Ketkä pystyvät ostamaan noita miljoonan taloja järkevästi?
Luulen aina, että mulla menisi tosi hyvin taloudellisesti, kunnes päätän selata Helsingin asuntoja ja huomaan, kuinka edes vähääkään miellyttävät asunnot maksavat vähintään sen miljoonan. Unelmat maksavat jo pari miljoonaa.
Ketkä oikein voivat ostaa noita nuorena ja järkevästi? Mitä he tekevät työkseen? Vai onko nuo pääosin vanhojen ihmisten markkinat?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani ja tyttäreni juuri ostivat asunnon, hinta 1.13 miljoonaa ja tekivät remontin siihen, 135.000€. Lapseton pariskunta, hyväpalkkaisissa töissä.
Kunnes ei enää olekaan jokin päivä koska yt:t. Siinä makselet miljoonavelkoja työttömyyskorvauksilla
Kyllähän elämän voi tietenkin viettää myös pelkäämällä.
Pelkääjiä varten on muuten myös erilaisia takaisinmaksuturvia ym. jotka mahdollistaa vähän pelivaraa tulojen tippuessa.
Mun vanhemmat ostivat kerrostaloasunnon, joka maksoi vähän yli miljoonan. Heillä oli varaa, kun myivät velattoman erillistalon ja säästöjäkin oli kertynyt. Ottivat kyllä lainaakin parisataatuhatta, vaikka ei olisi tarvinnut. Noin 55v ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ostivat kerrostaloasunnon, joka maksoi vähän yli miljoonan. Heillä oli varaa, kun myivät velattoman erillistalon ja säästöjäkin oli kertynyt. Ottivat kyllä lainaakin parisataatuhatta, vaikka ei olisi tarvinnut. Noin 55v ovat.
Miksi ihmeessä he halusivat noin vanhoina poskettoman hintaisen asunnon? Laittoivat kaiken omaisuutensa siihen, ja ottivat vielä lainaakin lähes kuusikymppisinä? Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä he halusivat noin vanhoina poskettoman hintaisen asunnon? Laittoivat kaiken omaisuutensa siihen, ja ottivat vielä lainaakin lähes kuusikymppisinä? Äly hoi.
Monella vielä tuossa ikäluokassa asumisen laatu on näytön paikka.
Ei kyse ole pelkistä palkoista ja säästöistä, vaan myös perhetaustasta. Tietysti varakkailla perheillä ja varakkaiden perheiden lapsilla on paremmat mahdollisuudet ostaa kalliita asuntoja. Rahaa on valmiina tai aina voi myydä sijoituksia tai perintömetsää tai isovanhemmilta perityn asunnon Helsingin kantakaupungin alueelta tai tarpeettoman merenrantahuvilan. Silloin ei tarvita edes kummoisia palkkoja, ei välttämättä lainojakaan.
Sellaiset, joilla on liitua millä piirtää. Nuorempien kohdalla kyse on usein perintörahoista tai yrittäjyydestä jolloin yritys on menestyvä tai se on saatu myytyä. Vanhempien henkilöiden osalta voi hyvinkin olla jo säästettyä varallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani ja tyttäreni juuri ostivat asunnon, hinta 1.13 miljoonaa ja tekivät remontin siihen, 135.000€. Lapseton pariskunta, hyväpalkkaisissa töissä.
Kunnes ei enää olekaan jokin päivä koska yt:t. Siinä makselet miljoonavelkoja työttömyyskorvauksilla
Ei niillä kyllä ole miljoonavelkoja, koska myivät lähes velattoman asuntonsa ensin miljoonalla.
Tämä. Myös ns hyväpalkkaisuus on aika mitätöntä miljoonatalolainassa. Minä hämmästelen myös.