Juhlitko 50-vuotissynttäreitäsi?
Hämmensi toisessa ketjussa kun yleisenä ajatuksena tuntui olevan, että ihmiset juhlii täyttäessään pyöreitä. Olen minäkin aikanaan juhlinut 20-vuotispäivääni, mutta en sen jälkeen.
Mies täytti viime vuonna 50, sanoi ettei halua mitään juhlia eikä varsinkaan yllätysjuhlia. Suostui sen verran että käydään mun vanhempien luona ja meidän aikuisen lapsen luona kahvilla. Lisäksi olin järkännyt yllärinä pienen reissun vain me kaksi, josta tykkäsi.
Tänä vuonna täytän itse 50 enkä niin ikään halua mitään yllätysjuhlia, kamala ajatuskin. Enkä myöskään järjestä juhlia. Vanhempieni luona voidaan taas käydä kahvilla, siinä se. Luotan siihen että mieheni kunnioittaa toivettani 😊
Kommentit (30)
En juhlinut viisikymppisiäni. En halunnut, ja sille säästyneelle rahalle oli kyllä muutakin käyttöä, esim. asuntolainan lyhennykset. Silloinen vaimo olisi kyllä halunnut juhlat, hänelle juhlien järjestäminen, höösäys ja siinä sivussa minulle äyskiminen ja tiuskiminen "kun et sinäkään osaa yhtään auttaa" oli kyllä henki ja elämä. Elämä jatkui ilman juhlimisiakin. Rouva ja minä muutettiin eri osoitteisiin kun olin puolivälissä kuuttakymmentä. Kuusikymmentä vuotta tuli täyteen, en juhlinut niitäkään sen kummemmin. Vallan mainiosti lähti elo seitsemälle kymmenettä ikävuotta käyntiin ilman juhlimisia.
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva jos joku yllättäisi ja järjestäisi juhlat
Kannattaa vinkata jos kaipaa moista
Vierailija kirjoitti:
Miksi et yllätä muut ja järjestä itse juhlat?
Ei kiinnosta. Kun täytin 50 niin hain sixpackin kaljaa, katselin telkkaa ja imin niitä, taisin käydä jossain baarissa muutamalla.
Mokemmat täytimme viime vuonna 50 v. Toisella kertaa kotiinkuljetuksena ruokaa ja käytiin ostamassa kakku, toisella kertaa käytiin lounasravintolassa syömässä.
En ole juhlinut pyöreitä vuosia, olen vain pitänyt ves:in salliman palkallisen vapaapäivän. Yhdet puolipyöreät kahvikekkerit järjestin. Sen olin luvannut jo etukäteen. Kutsuttuna oli kaksi vierasta.
Kun viimeksi tuli pyöreitä vuosia mittariin, en juhlinut, mutta kun menin parin kuukauden kuluttua kutsuttuna parin sukulaisen luo kylään, niin eivätkös nämä ruojat olleet puuhailleet selkäni takana. Oli pöytä koreana, komea kukkapuska ja olisi ollut tarjolla kuohujuomaakin, mutta koska olen absolutisti, niin eipä niitä juomia sitten maisteltu, vaan tyydyttiin vain hyvään kahviin. Päivä sinänsä oli ihan hauska, varsinkin kun toista sukulaista olin tavannut kovin harvoin. Katseltiin vanhoja valokuvia ja muisteltiin sukutarinoita.
Täytin 50v alkuvuodesta 2021. Vastaako tämä kysymykseei juhlimisesta? kotona tehtiin vähän parempi illallinen perheen kanssa viinin kera. siinä se juhliminen oli.
Oletko 50v juhlakalu ja miten se ilmenee? ohjelmana?Vai onko keskustelu suvun kesken vertailuissa ja mitä joku on tehnyt/saavuttanut?