Missä mummot säilyttävät suklaata?
Kommentit (63)
80-luvulla kun käytiin Fazerin tehtaassa tutustumassa, siellä oli jossain seinällä slogan: "Suklaata mummoille!" Siitä tuli meidän luokalle jonkunlainen lentävä lause pitkäksi aikaa.
Muovirasiassa, koska asuvat vanhassa omakotitalossa, jossa voi olla hiiriä/rottia.
Olen mummoikäinen kuikeloinen Minulla on suklaarasia yöpöydällä. Just otin pari palaa. Nam.
Minulla on Nespresson tummaa suklaata Nespresso-kapselien vieressä kaapissa. Yksi pala riittää iltapäiväkahvin kanssa.
Liinavaatekaapissa, vanhoissa kahvipannuissa, sohvatyynyjen välissä, takin taskussa..
Enpäs kerrokaan. Ähäkutti.
T. Mummosi
Vierailija kirjoitti:
Muovirasiassa, koska asuvat vanhassa omakotitalossa, jossa voi olla hiiriä/rottia.
Ei asu kaikki mummot. Monet asuvat kerrostalossa.
En missään. Syön heti kaikki, mitä ostan tai saan. Mulla ei säily.
Kaappikellossa sherrypullon ja yskänlääke mitan kanssa.
Niiden himohinkkiensä välissä. Pysyy lämpöisenä ja notkeana, niin helpompi mussunnassuttaa sitten pelkillä ikenillä.
Vierailija kirjoitti:
Mummo ei muista enää minne kätki suklaat, tosin muistaa kirkkaasti, minne kätki suklaata vuonna 1960.
Lievää huutopihinää mustaa jemmaavalle mummolle :D
Meillä suklaa säilytetään ruokakomerossa. Olen mummo, mutta syön harvoin suklaata, mutta silti jonkinlaista on yleensä aina kotona Nyt ei ole. Vaikeaa löytää hyvää suklaata.
Kirjahyllyssä Tuntemattoman sotilaan ja Kalevalan takana.
Koskaan eivät lapsenlapset ole sieltä arvanneet hakea.
Säilytys paikka oli vintin portaiden alla. siellä ei ollut lämmin eikä liian viileä.
Samassa kaapissa missä jauhot sun muut. Turha niitä on kätkeä, syökööt kenen tekee mieli jos en itse ehdi. Yksi lapsista söi aina kakun koristeet ja syö kuulemma vieläkin vaikka yli nelikymppinen.
Kaupassa - suklaata löytyy aina kaupoista - ostin tänään Tuplan(banaani) ja ahmattina söin sen. Kun viikon päästä käyn seuraavan kerran, saata ostaa lakun. Ei kannata intoutua, mieli voi muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Ketä tarkoitat mummoilla? Minkä ikäistä voit kutsua mummoksi....
Minä olen mummo yhdelle lapsenlapselle, olen 48- vuotias. Suklaa on kaapissa, mutta ei se siellä kauan ole, nuorimmat lapseni eli kotona asuvat teini-ikäiset lapseni pitävät siitä huolen.
Tikkurilan entisen Varuboden-kaupan seinään oli spreijattu "Suklaata mummoille - AVR, Arskan vapautusrintama". Muistan tämän 80-luvun alkuvuosilta.
Mummo ei muista enää minne kätki suklaat, tosin muistaa kirkkaasti, minne kätki suklaata vuonna 1960.