym. jotka ovat johtaneetkin johonkin?
Keskustelu on tiedon ja mielipiteiden vaihtoa. Jos mahdollinen keskustelukumppani ei tunnu arvostavan kumpaakaan, niin ei minusta ole kuuntelemaan empaattisesti ja myötäilemään ja nyökyttelemään. Oman kokemuksen mukaan tämä on joidenkin naisten käsitys hyvästä keskustelusta. Keskustelemisesta tulee hyvin hankalaa, jos on vain yksi ainoa oikea mielipide ja kuitenkin keskustelukumppani on niin hauras, että ei kestä yhtään poikittaista sanaa tai vastakkaista mielipidettä. Kyllä näille löytyy kuitenkin aina joku, joka jaksaa tarpeeksi kauan feikata. Itse etsin seuraa jossa myös minun mielipiteillä on arvoa.
Koska ne näkee naiset vain reikinä
Eipä sitä pahemmin osaa puhua kun on ollut enemmän tai vähemmän ilmaa tytöille ja tässä iässä naisille. Mitenkäs sitä nyt oppis jos ei pääse juttelemaan? En ala millekään tikusta-asiaa linjalle so on varmasti vain vaivaannuttavaa.
kyl meilpäin osataan jutella höh helppoo